Mazda Hazumi započela je život u Ženevi 2014. kao koncept, a najavljivala je novu, četvrtu generaciju japanskog mališana koji se isprva nazivao Demio, a u posljednje tri izvedbe nosi oznaku 2. Više od godine kasnije nova, na priličnih 406 cm razvučena (+14 cm) i s pet EuroNCAP zvjezdica nagrađena Mazda 2 već je neko vrijeme na tržištu, a Hazumi ne predstavlja ništa više od naziva opreme, cijenom i bogatstvom smještene u sredinu ponude. Negdje na pola puta između osnovne i raskošne, razmetljive izvedbe Top Revolution...
Iako vozaču i putnicima nudi više nego pristojnu udobnost, nema posebnih kerefeka. Uz ručnu klimu serijski se dobivaju alu naplaci od 15 cola, stražnji parking senzori i koža na upravljaču i mjenjaču, prednja sjedala su grijana, retrovizori i stakla namještaju se strujom, a izbornicima se na 7-inčnom zaslonu krstari okretnim prekidačem HMI, kako je to već slučaj i kod veće Trojke i Šestice. Sve ostalo na testnom modelu predstavlja svojevrsni izlog dostupnih doplata, čiji popis uopće nije mali.
Pa niti jeftin... Broj veći alu naplaci od 16 cola i pripadajuće gume plaćeni su 9250 kn, navigacija 4250 kn, prednji naslon za ruke 2165 kn... I tako se, uz šminkerske naljepnice, spojlere, ukrasne obloge i tepihe cijena popela za prilično dramatičnih 32.201 kn. No, koja god se oprema izabere Dvojka će oduševiti, prije svega izradom, ali i guštom za upravljačem... S masom od oko tone, u kombinaciji s vozački podešenim volanom, mjenjačem i ovjesom guta cestu kao od šale, a pritom uopće nije neudobna. Vožnja je ugodna i na lošijem asfaltu, udarci su pregibe i ležeće policajce dobro prigušeni, a znatnije buke zna biti samo pri jurnjavi autocestom.
Tada kovitlanje vjetra postaje jače, a u unutrašnjosti se jače čuje i kotrljanje kotača. Mirniji tempo više paše i srednjoj od tri izvedbe izvrsnog afmosferskog benzinca 1.5 sa 90 KS (nude se još one sa 75 i 115 KS), opremljenog izravnim ubrizgavanjem, električno upravljanim promjenjivim radom ventila, kompresijom 14:1... Čak i više nego ubrzanjem (9,4 s do 100 km/h) oduševljava zvukom i uglađenim radom, već gotovo zaboravljenima u eri downsizing trocilindraša.
Vozačkim strastima pogoduju i izravan upravljač te precizan mjenjač, koji vozača gotovo tjeraju na odlučnije stiskanje gasa. S druge strane, umjerenijim tempom potrošnja se bez problema kreće oko šparnih 5 litara. Cijena? Iznos od 122.626 kn nije diskontan, no u vožnji se opravdava čvrstom izradom, besprijekornim pogonom i bogatim, za klasu iznadprosječnim popisom opreme. Pa tko voli i može...
Mazda 2 G90
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, redni, 1496 ccm
Snaga 90 KS pri 6000/min
Moment 148 Nm pri 4000/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 406 x 169,5 x 149,5 cm
Osovinski razmak 257 cm
Prtljažnik 280/887 litara
Gume 180/60 R 16
Masa 1050 kg
Ispuh CO2 105 g/km
MJERENJA
Brzina 183 km/h
0-100 km/h 9,4 sekunde
Potrošnja 5,2 l/100 km
Cijena 122.626 kuna
Cijena s doplatama 154.827 kuna
OPREMA Hazumi: alu naplaci od 15 cola • ručna klima • stražnji parking senzori • tempomat • putno računalo • radio/CD/mp3 • el. podizači stakala • grijana prednja sjedala • el. namjestivi i grijani retrovizori • maglenke • HMI upravljač • 7-inčni zaslon u boji • multifunkcionalni upravljač u koži
DOPLATE: alu naplaci od 16 cola • navigacija • prednji naslon za ruke • Perla bijeli lak • ukrasne i aerodinamične obloge pragova • spojleri • tepisi Luxuri • korito prtljažnika • set naljepnica / Ukupno 32.201 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....