Taylor Swift 

 CLAUDIO FURLAN/LAPRESSE/SHUTTERSTOCK
REPORT S KONCERTA

"Do detalja isplanirani nastup u jednom je trenutku prekinut, a Taylor u šoku. A onda je još jednom dokazala da je najveća"

Marko Ožbolt je 22-godišnji student na preddiplomskom studiju medicine na fakultetu Soka University of America u Kaliforniji - i zakleti Swiftie. Za završni rad obaveznog kolegija Writing100 pisao je esej s tezom da je Taylor Swift najveći izvođač svih vremena, a za Gloriju objašnjava zašto baš ona te dijeli neponovljivo iskustvo s koncerta u Milanu.

Marko Ožbolt je 22-godišnji student na preddiplomskom studiju medicine na fakultetu Soka University of America u Kaliforniji - i zakleti Swiftie. Za završni rad obaveznog kolegija Writing100 pisao je esej s tezom da je Taylor Swift najveći izvođač svih vremena, a za Gloriju objašnjava zašto baš ona te dijeli neponovljivo iskustvo s koncerta u Milanu.

Kada je u ljeto prošle godine najavljen europski dio već tada nevjerojatno popularne turneje Eras, naravno da je kupovina karata bila neupitna. Međutim, to je bila složena operacija u kojoj je sudjelovala praktički cijela moja obitelj i moji prijatelji. Svi smo se registrirali za posebne kodove koji su potrebni da biste uopće mogli pokušati kupiti karte, a na sam dan prodaje, apsolutno svi mobiteli, laptopi, računala, tableti i bilo koji drugi uređaji do kojih smo mogli doći bili su na stolu s otvorenom stranicom za karte. Sve se karte bile prodane u samo nekoliko minuta, a mi smo uspjeli kupiti karte za Milano gdje je Taylor imala zakazane koncerte na stadionu San Siro 13. i 14. srpnja 2024. Da vam bude jasnije kolika je bila potražnja, samo za karte za koncerte u Milanu, gdje je bilo dostupno oko 130 tisuća mjesta, pokušalo je doći oko dva milijuna ljudi.

image

Taylor Swift na nastupu u Milanu

CLAUDIO FURLAN/LAPRESSE/SHUTTERSTOCK CLAUDIO FURLAN/LAPRESSE/SHUTTERSTOCK

Swiftiejima, kako se iz milja zovu Taylorini fanovi, dobro je poznata činjenica da ne postoje loša mjesta na njezinim koncertima. Gdje god da jeste, imat ćete drugačiji doživljaj. Bilo da imate panoramski pogled na cijeli stadion jer sjedite bočno do pozornice gdje možda ne vidite glavni ekran, ali imate jedinstven pogled na svjetleće narukvice koje dobiva svaka osoba u publici i koje su sinkronizirane s rasvjetnim sistemom pa stvaraju nevjerojatne efekte, različite za svaku pjesmu, ili pak, stojite uz ogradu ispred pozornice i udaljeni ste od Swift samo nekoliko metara. Ne možete pogriješiti. I ne samo to, gdje god da jeste, uvijek ćete primijetiti nešto novo. Sada sam se i sam uvjerio da se na njenim koncertima toliko stvari događa u isto vrijeme da je jednostavno nemoguće sve vidjeti i doživjeti na samo jednom koncertu. Vjerojatno baš zato velik broj fanova odlazi na više koncerata iako su dio iste turneje.

image

Marko Ožbolt na koncertu u Milanu

PRIVATNI ALBUM

Koncert traje skoro tri i pol sata tijekom kojih Taylor izvodi 11 glazbenih “era” bez stanke, osim onih za presvlačenje u više od 15 različitih kostima koja se nekad dogode u samo nekoliko sekundi pa se samo pitate: Kako je to stigla? zapravo, ovo iskustvo je poput velike predstave - svaki set priča neku priču uz bezbroj efekata i koreografija, ali niti jedno niti drugo nikada nije nabacano ili pretjerano.

