Tiguan je jedna od Volks-wagenovih zlatnih koka. Automobil čiji je naziv složenica od skraćenih naziva životinja tigar i iguana, u dvije dosadašnje generacije prodan je u gotovo osam milijuna primjeraka, na europskom i našem tržištu neprestano je na vrhu prodajnih lista svoje klase (lani opet najprodavaniji) i naravno da se dolazak treće generacije (prva je uvedena 2008., druga 2016. godine) promatra povećalom.
Izgledom, Tiguan je tipičan predstavnik nove generacije Volkswagenovih automobila. Mekanijih je linija, izgubivši ponešto od robusnosti prijašnjeg modela, ali dobivši na profinjenosti.
U dužinu veću tri centimetra i visinu pola centimetra te zadržanu širinu i osovinski razmak platforme MQB zgodno su uklopljeni detalji koji mu daju novi imidž – sprijeda je gornji dio maske sada zatvoren čime malo podsjeća na električne Volkswagene, dok su otvori za dovod zraka za hlađenje u donjem dijelu.
Straga, s crvenom svjetlosnom trakom koja povezuje nova i atraktivnija 3D svjetla prilično podsjeća na redizajnirani Touareg, pa i Porsche Macan i Cayenne. Sva svjetla su, naravno, u LED izvedbi. Bolja je i aerodinamika, i to osjetno: koeficijent zračnog otpora spušten je na 0,28, jednu od najboljih vrijednosti u klasi.
U globalu, jednostavnost linija prožeta hi-tech detaljima dominira nad bilo kakvim izrazom ekstravagancije. Tipičan Volkswagen novog doba, dakle. I u opremi Life Plus, svega 180 eura skupljoj od osnovne Life, testni Tiguan i bez doplata izgleda Volkswagenovski bogato. Serijski se dobiva, između ostalog i metalik boja.
Sličan dojam stekli smo sjedajući za volan. Sve je složeno dobro promišljeno, slijedeći poznate Volkswagenove postavke praktičnosti i jednostavnosti, ali prožeto ovim detaljima koji, kao i u novom Passatu, unutrašnjost oplahnjuju suvremenom i bogatom atmosferom.
Primjerice, ručica automatskog mjenjača DSG (ručni se više ne prodaju) sada je u mini formatu postavljena desno iza volana, kontrole brisača zato su prebačene lijevo na ručicu žmigavaca, izbornik na grebenu između sjedala istovremeno služi za regulaciju zvuka HiFi uređaja i za odabir jednog od profila rada motora, prednji USB ulazi imaju brzo punjenje mobitela (45W), a tu je i neizostavni, besprijekorno odrađen digitalni segment opreme s kombiniranim instrumentima Digital Pro dijagonale 26 centimetara i dodirni zaslon infotainmenta i multimedije dijagonale 33 centimetra, bazirane na novom softveru MIB4.
Na oba ekrana pružen je niz tematski i grafički različitih prikaza, a kako to inače bude kad su u pitanju informativni ekrani, čim se stekne malo rutine surfanje kroz menije nije komplicirano. Primjerice, start/stop funkcija isključuje se izravno na zaslonu bez ulaženja u postavke rada motora, kao i podešavanje temperature klime na kontrolnoj traci ispod zaslona (noću osvijetljenoj). Interijer je, dakle, temeljito pročišćen od fizičkih prekidača, u osnovi prisutnih jedino na onima za stakla i retrovizore.
Izrada i odabir tkanenih i plastičnih materijala na uobičajeno su visokoj, Volkswagenovskoj razini i njihova fina obrada daje ugodan osjećaj temeljitosti i kvalitete.
Količina dekorativnih detalja ostaje u granicama umjerenosti, a u modernom interijeru ima i dosta priručnih pretinaca, ali i više prostornog komfora sprijeda i straga, nego u prijašnjem modelu. I praktičnosti, manifestirane u preklapanju naslona suvozačkog sjedala kao u dostavnom vozilu te kliznom stražnjem sjedalu za moduliranje putničkog prostora u predjelu koljena, odnosno veličine prtljažnika.
Potonji je veći čak 40 litara nego prije i mjeri velike 652 litre. Dvorazinski postavljiva podnica mu je ravna i praktički u razini ulaznog praga, nasloni se ruše jednim potezom ručice iz prtljažnika, a peta vrata se otvaraju i zatvaraju na struju.
