MALO TOGA VIDJELI

U nizu škola ipak se gledalo ‘Vatrene‘: ‘Čemu trenirati strogoću? Igra se utakmica!‘

U zadarskoj Strukovnoj školi Vice Vlatkovića još su prije deset dana reagirali na zahtjev učenika da im se omogući skraćena nastava

Split, OŠ Žnjan-Pazdigrad

 Vladimir Dugandzic/Cropix

Kako je bilo za očekivati, u nizu je škola nakon trećeg školskog sata jutarnje smjene nastava zamijenjena praćenjem nogometa. Utakmica se pratila bilo putem mobitela, pametnih ploča ili organizirano u sportskim dvoranama. Posljednju opciju izglasalo je, primjerice, nastavničko vijeće Sportske gimnazije u Zagrebu, a utakmica se organizirano pratila i velikom broju osnovnih škola, poput splitske OŠ Žnjan-Pazdigrad. U dijelu srednjih škola učenici su ranije pušteni s nastave.

U zadarskoj Strukovnoj školi Vice Vlatkovića još su prije deset dana reagirali na zahtjev učenika da im se omogući skraćena nastava. Prvo se sastalo nastavničko vijeće koje je jednoglasno prihvatilo prijedlog učenika, a potom su se za mišljenje pitali roditelji 650 učenika, koji su također bili za. Škola je tako omogućila učenicima da utakmicu prate u školi, no veći dio njih odlučio se za kafiće, u kojima su unaprijed rezervirali stolove.

Dugogodišnji ravnatelj Tihomir Tomčić je izračunao da će time učenici iz četverogodišnjih programa izgubiti 0,0017 udjela u nastavi od ukupnog fonda u ovoj školskoj godini, a oni iz trogodišnjih programa udio u nastavi od 0,00137.

– Nastavna godina planirana je na 180 radnih dana, od kojih je 175 nastavnih. Drugim riječima, imamo pet dana ‘viška‘ koja se školama ostavljaju za organizaciju izleta ili, primjerice, dana škole. Mi nismo potrošili nijedan. Čemu onda trenirati strogoću i zabijati glavu u pijesak, kao da se ništa oko nas ne događa? Događa se, igra se utakmica! Zašto bi to ignorirali? Škola nije crno-bijeli svijet, poručio je Tomčić, čiji je dojam da se oko gledanja utakmice u školama napravio cirkus i to zbog propuštena dva-tri školska sata, a paralelno nikoga nije briga za niz nerealiziranih sati u slučajevima kada nastavnika matematike, fizike, inženjera strojarstva ili elektrotehnike u strukovnim školama nema tko zamijeniti.

Drukčijeg je stava bila Suzana Hitrec, predsjednica Udruge srednjoškolskih ravnatelja, ujedno ravnateljica Upravne škole u Zagrebu, u kojoj se normalno odvijala nastava. Svaka je škola mogla, tumači, samostalno donijeti odluku i uglavnom su odlučivale na zahtjev učenika. To znači da je osim nastavničkog vijeća, trebala suglasnost vijeća roditelja, na koncu i školskog odbora. Jer, objašnjava Hitrec, ako se nastava ne održi, te sate treba nadoknaditi, a za to je nadležan školski odbor.

– Naravno da je to problem u školama koje rade u dvije smjene i skučenim uvjetima, jer bi to značilo da propuštene sate zbog gledanja utakmice moraju nadoknaditi subotom. Konkretno, da smo se mi odlučili za praćenje utakmice, morali bismo nastavu nadoknaditi na neradni dan, subotu, kaže Hitrec.

Dakako, u srijedu su u školama primijetili i manjak učenika, što je nastavnicima bilo teško povezati isključivo s izostankom zbog nogometa.

– Osim što vladaju viroze, činjenica je da roditelji imaju mogućnost opravdati izostanak učenika s nastave tri dana. Mi ne propitujemo roditelja zašto je dijete izostalo, objašnjavaju u školama.

Podsjetimo, ministar obrazovanja Radovan Fuchs prošlog je tjedna poručio kako škole, ako tako odluče kolektivi, mogu prekinuti nastavu zbog gledanja utakmice, ali uz naknadnu odradu propuštenih sati. Ministrova poruka izazvala je raspravu o tomu kakva se poruka šalje učenicima ako se nastava stavlja u drugi plan zbog - nogometa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 14:28