Automobilska povijest puna je znački koje su trajale kratko. Prije 100 godina, tadašnji šef GM-a Alfred P. Sloan došao je na ideju izmišljanja dodatnih brendova za pokrivanje svih segmenata kako bi kupac napredovao od jeftinog Chevroleta do skupog Cadillaca. Vrijeme je da malo pišemo o automobilima koji su ostali toliko ‘ispod radara‘ prosječnog kupca automobila da ih se danas sjećaju samo okorjeli obožavatelji. I to oni iz 1990-ih kad su ‘japanci‘ doživjeli ‘boom‘ u Hrvatskoj, pa se elegantni Xedos itekako mogao sresti na našim cestama, kako 6, tako i prestižniji 9. Uglavnom su bili lakirani u metalik bordo lak,a i danas ih se još može sresti na našim ulicama...
Između 1989. i 1996. godine recimo MX-5 je postao Eunos Roadster. S druge strane, kod Mazde 626 uloženo je mnogo više truda u razvoj prilično ‘šik‘ limuzine temeljene na GE seriji. Rezultat je bio Eunos 500, koji je u Europu stigao 1992. godine kao Mazda Xedos 6.
Dugačak je bio 4,56 metara, stilski nacrtan kao neki futuristički X-type prije X-typea i opremljen 2,0-litrenim V6 motorom sa 140 KS ispod haube.
Tako je Japan započeo ‘napad‘ na Audi, BMW i Mercedes. Međutim, ne baš dosljedno, jer se u priopćenju za javnost također spominjala druga Mazda takvog ‘kalibra‘ – 626.
‘Na prvi pogled, Xedos 6 bi se mogao povezati s novim 626 V6, ali ta je usporedba samo djelomično točna. 626 je višenamjenski ‘narodni‘ automobil čija snaga leži u širokom rasponu ponude za razumne kupce.
Xedos 6 je namijenjen onima koji žele sportsku limuzinu l, bez ‘ako i ali‘. Mazda je jako dobro znala da se Xedos 6 sviđa samo posebnim skupinama kupaca. Ali to je upravo ono što su željeli. Xedos 6 se ističe za one koji su drugačiji, koji ne dopuštaju pritisku na njihov stil života‘ pisalo je u promo materijalima.
Xedos 6 trebao je biti dokaz moderne mobilnosti 90-ih. S glatkim, okruglim dizajnom postignut je koeficijent otpora od 0,29. ‘Brojni detalji pomažu u postizanju ovog rezultata: stakla u ravnini i inovativne brtve vrata smanjuju ometajuću turbulenciju zraka.
Dimenzije razmaka između branika, vrata, haube i karoserije su 15 do 30 posto uže od ostalih Mazdinih modela‘. Vanjska ogledala su napravljena različite veličine. Lijevo ogledalo je šire i prikazuje sliku pejzažnog formata, dok je desno uže i prikazuje ono što se događa iza vozila u portretnom formatu.
V6 motor s četiri ventila po cilindru dizajniran je kao kratkohodni motor. U početku je isporučivao 144 KS i 172 Nm okretnog momenta, no kasnije su brojke pale na 140 KS i 170 Nm. Aerodinamički favorizirana, maksimalna brzina Xedosa 6 iznosila je 216 km/h (203 km/h s automatskim mjenjačem). Standardna oprema uključivala je klima uređaj i aluminijske naplatke. Facelift je uslijedio 1994. godine, zajedno s četverocilindričnim motorom zapremnine 1,6 litara i 107 KS, što je snizilo početnu cijenu. 1993. godine, Xedos je dobio većeg brata – Xedosa 9, baziranog na 929.
Do 1999. godine, Mazda je proizvela ukupno 72.101 primjeraka Xedosa 6. Samo u Njemačkoj je prodano oko 20.000 primjeraka, vjerojatno zato što najveći konkurent nije vrebao u toj državi, već u vlastitom izložbenom prostoru tvrtke. Naime, tu je bila snažnija Mazda 626 s 2,5-litrenim V6 i 165 KS, a koštala je oko 2000 njemačkih maraka manje od Xedosa 6...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....