za i protiv

Otkrivamo što se više isplati: Kupiti model automobila ‘na odlasku‘ ili pričekati novu generaciju?

Ovo su dobri razlozi za kupnju modela pred odlaskom i nekoliko jednako dobrih zbog kojih je možda bolje pričekati novi model

Modeli na odlasku vs. novi modeli

 auto klub

Ako kupujete novi automobil možda razmišljate o nekom modelu koji je "pred odlaskom", odnosno uskoro će dobiti svoju novu generaciju. Primjerice, među takve modele možemo trenutno ubrojati aktualnu Daciju Duster, Fiat Pandu, Volkswagen Passat i Tiguan, Škodu Superb ili Kodiaq, Mini Countryman...

image

Novi VW Tiguan

VW

Prosječni automobil se na tržištu zadrži šest do sedam godina prije nego što ga zamijeni nova generacija. Ona uvijek donosi moderniji dizajn, nove tehnologije, više opreme, a često i više prostora u unutrašnjosti te se na prvu čini da nema nikakvog smisla kupiti automobil koji "odlazi" već je mnogo pametnije pričekati potpuno novi model. No je li zaista tako?

U nastavku vam donosimo nekoliko razloga za kupnju modela pred odlaskom i nekoliko razloga zbog kojih je možda bolje pričekati novi model.

Zašto kupiti auto na odlasku?

1. Cijena

Svakom novog generacijom automobili u principu postaju skuplji, čast iznimkama koje su vrlo rijetke. Uglavnom je to samo nekoliko postotaka, no može biti i osjetno više zbog novih tehnologija koje proizvođači žele ili, pod pritiskom propisa, moraju ugraditi u novu generaciju svojeg automobila. Osim toga, automobili na odlasku često su na raznim "akcijama" što im može osjetno spustiti cijenu.

image

Prodan auto, ilustracija

Alamy/Profimedia

Proizvođači to rade kako bi se riješili zaliha prije dolaska novog modela. Uz sve to može ispasti da će vas neki jeftiniji model na odlasku lako koštati nekoliko tisuća eura manje od onoga koji dolazi. Kod skupljih automobila ta razlika može biti i veća, a i serijska oprema je bitno uzdašnija na "kraju karijere" dok se kod novog većina doplaćuje.

2. Bolja serijska oprema

Automobili na odlasku često dobivaju specijalne bogate pakete opreme zahvaljujući kojima se može mnogo uštedjeti. Naravno, ako smatrate da bi vam sva ta dodatna oprema dobro došla, odnosno ako imate potrebu ili želju za njom.

image

Prava koža serijski, ilustracija

Mini

3. Kvaliteta i pouzdanost

Takozvane "dječje bolesti" kod novih modela nisu mit već realnost. Svaki novi automobil ima nekih "mušica" u proizvodnji dok se sve ne uhoda i mnogo su veći izgledi da će se pojaviti neki problemi ili kvarovi koji su mnogo manje vjerojatni kod modela koji su već šest godina u proizvodnji i kod kojih su tijekom tog vremena mnogi nedostaci identificirani i otklonjeni.

image

Servis, ilustracija

Profimedia

4. Brže, bolje i jeftinije servisiranje te dostupnost dijelova

Na automobil koji je već pet, šest godina na tržištu navikli su i serviseri i mnogo će lakše otkriti i popraviti eventualni kvar na takvom automobilu, nego na onom koji je tek stigao na tržište. Ovlašteni serviseri uvijek prolaze opsežne edukacije za svaki novi model, no to često nije dovoljno kada se automobil pojavi na tržištu i na njemu se pojavi neki "misteriozni problem" koji je teško otkriti.

Tu je i stvar dostupnosti dijelova, za modele koji su već pet godina na tržištu "skladišta" su puna dijelova za koje se očekuje da će biti potrebni. Kod novih to često nije slučaj, pa čekanje na neki dio može jako odužiti popravak.

image

Salon automobila, ilustracija

Artur Widak/NurPhoto/Shutterstock Editorial/Profimedia

Tu je i stvar cijene popravka. Za stariji model uvijek ima više zamjenskih dijelova, a i neovlašteni serviseri su bolje upoznati s njima pa ih mogu popraviti, za razliku od nekih novih modela. Sve ovo može osjetno sniziti cijenu popravka, često i drastično.