Dobar posao u interijeru zaokružuju odlična zvučna izolacija koja temeljito prigušuje zvuk motora i vanjske buke što vožnju čini gospodskijom, kao i oprema upakirana u jako dobro složen drugi paket Life Plus. Bez nadoplate daje i velik paket sigurnosnih asistenata, trozonsku automatsku klimu, panoramsku kameru, digitalni radio, ambijentalno osvijetljenje u 10 boja, keyless... Uglavnom, smislenu zamjerku teško je naći.
Volkswagen nije napustio dizelske motore koji unatoč ekohisteriji ostaju u prodaji, ali komercijalni naglasak ipak stavlja na benzinski 4-cilindarski turbomotor 1.5 TSI nadograđen blagohibridnim sustavom.
U jačoj i zasad jedino dostupnoj verziji sa 150 KS (postoji i sa 130 KS) dolazi u paru s DSG mjenjačem sa 7 brzina, starter generatorom od 48 volti, malom litij-ionskom baterijom ispod vozačkog sjedala i deaktivacijom rada drugog i trećeg cilindra u fazi relaksirane vožnje i usporavanja. Motor je otprije poznat po uglađenom i mekanom radu, u leru toliko mirnom i tihom kao da je ugašen, ali i po vrlo finom razvijanju snage.
Blago elektrificiran i s dodatnom dozom snage iz struje, postao je još ugodniji i uvjerljiviji na niskim okretajima, ali i moćniji pri ubrzanjima, pa isporučuje dobre performanse uz rafiniraniji doživljaj vožnje.
Uz asistenciju 19 KS i 56 Nm koji dolaze iz električnog dijela pogona povuče spontano kroz čitavu zonu okretaja, ima kontinuirana ubrzanja, a sprint do stotke ispod 10 sekundi, međuubrzanje od 80 do 120 oboje ispod devet sekundi i konačna brzina preko 200 na sat dovoljno govore o solidnom temperamentu i snazi, kada je zatreba izvući.
U karakter motora uklapa se i kvalitetno podvozje, straga s multilinkom te uobičajeno brza i glatka DSG automatika. Sportski profil rada s bržim odzivom na gas i čvršćim radom volana i korištenje postavki individualnog programa s osobnim postavkama rada pogonskog sustava potpunije izvlače kapacitete motora i podvozja i pojačavaju užitak žustrije vožnje, ne samo na ravnici nego i u vezanju zavoja, uz finu izbalansiranost i podatnost volana i ovjesa koji ne dopušta jača naginjanja ni nekontrolirana širenja putanje.
Udobnost je vrlo korektna, u osnovi se čuje samo tupi topot visokoprofilnih guma, iako se na grubljim neravninama udari prenose možda malo jače od očekivanja. U gradu start/stop radi brzo, tiho i uglađeno, dok težinu pritiska na papučicu kočnice nije uvijek lako precizno odmjeriti. Iako, kočnice su u osnovi vrlo jake. U cjelini, Tiguan se vozi lagano i opušteno, praktički kao Golf.
Kao kod svih turbobenzinaca, potrošnja bitno ovisi o ritmu vožnje. Normalan stil vožnje većine vozača, uz povremenu asistenciju električnog dijela pogona i automatsko, potpuno neosjetno isključivanje dva cilindra, daje prosjek od vrlo umjerenih 7 do 7,5 litara, oko pola litre manje nego prije elektrifikacije. Na otvorenoj cesti pada na oko 5,5 litara, na autocesti raste na oko 7, u gradu oko 8 litara.
Tiguan je, dakle, u novom izdanju u svim segmentima digao letvicu i zecementirao poziciju jednog od najboljih primjeraka svoje klase. Bogato opremljen, s izradom koja ističe temeljitost i s fino izbalansiranom sinergijom motora, mjenjača i podvozja, a na koncu konkurentnom cijenom, realno je očekivati da će mnogima i dalje biti favorit u klasi kompaktnih SUV automobila.
