Kompaktni crossover postao je neizostavan u ponudi proizvođača koji na žele postići uspjeh na tržištu Europske unije. Premda uvijek odmjerena Mazda ne spada u red konstruktora koji pucaju na velike brojke, uspjeh koji je CX-3 ostvario u prvom mjesecu prodaje (2400 primjeraka u lipnju) najavljuje da bi ove godine japanski proizvođač mogao premašiti brojku od 200.000 prodanih automobila na Starom kontinentu.
Jedan od glavnih aduta Mazdinog povišenog kompakta je dizajn. Poletne linije posebno su naglašene na prednjem dijelu i bočnim površinama, a sportski karakter dodatno je istaknut 18-colnim kotačima koji dolaze u seriji s paketom Revolution. No, originalan i privlačan izgled nije jedino čime se ističe. Kao što je CX-5 u svojoj klasi nametnuo nove standarde za ponašanje u vožnji i CX-3 nadmašuje suparnike upravljivošću i stabilnošću.
Japanci često vole ići suprotnim smjerom. Ponekad je to uzrokovano i nedostatkom financija za velika ulaganja, a jedan od primjera je 2,0-litreni benzinski atmosferski motor koji nas je iznenadio svojim kvalitetama u verziji sa 120 KS (snažnija razvija 150 KS). Suprotno trendovima koji guraju motor manjeg obujma nadopunjen turbopunjačem, Mazdini inženjeri vjeruju u klasične obujme i da bi smanjili potrošnju koriste trik s podizanjem kompresije (14:1). Smjer koji postaje zanimljiv i drugim proizvođačima (Audi najavljujući novi motor za A4 dosadašnju downsizing strategiju odlučio zamijeniti rightsizingom po ugledu na Mazdine motore Skyactive).
Četverocilindraš uistinu predstavlja iznenađenje. Premda se radi o atmosferskom motoru pokazuje zadovoljavajući okretni moment na nižim okretajima i maksimum (204 Nm) razvija već na 2800 okretaja, a poput klasičnih benzinaca ujednačeno razvija snagu sve do 6000 okretaja. Sve je popraćeno dubokim reskim zvukom koji podsjeća na sportski roadster MX-5. U sliku se odlično uklapa ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Ručica kratkog i preciznog hoda dodatni je razlog za dobar osjećaj u vožnji.
Ovjes je u odnosu na dizelske modele tvrđi, pa vožnja po neravninama nije najudobnija ni na prednjim sjedalima. Zauzvrat, ulasci u zavoje su precizni i čisti, a naginjanja karoserije jedva primjetna. Upravljač je precizan, a kočnice savršeno grizu i dozvoljavaju učestala oštra kočenja bez ikakvog traga na papučici. Zasluge za živahnost i stabilnost kroz zavoje dijelom leže i u masi, koja u slučaju testiranog modela s punim spremnikom i vozačem iznosi još uvijek niskih 1230 kilograma. A s benzinskim motorom do izražaja dolazi i zvučna izolacija. Premda je motor odličan, popularnost je zajamčena dizelašu koji u prosjeku troši 1,6 l/100 km manje, a što je još važnije s paketom opreme Revolution skuplji je tek 160 kuna.
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, atmosferski, 1998 cm
Snaga 120 KS pri 6000/min
Moment 204 Nm pri 2800/min
Dimenzije 427,5 x 176,5 x 153,5 cm
Osovinski razmak 257 cm
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Prtljažnik 350/1260 litara
Gume 215/50 R18
Masa 1115 kg
Ispuh CO2 137 g/km
MJERENJA
Najveća brzina 193 km/h
0-100 km/h 9,2 sekundi
Potrošnja 6,9 l/100 km
Cijena 178.969 kuna
Ukupna cijena 183.269 kn
SERIJSKA OPREMA Revolution: Automatska klima • pametni ključ • senzori za svjetala i brisača • alu-naplaci (18 cola) • sjedala presvučena kombinacijom kože i tkanine • kamera za vožnju unatrag • pomoć pri kretanju na uzbrdicama • head-up zaslon • dnevna svjetla • start&stop • upravljač s komandama presvučen kožom • zaslon osjetljiv na dodir • digitalni radio...
Dodatna oprema: Metalika boja
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....