5. Stabilan gubitak vrijednosti

Neki provjereni automobili koji su vrlo popularni na tržištu rabljenih odlično drže cijenu. Kada kupujete model na odlasku, možete precizno procijeniti koliko će on vrijediti za pet ili deset godina kada ga planirate prodati.

Nikad ne možete znati da će nova generacija koja je tek došla na tržište imati jednako "dobar glas" i dobro držati svoju vrijednost tijekom godina. Ovo, naravno može biti i "dvosjekli mač", odnosno nova generacija na kraju može i bolje "držati vrijednost" no u to ne možete nikako biti sigurni.

image

Novi automobili, ilustracija

Profimedia

6. Nekim autima može dosta skočiti vrijednost

Ovo se tiče samo posebnih modela, poput rjeđih sportskih izvedbi nekih automobila, primjerice nekog "hot hatcha". Pred kraj karijere oni često dobivaju specijalna izdanja koja su limitirana i posebna po nekim svojim značajkama.

Ovakvi automobili kroz godine mogu i dobiti na vrijednosti, no da bi se to dogodilo ovakav automobil trebate dobro čuvati, ne pretjerano mnogo voziti i dugo čekati na rast vrijednosti koji se nerijetko dešava tek nakon desetak godina. Kod vrlo skupih auta on može biti i instantan, no ovdje već govorimo oko modelima koji koštaju stotine tisuća eura.

image

VW Passat aktaulan, novi

VW

Zašto kupiti novu generaciju auta

1. Nove tehnologije

Ako kupite model na odlasku sasvim sigurno ćete propustiti najnoviju tehnologiju i značajke koje nudi novi model, a koje nisu bile dostupne na prethodnom. Ponekad to mogu biti vrlo korisni sigurnosni sustavi koji vas mogu spasiti od sudara, a ponekad neka oprema koja će vam nedostajati od onog dana kada shvatite da ju novi automobil posjeduje.

image

Škoda Superb aktualna i nova

Škoda

2. Dizajn

Dolaskom novog modela na tržište, stari odmah počinje izgledati zastarjelo. To ne vrijedi samo za rijetke slučajeve kada je novi model toliko drastično promijenjen da će vam se zbog toga stari ipak više sviđati. Ipak, ako već kupujemo nov automobil, svi želimo da on izgleda novo, a ne zastarjelo.

3. Bolje vozne osobine i komfor vožnje

Gotovo bez iznimka svaki novi model ima osjetno bolje vozne osobine od onoga kojeg zamjenjuje. Ljudi koji vole vožnju znat će to itekako cijeniti. Ako niste među njima, razmislite i o komforu vožnje. Ovjesi se stalno razvijaju i svaka nova generacija auta je, u principu, udobnija od stare.

image

Mini Countryman aktualan, novi

Mini

4. Prostranija kabina i prtljažnik

Iako se rast vanjskih dimenzija automobila posljednjih godina usporio, gotovo je pravilo da svaka nova generacija bude malo duža i šira od prethodne. To gotovo automatski znači i više mjesta u unutrašnjosti te veći prtljažnik. Čak iako auti nisu porasli vanjskim dimenzijama, proizvođači se uglavnom potrude da "inteligentnim rješenjima" ili većim međuosovinskim razmakom stvore više mjesta u autu.

image

Dacia Duster aktualan, novi

Dacia

5. Sporiji početni gubitak vrijednosti

Dolaskom novog modela na tržište, stara generacija inicijalno gubi određen dio svoje vrijednosti, odnosno bilježi kratak oštar pad vrijednosti.

Nova, s druge strane, isprva odlično drži vrijednost na tržištu rabljenih, a ako su rokovi čekanja na novi model vrlo dugi, a model popularan, rabljeni i nakon godinu dana može zadržati skoro istu vrijednost. Ovo vam može biti od koristi jedino ako planirate prodati novi auto relativno brzo, u roku od godine dana, jer se s vremenom razina pada vrijednosti nove i stare generacije ujednači.

image

Škoda Kodiaq aktualan, novi

Škoda
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 14:46