Je li sve bilo bolje u prošlosti? Pa, trenutni trendovi autoindustrije pokazuju da je, pogotovo kad pogledamo u prošlost. U proljeće 2008. godine, Volkswagen je predstavio "super Passat" s okruglih 300 KS (220 kW) u karavanskoj i limuzinskoj izvedbi. 360 Nm okretnog momenta bilo je već dostupno između 2400 i 5300/min, uz pogon na sva četiri kotača. Ali najvažniji je bio 3,6-litreni V-"šestak" ispod haube.
Najsnažniji Passatov model može se prepoznati po sportski izmijenjenim detaljima karoserije, zatamnjenim stražnjim svjetlima i još više kroma nego na običnim Passatima. Straga možete primijetiti da nije riječ o običnom modelu po kromiranim ispušnim cijevima s obje strane, kao i malom spojleru na poklopcu prtljažnika.
Model R36 se proizvodio do ljeta 2010. godine, a Winterkornova era općenito je primjetna u mnogim područjima - primjerice s visokokvalitetnim materijalima u kabini, iako je brušeni "aluminij" samo plastika. Ono što se također ističe je jednostavnost korištenja - bez mnogih sustava pomoći ili "kinematografskih" prikaza.
Sve u svemu, R36 je poput "vuka u janjećoj koži", napisao je jedan novinar davne 2008. godine. "Elegancija, umjesto bucmastog izgleda, nenaglašenost, umjesto agresivnog izgleda". I to je upravo ono što ga čini simpatičnim. "Već spomenuti 3,6-litreni motor prilično je diskretan što se tiče zvuka. To je jedan od tihih jakih pogona koji se ne razmeću svojom snagom, već ostaju diskretno u drugom planu, ali itekako imaju snage".
U to vrijeme dostupne opcije uključivale su navigacijski sustav s velikim zaslonom u boji i naslonjače podesive u 14 smjerova s elegantnim presvlakama od kože od mikrovlakana.
Sportska sjedala sprijeda su užitak sama po sebi, no straga je sasvim druga, mnogo više praktična, priča. Tamo se udobno mogu smjestiti dva gosta s mnogo prostora za glavu i noge. Ostale svakodnevne kvalitete uključuju prtljažnik od 541 litru.
Stotka se postiže za kratkih 5,6 sekundi, a najveća brzina je ograničena na 250 km/h. Što se tiče ponašanja na cesti, "Passat R36 dopušta svojim putnicima da sasvim dobro osjete asfalt. Današnje prilagodljive šasije su fleksibilnije. Upravljač je, s druge strane, doista izravan, i reagira čak i osjetljivije od sustava u aktualnom VW Golfu R. I DSG iznenađujuće dobro radi svoj posao, promjene sustava se gotovo i ne primjećuju".
U svoje vrijeme, Passat R36 kao limuzina je koštao 45.100 eura (340.000 kuna), dok je karavan bio nešto skuplji od 46.400 eura (350.000 kuna). Za usporedbu, danas Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI sa 150 KS i bez automatskog mjenjača košta preko 37.000 eura (278.000 kuna).