Karlie Kloss

 PROFIMEDIA
nos za biznis

Bivša Victorijina anđelica Karlie Kloss sada želi pokoriti izdavaštvo

Poslije modnog časopisa W čija je suvlasnica, ova 31-godišnjakinja kupila je britanski modni dvomjesečnik i-D i postala izvršna direktorica izdanja koje je 1980. pokrenuo bivši umjetnički direktor Voguea, Terry Jones.

Poslije modnog časopisa W čija je suvlasnica, ova 31-godišnjakinja kupila je britanski modni dvomjesečnik i-D i postala izvršna direktorica izdanja koje je 1980. pokrenuo bivši umjetnički direktor Voguea, Terry Jones.

Prije desetak godina, san o poslovnom uspjehu supermodela odnosio se na snimanje naslovnica prestižnih izdanja, suradnju s najvećim dizajnerima i potpisivanje unosnih ugovora za promoviranje moćnih brendova. Kad bi to postigle, manekenke bi zaradu najčešće investirale u vlastitu modnu liniju, kozmetiku ili u kreiranje nakita. I to je, uglavnom, bilo to. Danas čini se, lica s naslovnica razmišljaju dugoročno, slava, zarada od reklama i vlastitih brendova, više im nisu dovoljni. Top modeli nove generacije zauzimaju izvršne poslovne pozicije, ne boje se preuzeti odgovornost za vlastiti medijsko-poslovni projekt u koji, osim svog novca, ulažu i slavu kako bi, najkraće rečeno, pomno osmišljenom simbiozom svijeta glamura, poduzetništva i izdavaštva, ojačale medijski brend.

Dokazuje to primjer američkog supermodela Karlie Kloss, nove vlasnice i izvršne direktorice dvomjesečnika i-D. Njezina tvrtka Bedford Media kupila je, ovih dana, modni magazin nakon što je bankrotirao njegov prijašnji izdavač. Radi se o poznatom britanskom magazinu posvećenom modi, glazbi i umjetnosti. Pokrenut je 1980., kada je dizajner i bivši umjetnički direktor britanskog Voguea, Terry Jones, odlučio stvoriti izdanje u kojem će biti mjesta i za teme koje nisu usko povezane s modom.

Ovo je uspješnoj Karlie druga investicija u izdavaštvu. Led je probila prije tri godine, kad se pridružila investitorima koji su kupili američki modni magazin W. Među poduzetnicima voljnim uložiti u to kultno izdanje, osim Karlie Kloss nalazi se još jedna slavna manekenka, 22-godišnja Kaia Gerber, piše Daily Mail. Čini se da je kćer jedne od "vladarica" modnih pista 90- ih, Cindy Crawford i Randea Gerbera, vlasnika lanca klubova, odlučila investirati zaradu u opipljiv business kojim će se moći baviti i kada se jednog (dalekog) dana, povuče s modnih pista.

Dosad su se u izdavaštvu okušali milijarderi, investicijski bankari i privatni fondovi: preuzimali su medijske kuće kad bi se našle u financijskim problemima i nastavljali ih voditi s više ili manje uspjeha. Manekenke ili bolje rečeno, modne insajderice, donose osvježenje u taj poslovni model i čini se, pokreću novi trend. Znaju sve o modi, imaju kontakte, novac i pamet, stoga je razumljivo da žele pokrenuti vlastitu poslovnu priču u području koje imaju u malom prstu. Naime, poslovna odluka 31-godišnje supruge Joshue Kushnera, njujorškog poduzetnika i harvardskog diplomanta, sve je osim impulzivna. Naime, bivša Victorijine anđelice, reći će mnogi, osim lijepog lica ima urođeni poslovni instinkt, ali i impresivnu naobrazbu. Manekenka se 2015., na vrhuncu slave, upisala Gallatin School of Individualized Study na njujorškom sveučilištu. Sve što je dotad postigla na modnim pistama, nije joj bilo dovoljno.

"Želim studirati informatiku. Želim studirati psihologiju. Fascinirana sam svemirom. Želim studirati povijest umjetnosti", pojasnila je Karlie još ranije žeđ za znanjem za E! Online. Kako je Gallatin School obrazovna institucija koja potiče kombiniranje kolegija iz raznih područja, manekenka je otkrila da je, osim primarnog STEM-a, pohađala predavanja o političkoj povijesti feminizma. Danas, pak, ističe da je feministica i da podupire ženski pokret u ma kojem obliku. Već nekoliko godina financijski podržava programe koji u američkom (javnom) školstvu potiču djevojke da odaberu zvanje iz STEM područja. Trudi se vlastitim primjerom odaslati poruku mladim ženama da ulažu u pamet i poslovne vještine, a ne samo u izgled. Imajući sve to u vidu, ulazak Karlie Kloss u izdavački business za mnoge je odlična vijest.

"Ono što se događa je da ljudi koji imaju sredstva pronalaze stvari do kojih im je stalo i odlučuju ih oploditi na način koji koristi svima. To više nisu samo tradicionalni poslovni ljudi s novcem koje zanima isključivo profit", rekla je za The Guardian Karen North, profesorica komunikacije na Školi za komunikaciju i novinarstvo Annenberg.

S druge strane, šurjak Karlie Kloss, investitor i konzervativni političar Jared Kushner (suprug Ivanke Trump i zet Donalda Trumpa), još 2006. ušao u vlasničku strukturu tjednika New York Observera. Ondje je, tvrde insajderi, nadgledao časopis koji danas postoji u online formi, čvrstom rukom sve dok se 2017. nije pridružio administraciji svog punca tijekom njegovog predsjedničkog mandata.

Gotovo dvadeset godina kasnije, Karlie Kloss je izabrala sličan put. Premda ne dijeli njihov svjetonazor, majka dvojice dječaka, četveromjesečnog Elijaha i dvogodišnjeg Levija, ipak je povezana s obitelji Trump. Unatoč toj činjenici, vjeruje se da će novi poslovni pravac modne ikone donijeti stabilnost i prosperitet magazinima čija je vlasnica, odnosno suvlasnica. Što o svemu misli Karlie Kloss? Zasad nije otkrila. Business je sličan pokeru: što se manje zna što krije u ruci, to bolje za nakane koje želi ostvariti.

Bivši izdavač njene nove akvizicije, dvomjesečnika i-D, objavio je kako "Karlie ima duboke korijene u modnoj industriji i etablirala se kao poduzetnica koja ima viziju budućnosti magazina i industrije u cjelini, proširujući naš udio u digitalnoj formi, kao izvor modne inspiracije i utjecaja... Očekujemo da ćemo i dalje biti snažan partner kreativnim talentima i brendovima u modnom, beauty i osobnom stilskom prostoru".

Hoće li ovaj spoj glamura, karizme i ulaganja u izdavaštvu Karlie Kloss unaprijediti modnu industriju, pokazat će vrijeme.

Linker
28. travanj 2024 09:11