Japanska inženjerija nikad ne miruje. Premda se činilo da je na Mazdi 6 s najtraženijim 2,2-litrenim dizelašem od 150 KS teško bilo što više osjetno poboljšati, Hiroshima je ipak pronašla prostora za nov pomak na bolje. Naime, dizelska Šestica u modelsku godinu 2014. korača – još štedljivija. Kako? Skraćenjem početnog i produljenjem završnog omjera mjenjača te finim dotjerivanjem rada sustava regeneracije kočenja (i-Eloop), start/stop uređaja (i-Stop) i regeneracije filtra čađe.
Naoko male dorade rezultiraju primjetnim učinkom, pa je potrošnja smanjena za 0,2 litre na otvorenoj cesti, za 0,4 u gradu te u prosjeku za 0,3 litre. U konačnici, Mazda navodi prosječnu potrošnju od 3,8 litara, naspram dosadašnjih 4,2 litre. Ali, teorija je jedno, a praksa drugo, pa smo se bacili na mjerenja i dobili sljedeće brojke: u gradu smo vozili sa 6,3 litre, na otvorenom postizali 4,2, na autocesti 5,7 a mjernu rutu na koncu završili s prosjekom od 5,5 litara. Pritom smo se trudili biti uglavnom dosljedni ograničenjima brzine, a gradsku vožnju odraditi izvan najvećih prometnih špica. S druge strane, svjesni činjenice da će se prosječan vozač limuzine ovakvog kalibra ponekad i opustiti pa jače stisnuti gas potentnog dizelaša sa 150 KS i 380 Nm, samodisciplina je i nama ponekad popustila.
Ipak, potrošnja je tvrdoglavo ostajala u skromnim okvirima, između 6,5 i 7,5 litara. A ne zaboravimo, radi se o limuzini impresivne veličine, tek 15 centimetara kraće od pet metara i u testnoj verziji teškoj 1,5 tona. Međutim, već otprije znamo da mala potrošnja nije jedini adut. Dizelaš s najnižim kompresijskim omjerom u svijetu (14:1) briljira i po pitanju dojma koji ostavlja u vožnji. Snažno vuče i pritom se poput benzinca zavrti do 5000 okretaja, zvuči prigušeno duboko i gotovo nikad ne ostaje bez daha na niskim okretajima. S lakoćom prikriva visoke brzine, kojih se postaje svjestan ponajviše zbog (prevelikog) huka zraka oko karoserije.
Zrelo i mirno ponašanje u vožnji, bez obzira radi li se o jurnjavi autocestom ili krstarenju lošom lokalnom cestom upotpunjuje tih i staložen rad ovjesa, postavljenog na pozamašnu platformu velikog međuosovinskog razmaka i širokog traga kotača. Međutim, Mazda je iznenađujuće okretna s obzirom na svoju veličinu, a u priču se uklapaju precizan mjenjač s kratkom ručicom koja glatko upada u svaki stupanj, te malen i fino zadebljan upravljač, koji i subjektivno pridonosi osjećaju kontrole nad velikim autom. Kako bilo, lijepa i snažna dizelska Šestica otišla je još jedan korak naprijed.
2.2 CD 150
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski
Obujam: 2191 ccm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 4500/min
Moment: 380 Nm pri 1800-3600/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 487x184x145 cm
Osovinski razmak: 283 cm
Prtljažnik: 490 litara
Gume: 225/55 R 17, Michelin
Masa: 1395 kg
Ispuh CO2: 108 g/km
Brzina: 211 km/h
0-100 km/h: 9,2 sekundi
Potrošnja: 5,5 l/100 km
Cijena 237.490 kuna
S doplatama 249.175 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....