Kako vrijeme leti... Možete li povjerovati da je od predstavljanja prve Kije Sportage prošlo već gotovo 30 godina? Međutim, u tom razdoblju od prve, do sadašnje pete generacije, korejski si je SUV stvorio itekako dobar imidž, kako diljem svijeta tako i na našem tržištu.Upravo zato je aktualna generacija koja je stigla na proljeće ove godine i na naše tržište pobrala je jako puno interesa.
I to ne samo zbog novog, neočekivano hrabrog izgleda već i zbog toga što je najavljivana kao najbolji Sportage ikad. Korejski SUV C-segmenta nije nepoznanica ni među našim vozačima. Posebno posljednje dvije generacije, jer je osim privlačnog izgleda i sjajne kvalitete izrade te modernih pogona kao i jamstvom od sedam godina nudila kao i sve Kije sjajan omjer uloženo/dobiveno.
Zato je s dolaskom nove, pete generacije pitanje pristupačnosti bilo jednako važno kao i činjenica da izgleda samouvjereno kao nikada do sad.
A, izgled je stvarno poseban: prednji kraj s golemom maskom hladnjaka između dnevnih LED svjetala izvedenih u obliku bumeranga, koje pak uokviruju LED glavna svjetla stvarno.nema nitko u klasi.
I same linije karoserije su mišićave i stamene dok je stražnji kraj izveden trendovski s trakom koja spaja svjetla.
U unutrašnjosti su uočljivi elementi posuđeni iz futurističkog električnog modela EV6, poput vješalica za odijela izdubljenih na poleđini naslona za glavu prednjih sjedala no, nezaobilazni element koji valja istaknuti je veliki zakrivljeni zaslon koji uključuje prilagodljive instrumente i multimedijalni sustav.
Putem dva ekrana pruža cjelovite informacije koje su čitljive, a sam je sustav jednostavan za korištenje. Praktično: komande klima uređaja za namještanje temperature postavljene ispod zaslona multimedije su fizičke.
Blagi rast gabarita i nova N3 platforma donose i napredak u komforu vožnje. Mjesta sprijeda i straga ima više nego prije i osjećaj komocije je lijepo naglašen i na stražnjim sjedalima. Isto vrijedi za velik prtljažnik od gotovo 591 litru. I na stražnjim sjedalima je komforno i putuje se vrlo ugodno, a u paketu EX Style isporučuje se zasebno podešavanje klime straga i središnji naslon za ruke.
Cjelokupnom dojmu finoće pridonosi vrlo dobra zvučna izolacija. Bogat paket EX Style u nekim segmentima čak podsjeća na spektar opreme skupljih premium automobila (grijanje prednjih i stražnjih sjedala i volana, klima za suputnike straga, končani prošivi kožnih dijelova, imitacije karbona...).
Novi Sportage starta s cijenom od 209.999 kuna, a među sedam varijanti u ponudi za svakoga će se naći ponešto: od mild do punokrvnog plug-in hibrida, benzinskih i dizelskih varijanti, prednjeg ili pogon na sve kotače, do ručnog ili automatskog mjenjača.
Testirali smo verziju s 1.6 T-GDI turbo benzinskim 4-cilindrašem i bogatim paketom EX Style kakav do registracije stoji 259.990 kuna. Ispod prednjeg poklopca se nalazi 1,6-litreni turbobenzinac od 150 konja i 250 Nm momenta što je osnovni pogon u ponudi, a koji snagu na prednje kotače prenosi putem 6-stupanjskog ručnog mjenjača.
U vožnji je neupadljiv, uglađen i odlično izbalansiran, dobro izvlači iz niskih okretaja i odgovaraju mu svi režimi vožnje. Mogućnost odabira načina vožnje nudi i program "sport" kada se upravljač i odziv motora prilagode želji za aktivnijim ritmom što, doduše, može zahtijevati i litru više goriva od prosječnih 7,5 litara na svakih 100 km.
Novi Sportage najbolji je u krstarenju otvorenim pravcima kad se zadovoljava sa 6 litara i pritom nudi vrhunski komfor svim putnicima, kad mekše podešen ovjes dobro upija sve neravnine s ceste pa čak i one poprečne.
Oprema za sigurnost na najvišoj je razini: Kijina tehnologija ADAS (Advanced Assistance System) pomaže u izbjegavanju raznih opasnosti štiteći sve putnike, uključujući i izbjegavanje sudara s nadolazećim automobilima pri skretanju lijevo na križanjima.
Na koncu, Sportage je prvenstveno svojim atraktivnom izgledom zaokupio pažnju kupaca u masovnom C SUV segmentu gdje je konkurencija vrlo snažna, no itekako iza zanimljive "njuške" ima puno toga za ponuditi vlasnicima čak i u osnovno motoriziranoj verziji kakvu smo testirali. Što se spomenute cijene tiče ona je i dalje dobro odmjerena za ponuđeno u kontekstu opreme, snage i pouzdanosti, a ne treba zaboraviti ni poznato 7-godišnje jamstvo...
Sportage 1.6 T-GDI
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 4 cil.
Obujam 1598 ccm
Snaga 110 kW (150 KS) na 5500/min
Moment 250 Nm na 4000/min
PODVOZJE
Pogon/mjenjač prednji/ručni, 6 brzina
Ovjes sprijeda McPherson, straga multilink
Kočnice sprijeda i straga diskovi
Gume 235/55 R 18, Continental
Dimenzije 4,52 x 1,87 x 1,65 m
Osovinski razmak 2,68 m
Prtljažnik 591 litra
Spremnik benzina 54 litre
Masa 1590 kilograma
Najveća brzina 189 km/h
0-100 km/h 10,3 sekundi
Prosječna potrošnja (WLTP) 6,6 l/100 km
Ispuh CO2 (WLTP) 154 g/km
Krug okretanja 10,9 metara
EuroNCAP nije testiran
Proizvodnja Slovačka
Jamstvo 7 god/150.000 km
Cijena 259.990 kuna
S doplatama 264.690 kuna
OPREMA EX STYLE - aluminijski naplaci 18” • LED sva svjetla • crna stražnja stakla • prednji i stražnji senzori i kamera • kromirane površine • grijani i samosklopivi retrovizori • virtualni instrumenti 12,3” • multimedija 12,3” s navigacijom • bežično punjenje mobitela • automatska 3-zonska klima • el. paket stakala i prtljažnika • el. podešavanje oba prednja sjedala • pomoć na uzbrdici i strmim spustovima • kompletan sigurnosni paket • volan u koži • sjedala koža/tkanina • grijanje volana i svih sjedala • profili vožnje • tempomat • senzor kiše • keyless...
DOPLATA TESTNOG MODELA - metalik boja 4700 kuna