U publici u Milanu bilo je ljudi svih mogućih uzrasta, spolova, razina obožavanja i nacionalnosti. Mogao se čuti talijanski, španjolski, engleski, kineski, češki, a između ostalih, i hrvatski jezik. U jednom trenutku, publika je prekinula Taylorin govor i odlučila pjevati “Sei bellissima” (predivna si na talijanskom). Taylor je bila potpuno šokirana. Naime, koncert je toliko pomno i detaljno isplaniran da za ovakve spontane stvari uopće nema prostora. Tijekom večeri više puta je naglasila kako joj je to najdraža publika pred kojom je ikad nastupala i kako nitko nikada nije bio toliko ljubazan prema njoj kao mi, a to nisu samo prazne fraze koje govori svaku večer, vjerujte mi. Na takvim lijepim gestama publici se zahvalila tako što je, tijekom akustičnog seta pjesama iznenađenja za vrijeme kojeg uvijek pjeva nešto drugo, izvela nekoliko pjesama koje su apsolutni favoriti fanova diljem svijeta, kao što su "Getaway Car" i "Out Of The Woods". Uz to, fanovi su organizirali i poseban projekt - donijeli su tisuće malih plakata na kojima je pisalo “Očarani smo što te vidimo nakon 13 godina” (posljednji koncert tamo održala je, naime, prije 13 godina). Još jednom, Taylor nije mogla vjerovati kada je baš cijeli stadion u istom trenutku podigao ove plakate.

Ono što je mene posebno oduševilo jest činjenica da koncert ne djeluje kao događaj na kojem svi trebaju gledati u pozornicu jer se tamo nalazi neko božansko biće kojemu se svi trebaju diviti. Više djeluje kao da je na pozornici hipertalentirana i neumorna žena koja šalje poruku “Hej, ovo sve smo skupa izgradili i ja sam ovdje zbog vas. Idemo sada pjevati i plesati zajedno.”

Svjedočiti njezinom nevjerojatnom talentu i utjecaju uživo je neopisivo iskustvo. Sve što sam doživio na koncertu samo je dodatno potvrdilo ono što sam tvrdio u eseju za Writing100: Taylor Swift je najveća izvođačica svih vremena

Karijera Taylor Swift od 2006. godine do danas nadmašuje sva očekivanja i norme u industriji. Njezina postignuća u prodaji albuma, nagradama i turnejama su impresivna, ali ono što je izdvaja je njezina sposobnost da stvori osobnu povezanost sa svojom publikom. Koncert u Milanu bio je savršen primjer toga. Svjedočiti njezinom nevjerojatnom talentu i utjecaju uživo je neopisivo iskustvo. Sve što sam doživio na koncertu samo je dodatno potvrdilo ono što sam tvrdio u eseju za Writing100: Taylor Swift je najveća izvođačica svih vremena.

image

Milano je jedan od europskih gradova na njezinoj "Eras" turneji

CLAUDIO FURLAN/LAPRESSE/SHUTTERSTOCK CLAUDIO FURLAN/LAPRESSE/SHUTTERSTOCK

Konačno, znam da svi postanemo jako nervozni kada netko uspoređuje 33-godišnju ženu (da, ženu) s našim omiljenim legendama poput Michaela Jacksona, The Beatlesa ili Elvisa. Možda je to zato što je tako mlada, možda zato što još uvijek volimo podcjenjivati žene. Nisam siguran. Ali očito je da Taylor Swift nije imala samo megauspješnu godinu, već i megauspješnu karijeru. Od kada je započela 2006. godine, postigla je stvari koje većina umjetnika nije ili neće postići tijekom cijelog života (pa ni poslije toga). Swiftino putovanje jasno nadilazi mjerljive metrike koje se obično koriste za mjerenje uspjeha.
Da, njezina postignuća u prodaji albuma i singlova, nagradama i turnejama su nesumnjivo impresivna, ali njezina sposobnost da nadmaši industrijske norme je ono što je zaista izdvaja. Njezin pristup svemu što radi, od pripovijedanja do zagovaranja prava umjetnika, stavlja je na pijedestal kreativnosti i inovacije.

Osobna povezanost koju njeguje sa svojom publikom, razbijajući sve norme tradicionalne dinamike između fanova i umjetnika, dodaje sloj njezinom utjecaju koji nikada prije nije viđen ili očekivan od umjetnika takvog kalibra. Osim njezine glazbene vještine, ona se pojavljuje kao pionirka, izazivajući stereotipe i preoblikujući narativ o ženama umjetnicama. I, čineći to, postaje ne samo glazbena ikona, već i sila koja preoblikuje same temelje glazbene industrije. U velikoj tapiseriji povijesti glazbe, Taylorin utjecaj nije samo mjerljiv broj. To je priča o razbijanju barijera i nadahnjujućim promjenama multitalentiranog genija koji ostavlja neizbrisiv trag na povijesti glazbe i cijelog svijeta. I da, možemo pokušati sve to prekomplicirati koliko god želimo, ali na kraju je očito da se ona etablira kao jedna od najvećih svih vremena pred našim očima, i svi imamo privilegij svjedočiti tome. Dakle, zaista postoji samo jedno pitanje: zar ne bismo jednostavno trebali uživati u tome?

Linker
07. rujan 2024 16:46