Kia Venga nije u prvom planu potencijalnim kupcima rabljenih manjih monovolumena. Nije novost da živi u dubokoj sjeni Merive i Citroena C3 Picasso, a slobodno se može reći da mnogi i ne znaju za taj automobil. Šteta, ali i ništa čudno, jer Venga i kao nova nije bila u centru pažnje. Koliko je neopravdano zanemarena, pokazuju i njene izvrsne servisne statistike: njemački ADAC i Dekra stavljaju je na vrh ljestvice pouzdanosti i nekvarljivosti u svojoj klasi. Izgled joj je simpatičan i dobroćudan, a zahvaljujući umjerenoj dužini od 4,07 metra i dobroj preglednosti, zahvalna je i za manevriranje gradom.
U unutrašnjosti je svaki milimetar dobro iskorišten i mjesta ima puno više nego što se naslućuje izvana. Posebno straga, gdje prostor za koljena i glave, s obzirom na vanjske gabarite gotovo zapanjuje. Roditelji male djece cijenit će i širok kut otvaranja stražnjih vrata i velik ulazni otvor, pa je unos sjedalice stvarno lagan.Povrh toga, klizni mehanizam stražnjih sjedala i mogućnost podešavanja nagiba njihova naslona povećavaju prostorne opcije prtljažnika - obujam mu se može modulirati između 315 i čak 440 litara.
U testnom primjerku je i podnicu prtljažnika moguće postavljati u dvije razine pa podna površina, u slučaju preklapanja stražnjih naslona ostaje potpuno ravna. Pribrojimo li i dovoljan broj pretinaca za odlaganje sitnih stvari, jasno je da je praktičnost jača strana Venge. I oprema, također. Već osnovni paket nudi sve potrebno osim šminke, a vizualna i funkcionalna ugoda bitno rastu što je oprema bolja. Isplati se potražiti bogatije primjerke jer su zanemarivo skuplji od početno opremljenih, a ugođaj je daleko potpuniji. Izrada je vrlo korektna, po dobrim korejskim standardima, a takvi su i materijali interijera – malo tvrđi, ali ugodni i pokazalo se - trajni.
Zvučna izolacija? Neugodno popušta jedino kad se zagazi u visoke okretaje. I premda je Venga mnogima nepoznata i egzotična, mehanički nema nepoznanica. Vozi na prilagođenoj platformi koncepcijski sličnog modela Soul, a paleta motora i mjenjača jednaka je ostalim modelima koncerna Kia Hyundai. Nije se mijenjala kroz gotovo čitav životni vijek Venge i većina mehaničara je ima u malom prstu. Motori, atmosferski benzinski 1.4 (90 KS) i 1.6 (125 KS) i dizelski 1.4 (90 KS) i 1.6 (116 i 128 KS) dokazano su trajni i izdržljivi, u smirenoj vožnji ugodni, uglađeni i umjerene potrošnje. Međutim, kada ih se stisne postanu glasniji, grublji i rastrošniji, uz dojam da nemaju svu, na papiru deklariranu snagu. Pretežnoj strukturi kupaca, u pravilu vozački smirenijoj, to ionako neće biti najvažnije i kad se sve zbroji i oduzme, za one koji vole otklon od uobičajenih i masovnih modela na sceni rabljenih, ovo je jako zgodna alternativa, vrijedna svakog razmišljanja.
POVIJEST MODELA
2009. otkrivanje u rujnu na salonu u Frankfurtu. Dijeli platformu (produljenu za šest centimetara) i velik dio mehaničkih komponenti s ranije predstavljenim modelom Soul te također srodnim Hyundaijem i20 i ix20
2010. početak prodaje u veljači, s benzinskim motorima 1.4 (90 KS) i 1.6 (125 KS) te dizelskim 1.4 CRDi (90 KS) i 1.6 CRDi (128 KS). Uz ručne mjenjače sa pet i šest brzina u ponudi je i automatski s četiri brzine (uz jači benzinski motor)
2012. obavljena sitna poboljšanja i dotjerivanja i uvedena slabija verzija dizelskog motora 1.6 CRDi (116 KS)
2013. uvedena slabija verzija dizelskog motora 1.4 CRDi (75 KS)
2014. u rujnu, na salonu u Parizu predstavljena redizajnirana i u detaljima dotjerana generacija
2016. umjesto automatskog mjenjača sa četiri brzine, jači benzinac dobio opciju automatskog mjenjača sa šest brzina
CIJENE NA TRŽIŠTU
2010. 45 do 55.000 kn
2011. 50 do 60.000 kn
2012. 55 do 65.000 kn
2013. 60 do 85.000 kn
2014. 75 do 90.000 kn
2015. 85 do 95.000 kn
CIJENE DIJELOVA
Prednji diskovi (par) od 435 kn
Prednje disk pločice (par) od 310 kn
Grijač NGK (kom) 145 kn
Krajnik Nipparts (kom) 130 kn
Filtar ulja Fram 65 kn
Filtar zraka Fram 90 kn
Filtar goriva Nipparts 95 kn
Filtar kabine Comline 40 kn
Kanalni remen Gates od 80 kn
*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene