Uz Španjolsku vežemo pojmove poput vatrenog nastupa, živosti i uzbudljivosti, a upravo su takvi i Seatovi automobili. Španjolci unutar VW Grupe imaju svoj put i pokrivaju sve najvažnije niše tako da smo prije neki dan, primjerice, dočekali i predstavljanje prvog električnog modela Seatove sportske podmarke Cupre, pod nazivom Born.
No vratimo se na Seat koji u već godinama najpopularnijoj SUV klasi, u svim segmentima ima po jedan model i to Tarraco, Atecu i Aronu čime pokrivaju cijeli spektar od SUV-a sedmerosjeda preko kompaktnog modela do gradskog.
Možda i najzanimljiviji u ovom trojcu, nešto poput zlatne sredine, nameće se Ateca koju poznajemo već pune četiri godine, a koja je nedavno doživjela prvo osvježenje u vidu redizajna i poboljšane tehnologije za sigurnost. Upravo takav primjerak stigao nam je i na test.
Podsjetimo, tehnološki Ateca dijeli MQB platformu i komponente s Volkswagenom Tiguanom aktualne generacije, a što se tiče novosti u odnosu na model iz 2016., Ateca je redizajnirana po pitanju izgleda za novu svježinu. Ateca je sada dulja za 2 sm (ukupno 438 cm) no za to su razlog nešto masivniji prednji i stražnji branik. Od većih novosti bismo izdvojili nova LED svjetla, napredniji multimedijski sustav i bolju povezivost s pametnim telefonima.
Doduše, nova je i paleta boja karoserije, dezena u kabini te dizajna naplataka, no to bi u biti bilo to. Poznata, rekli bismo „njemačka” čvrstoća izrade i dalje je prisutna kao i preciznost spojeva karoserije što je poznati standard VW koncerna.
Pogled u kabinu: vozačko okruženje djeluje privlačno, a sada je nakrcano brdom napredne tehnologije. Uz digitalni kokpit koji nudi pregršt informacija tu je i središnji zaslon multimedije od 9,25 inča. Pristup vozačkom sjedalu je odličan jer bez muke pri ulasku stražnjica jednostavno sklizne u lijepo profilirano sjedalo zahvaljujući činjenici da je odignuto čak 60 cm od tla. Pronaći željeni položaj za upravljačem nije muka, a podešavanje volana po dubini i visine za idealnu poziciju zatvara priču kod pronalaska idealnog smještaja.
Korištenje dodirnog zaslona je lako jer je malo zakrenut prema vozaču, a korištenje brojnih funkcija vrlo je jednostavno, baš kao i podešavanja željenog zaslona i pretraga informacija na digitalnoj instrumentnoj ploči.
Mjesta i na stražnjoj klupi za klasu ima u obilju i za koljena, za glave i ramena odraslih putnika s obzirom na kutijastu karoseriju, a iza stražnje klupe stane puno prtljage. Prtljažnik naime ima lijepih 510 litara u osnovnoj konfiguraciji dok uz doplatu od 2900 kuna dobivate praktičnu dvostruku podnicu, utičnice od 230 V i 12 V te rezervni kotač smanjenih dimenzija.
Krećemo na vožnju: ispod poklopca kuca poznati dvolitreni turbodizelaš od 150 KS, kod testnog primjerka uparenog sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem koji konjicu šalje na prednje kotače i koji prije svega plijeni finim radom, elastičnošću i potrošnjom.
Pritom je mjenjač precizan i lijepo odmjerenih hodova dok je ovjes (sprijeda multilink, straga polukruta osovina) nešto tvrđe podešen, no bez posljedica za komfor u vožnji i bez obzira na kvalitetu podloge.
Zato uvijek čvrsto drži visoku karoseriju u zavojima i bio nam je pravi gušti voziti ovakvu Atecu jadranskom magistralom od Senja do Karlobaga, dionicom koja obiluje brojnim kraćim i dužim zavojima kao i duljim ravnim dionicama.
Dizelaš u praksi, premda ne eksplozivno, povuče bez oklijevanja i iz podruma okretaja što i ne ćudi jer je lijepih 340 Nm dostupno već od 1750/min, a da motoru ne nedostaje žestine otkriva brojka ubrzanja od 0 do 100 km/h za 8,8 sekundi.
Štedljivost je zapravo, osnovna stvar zbog koje se i kupuju dizelaši što vrijedi i za ovu Atecu. Na kraju tjednog testa i 1000 kilometara 6,5 litara je prosjek dostižan bez previše pažnje. U vožnji smo se oslanjali na vojsku sigurnosnih sustava, a svi su lijepo kalibrirani i nenametljivi u radu, baš kako i treba biti.
Tako primjerice, uz prednje i stražnje parkirne senzore te sustav pomoći Park Assist nije nikakva mudrost smjestiti Atecu niti na uska parkirna mjesta. Konkretni je primjerak stigao s bogatim paketom opremom FR što znači da dolazi serijski s jako puno opreme za sigurnost, udobnost, ali i šminku.
Dodatno, akcijski paket Fuerte za sve modele osigurava dodatke poput metalik boje, grijanih prednjih sjedala i upravljača te digitalnog kokpita od 10 inča, čime se štedi oko 30.000 kuna.
Na koncu, dolazimo do cijene za ovaj model od 220.593 kune što ne možemo nazvati drugačije nego vrlo poštenom ponudom, što je sasvim u skladu s poslovičnom dostupnošću Seat modela. Ako vam pak ne treba toliko snage Ateca 2.0 TDI FR Fuerte od 115 KS stoji pristupačnijih 204.375 kuna...
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1968 ccm
Snaga 150 KS pri 3500-4000/min
Moment 340 Nm pri 1750-3000/min
Pogon prednji
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 438x184x162 cm
Osovinski razmak 264 cm
Prtljažnik 510/1604 litara
Gume 215/50 R18
Masa 1453 kg
Ispuh CO2 147 g/km
MJERENJA
Najveća brzina 200 km/h
0-100 km/h 8,8 sekundi
Prosječna potrošnja 6,4 l/100 km
Cijena 220.593 kune
S doplatama 223.496 kuna
oprema FR Fuerte - automatska klima • alu naplaci • tempomat • navigacija • sportski upravljač u koži • el. ručna kočnica • el. stakla • el. pokretani i grijani retrovizori • digitalni kokpit • multimedija • navigacija • USB/Aux • Bluetooth • Mirror Link • Drive Profile • putno računalo • grijana prednja sjedala i upravljač • automatsko kočenje • nadzor mrtvog kuta • Park Assist • kamera za pomoć pri vožnji unazad • LED svjetla • prepoznavanje prometnih znakova • ambijentalna rasvjeta • FR presvlake sjedala
Doplate • dvostruka podnica prtljažnika • Utičnica od 230 V i 12 V • rezervni kotač smanjenih dimenzija • Ukupno 2903 kn S doplatama