Iako se e-mobilnost predstavlja kao jedini izbor za budućnost autoindustrije, puno proizvođača se s tim u potpunosti ne bi složili, kao ni kupci, posebice ne danas kad je elektromobilnost završila "na konopcima". Svijet ide dalje i bez struje pa vam donosimo pregled novih modela koji nemaju puno veze s baterijama i elektromotorima, a još su uvijek sjajan izbor pri kupnji novog automobila - dizelaši.
Pokreću ih, da dobro ste pročitali, dizelski agregati, ali, priznajemo, uz malu pomoć blage hibridizacije, kako bi zadovoljili standarde o emisijama ispušnih plinova.
Jer dizelski pogon je još uvijek optimalan za one koji rade mnogo kilometara i traže dovoljan doseg po najpovoljnijoj cijeni. Ako ste vozili dizelaše, tada vam je poznat onaj osjećaj kada utočite 50 litara dizela i vozite se toliko dugo i daleko da ste zaboravili kada ste zadnji put točili. Anksiozost oko dometa kao kod električnih automobila - ne postoji. A i postaja za ponovno točenje je na svakom koraku i novih 50 litara je u spremniku je za koju minutu...
Tako, srećom i danas to možete bez grižnje savjesti za okoliš, jer kad je nešto u prodaji tada su zadovoljeni i svi uvjeti, uključujući i one "eko".
Pa krenimo redom. Za početak tu je osvježeni Hyundai Tucson s 1.6 litrenim motorom snage 115 KS opremljen Style paketom opreme za 30 tisuća eura. Deklarirana potrošnja iznosi 5,9 l/100 km. Ovaj je model prije nekoliko dana startao i u Hrvatskoj.
Nadalje, tu je SUV model Mazda CX-60 s moćnim 3,3 litrenim Skyactiv D "šestakom" s 200 KS po cijeni od 55.917 eura, koji može trošiti samo pet litara goriva na 100 prijeđenih kilometara. Idemo malo na limuzine, a tu se ističe ‘sportaš‘ u vidu BMW ‘trojke‘ s 1.8d motorom snage 150 KS i s potrošnjom od samo 4,9 l/100 km po cijeni od 48.065 eura u Hrvatskoj.
Njegov direktan konkurent je Mercedes C klase 220d, s dvolitrenim motorom snage 220 KS, koji troši još manje prema tvorničkim podacima (4,6 l/100 km) i stoji 55.015 eura. Ostajemo još malo kod premium dizelskih limuzina srednje klase, pa nam tako iz Ingolstadta stiže Audi A4 40 TDI s 204 KS, s kombiniranom potrošnjom od 5,1 l/100 km, po cijeni od 45.552 eura.
Ako vas privlači elegancija i egzotika, iz Velike Britanije dolazi Jaguar E-Pace, elegantni SUV s dvolitrenim motorom snage 163 KS i prosječne potrošnje od 6,3 l/100 km za 53.990 eura. Na kraju ćemo ponudu top modernih ‘dizelaša‘ završiti s luksuznim također britanskim SUV-om, Range Rover Velarom s dvolitrenim motorom s 204 KS, s prosječnom potrošnjom od 6,4 l/100 km za 81.990 eura. Dakle izbora ima, a dizel se može dobiti i kod VW-a, Škode, Fiata...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....