Ukratko
Bolja aerodinamika donosi tišu vožnju i manju potrošnju nego u prijašnjem Tiguanu, a bonus je i oprema Life Plus. Skuplja je od osnovne samo 180 eura, a daje puno više serijske opreme, pa čak i metalik lak
Blagohibridni 4-cilindarski 1.5 turbobenzinac (150 KS) opremljen deaktivacijom dva cilindra u fazi mirne vožnje ili pri otpuštanju gasa jedan je od najboljih motora ove klase – lijepo vuče, uglađen je i ekonomičan
Preklopivo suvozačko sjedalo ne viđa se često u ovoj klasi, a suputnici straga imaju na raspolaganju svoju klimu i držače bočica s pićem
Straga je pružen uzoran prostorni i funkcionalni komfor, a dodatna pogodnost su zasebno klizno pomična sjedala, čime se lagano modulira prostor ovisno o trenutnim putničkim ili prtljažnim potrebama
Veličinom (652 litre) u vrhu klase, prtljažnik je opremljen i laganim rušenjem stražnjih naslona, podnicom gotovo u ravnini praga i električnim otvaranjem i zatvaranjem petih vrata
Razmišlja li se o dizelašu 2.0 TDI, a ne radi se velika kilometraža, treba razmisliti o isplativosti. Dizelaš, istina, troši litru i pol do dvije manje, ali je skuplji 4200 eura
Digitalni instrumenti dijagonale 26 centimetara s nekoliko tematskih i grafičkih prikaza izvor su svih potrebnih informacija, pa i više od toga
Tehnički podaci
1.5 E TSI DSG
Motor turbobenzinski, blagohibridni 48V
(14 kW i 56 Nm), 4 cilindra
Obujam1498 ccm
Ukupna snaga110 kW/150 KS
na 5500-6000/min
Ukupni moment250 Nm na 1500-4000/min
PODVOZJE
Pogonprednji
Mjenjačautomatski, DSG 7
Ovjessprijeda McPherson, straga multilink
Kočniceventilirani diskovi/puni diskovi
Gume215/65 R 17, Hankook
KAROSERIJA
Dimenzije454 x 184 x 165 cm
Osovinski razmak268 cm
Prtljažnik652/1650 litre
Spremnik goriva55 litara
Masa/nosivost (testni)1645/475 kg
PERFORMANSE
Najveća brzina210 km/h
0-100 km/h9,1 sekundi
Prosječna potrošnja (WLTP)6,2 l/100 km
MJERENJA
Najveća brzina211 km/h
0-50 km/h4,9 sekundi
0-100 km/h9,5 sekundi
0-150 km/h16,3 sekundi
60-100 km/h6,6 sekundi
80-120 km/h8,8 sekundi
100-0 km/h35,3 m
POTROŠNJA
Grad8,0 l/100 km
Pri 90 km/h (1800/min)5,3 l/100 km
Pri 130 km/h (2500/min)6,8 l/100 km
Prosječno7,3 l/100 km
OSTALO
Krug okretanja11,5 m
EuroNCAP5 zvjezdica
ProizvodnjaWolfsburg (Njemačka)
Jamstvo6 god/150.000 km
OPREMA LIFE PLUS
aluminijske felge 17” • metalik boja
• paket Styling • paket Comfort
• paket Assistance • prednji i stražnji senzori i kamera • LED svjetla prednja i stražnja
• pomoć na uzbrdici • digitalni instrumenti Cockpit Pro • infotainment Ready 2 Discover i dodirni zaslon 12,9” • djeljivo stražnje sjedalo klizno pomično po dužini • preklopivo suvozačko sjedalo • volan u koži • električna parkirna kočnica
• el. sklopivi i grijani retrovizori • auto hold
• keyless • 4 USB ulaza • senzor kiše
• ambijentalno osvjetljenje
• automatska 3-zonska klima...
DOPLATE TESTNOG MODELA
nema
UKUPNO 35.950 eura
SVI MOTORI (eura)
1.5 eTSI (150 KS) 35.770
2.0 TDI (150 KS) 39.980
2.0 TDI 4x4 (195 KS) 51.615
KONKURENCIJA (eura)
Tucson 1.6 T-GDI (150 KS) 30.670
C5 Aircross 1.2 P-Tech (136 KS) 30.700
Karoq 1.5 TSI (150 KS) 31.020
Atlas Pro 1.5 T (177 KS) 31.990
Qashqai 1.3 DIG-T (158 KS) 33.500
Grandland 1.2 T (130 KS) 35.180
3008 1.2 P-Tech (136 KS) 35.490
Tiguan 1.5 eTSI (150 KS) 35.770
Austral 1.3 TCe (160 KS) 35.890
CX-5 2.0 e-Skyactiv G (165 KS) 37.045
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....