Danas u podne iznad Malostonskog kanala trebala je započeti svečanost spajanja mosta Ston na budućoj cesti preko Pelješca, kojoj je trebao prisustvovati i ministar prometa Oleg Butković. No spajanja mosta neće biti iz dva praktična razloga - zbog vremenskih prilika, ali i zato što grčka tvrtka Avax tvrtki Brodosplit nije izdala bankovnu garanciju plaćanja obavljenih radova.
Tvrtka Brodosplit danas je u jutarnjim satima na društvenim mrežama objavila kratko priopćenje vezano uz ovu odgodu spajanja mosta.
"Završili smo montažu pet segmenta čelične konstrukcije mosta Ston i preostalo je podizanje i montaža zadnjeg segmenta (C) dužine 84,4 metra i težine 363,50 tona. Zbog konfiguracije terena taj segment će podizati dvije mega dizalice simultano u paru. Već je obavljeno probno dizanje, pa kad se ispune uvjeti, krenut ćemo s podizanjem zadnjeg segmenta. A to su prvenstveno sigurnosni uvjeti i povoljne vremenske prilike, i kad nam grčki Avax, sukladno ugovoru, izda garanciju plaćanja".
Kako neslužbeno saznajemo, sukladno ugovoru između tvrtke Avax, koja gradi dionicu pelješke ceste Sparagovići-Doli, i Brodosplita kao podizvođača koji gradi most Ston, Avax je dužan Brodosplitu predati neopozivu i bezuvjetnu bankarsku garanciju za zadržani iznos za razdoblje 70 dana od dana izdavanja izvještaja o preuzimanju obavljenih radova.
Prema našim informacijama, Avax bi trebao izdati bankarsku garanciju na iznos od otprilike milijun eura. Kako nam tvrde sugovornici, ni vremenske prilike nisu prikladne za obavljanje zahtjevnog posla spajanja. Naime, jačina vjetra jutros je oko mosta 8 metara u sekundi, zbog čega je preopasno krenuti u podizanje i spajanje posljednjeg segmenta mosta.
U ovom trenutku nema informacija kada bi most mogao biti spojen i kako će ova odgoda utjecati na konačni završetak ove dionice pelješke ceste. Prema ranijoj objavi Hrvatskih cesta, ova dionica trebala bi biti završena u jesen ili najkasnije do kraja godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....