Uz tutnjavu kontroliranih eksplozija i građevinskih strojeva koji su srušili kamenu pregradu, jutros je svečano probijen tunel Podmurvice u sklopu državne ceste DC403 koja će spojiti riječku luku i zaobilaznicu, na čvoru Škurinje.
Nakon odbrojavanja u samom srcu tunela, oko 700 metara od ulaza s lučke strane, pritiskom na dugme probijanje su pokrenuli ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, zajedno s predsjednikom Uprave Hrvatskih cesta Josipom Škorićem.
Zadnji metri kamenog materijala razdvajali su dvije strane portala tunela, dok se druga faza iskopa, u njegovom podnožju, planira završiti do svibnja 2022. godine. Ukupna je dužina tunela 1.250 metara, a paralelno s njegovom gradnjom, odvijaju se radovi na vijaduktima, raskrižjima i drugim objektima DC 403. To uključuje i izgradnju podvožnjaka ispod željezničke pruge, u blizini Zapadnog trgovačkog centra, zbog čega je željeznički promet od Rijeke do Šapjana u privremenom prekidu.
Ministar Butković kazao je da se radi o jednom od najvećih infrastrukturnih projekata danas u Hrvatskoj te se zahvalio izvođačima radova i radnicima koji su probili tunel mjesec i 24 dana ranije od predviđenog roka.
- Danas provodimo velike iinfrastrukturne projekte u Hrvatskoj, od Pelješkog mosta, gradnje PC koridora, luka, lučica, velikih željezničkih projekata... Ovo je jedan od tih projekata koji je bitan za razvoj riječke luke, Zagrebačke obale koja je uspješno odabrala svog koncesionara - kazao je Butković.
Istaknuo je da se infrastrukturni projekti rade zahvaljujući Europskim fondovima te da je Hrvatska pokazala da zna pripremiti i provoditi projekte koji se financiraju od strane EU, a naglasio je da je s Gradom Rijekom od samog početka bila odlična suradnja.
- To je ogledan primjer kako treba pripremati velike projekte - rekao je Butković.
Hrvatske ceste su, kao investitor radova, sredinom lipnja 2020. godine potpisale ugovor vrijedan 456 milijuna kuna, sa zajednicom izvođača koju čine gradi tvrtke KOLEKTOR CPG iz Slovenije, GP KRK iz Hrvatske te EURO-ASFALT iz Bosne i Hercegovine.
DC403 je desetljećima planirana cesta koja se napokon gradi u sklopu velikih investicija u poboljšanje riječkog prometnog pravca, a kada jednom bude puštena u promet, trebala bi gradski promet rasteretiti od teretnog prometa prema Luci Rijeka i kontejnerskom terminalu Zagrebačka obala. Istovremeno, bit će korisna i građanima Rijeke, budući da će imati direktan spoj od zapadnog dijela centra grada na riječku zaobilaznicu. Radovi, za sada, idu predviđenom dinamikom, a dovršetak se očekuje do kraja lipnja iduće godine.
Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić kazao je da je ovaj tunel, kao ključni objekt na trasi, probijen prije roka te da od izvođača očekuje da u ljeto 2023. puste cestu u promet. Tunel, inače, prolazi ispod stambenih zgrada i gusto naseljenih gradskih kvartova.
- Koliko je ovaj projekt zahtjevan, najbolje znaju stanovnici Rijeke, kojima se još jedanput ispričavam i zahvaljujem na strpljenju. Još će malo biti buke. Međutim, znamo da je vrlo nizak nadslog ovog tunela, negdje je to i ispod 20 metara. dakle, buka je bila neminovna, a projekt je bio zahtjevan i zbog osiguranja samih ljudi koji su u tunelu - rekao je Škorić.
Riječki je gradonačelnik Marko Filipović rekao da je ovaj projekt dokaz da je Rijeka danas najveće gradilište u Hrvatskoj, od javnih do privatnih investicija.
- Rijeka ovime postaje ishodišna točka europskih koridora, što je dio naše, kao i državne strategije - kazao je gradonačelnik.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....