Od ove godine vrijede neke novosti vezane uz turističku statistiku koju inače objavljuju Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica, a najveće promjene, među ostalim, uslijedile su u načinu izvještavanja o dolascima i noćenjima turista.
Što se promijenilo?
U izvješću o dolascima i noćenjima turista u svibnju, koji je s velikim zakašnjenjem objavljen tek ovaj tjedan, pad dolazaka i prometa više se ne iskazuje kao pad u postocima, već umjesto njega Hrvatska turistička zajednica bilježi samo indeks. To zapravo znači da u izvješćima više nema spominjanja pada turističkih dolazaka i noćenja, nego samo izvještavanje u odnosu na 100-postotni promet.
Kako to točno izgleda?
Recimo, umjesto da se iskaže kako je u svibnju pad dolazaka iznosio 5,3 posto, stoji da su dolasci ostvarili indeks 94,71 posto, a umjesto pada noćenja od 13,6 posto piše da je indeks bio 86,28 posto. Tamo gdje je promet ostvario rast, međutim, statistika se i dalje bilježi u postocima rasta.
Je li slična praksa bila i ranije?
Ne, ovo je prvi put otkako se vodi statistika HTZ-a da se u njoj više ne spominje pad dolazaka i noćenja. Primjerice, posljednja godina u kojoj se bilježi pad prometa turista bila je 2014., što je zabilježeno u izvješću HTZ-a. Tamo tako piše da su noćenja od siječnja do kraja svibnja te godine bila negativna te su “s minusom od 4,16 posto ušla u negativnu zonu”.
Je li novi način izvještavanja pogrešan?
Formalno-pravno nije, no većina ljudi koji ne znaju čitati statistiku moguće iz ovoga neće uspjeti iščitati da se zapravo radi o padu prometa te je stoga prijašnji način izvještavanja bio transparentniji.
Što je još novost oko statistike?
Prema najavama ministra Cappellija, statistika se više neće objavljivati od mjeseca do mjeseca, nego triput godišnje - početkom srpnja za prvih šest mjeseci, u rujnu za glavnu sezonu te još jednom za cjelogodišnje rezultate. Državni zavod za statistiku nastavit će podatke objavljivati iz mjeseca u mjesec.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....