Tržištu rabljenih Passat već generacijama visoko kotira, a sada svjedočimo kako se povijest ponavlja i u slučaju posljednjeg modela s kraja 2014. godine. Još uvijek izgleda poželjno, kao da je tek došao na tržište. Dugovječan i pomalo klasičan, ali i pritajeno agresivan kroj i s početnim paketima opreme izgleda dovoljno skupo i uvjerljivo, pa kao i prethodnici, ima sve preduvjete da u nadolazećim godinama postane jedan od klasika među rabljenima. Osim za dobar izgled, potencijalni kupci hvataju se i za generacijama ranije stečenu reputaciju čvrstog i trajnog automobila koji dobro prikriva veliku kilometražu i u pravilu ostaje potpuno neraskliman i nakon više godina korištenja.
Kako će se Passat osme generacije, puno više nakrcan elektronikom nego prethodni modeli, pokazati po pitanju pouzdanosti i hoće li nastaviti dobru tradiciju, zapravo će se vidjeti nakon duljeg protoka vremena. Zasad, nakon što su prvi primjerci ušli u petu godinu, praktički svi još uvijek izgledaju i voze „kao novi“. Osim toga, i ovaj Passat se dokazuje kao prostran, komforan i već u početnom paketu dobro opremljen. To su glavni aduti interijera, ali faktori koji također „kupuju“ potencijalne kupce su i kvalitetni materijali i osjećaj masivne izrade.
Prati ih topao i mekan zvuk zatvaranja vrata i dobro prigušena buka vjetra i podvozja, što mnogi vole i cijene. Izvrstan je za putovanja i nije slučajno što se često kupuje kao poslovni automobil. Zato treba paziti na kilometražu, jer cijela unutrašnjost je otporna na trošenje i vizualnim pregledom povijest i težinu dotadašnjeg korištenja nije lako detektirati. S obzirom na pozamašne gabarite poželjnije je imati primjerak s ugrađenim parkirnim senzorima.
Mehanička strana, također po tradiciji, ne zakazuje. Ovjes je složen kao dobar kompromis udobnosti i čvrstog, smirenog ležanja, a to je kombinacija koja mnogima odgovara. Što se motora tiče, dizelski TDI motori su klasičan izbor. Manji 1.6 TDI (120 KS) i veći 2.0 TDI (150 KS) već godinama su mjerilo vrijednosti Passata na našem tržištu, a idealna mjera je jasno, veći motor. Daje fini dizelski temperament uz nisku potrošnju, iako će smireni vozači biti zadovoljni i manjim motorom.
Tu i tamo se mogu naći i jače dizelske izvedbe, dok jako dobri benzinci TSI našim vozačima Passata još uvijek nisu vrijedni niti razmatranja. U ove četiri godine na vidjelo nisu izašle boljke niti jednog motora, pa nema nekog posebnog razloga za oprez. U konačnici, visoko mišljenje koje većina kupaca rabljenih ima o Passatu nalazi svoje uporište i u posljednjoj generaciji i to je limuzina koja će u rukama dobrog gospodara i uz kvalitetno održavanje još godinama bespogovorno služiti.
POVIJEST MODELA
2014. predstavljanje u listopadu na salonu u Parizu, istovremeno u limuzinskoj i karavanskoj izvedbi. Prva postava motora: dizelski 1.6 TDI (120 KS), 2.0 TDI (150, 190 i 240 KS), benzinski 1.4 TSI (125 i 150 KS, potonji s automatskim isključivanjem dva cilindra u defanzivnoj vožnji), 1.8 TSI (180 KS) i 2.0 TSI (220 KS). Mjenjači ručni i DSG, s jačim motorima na izbor je i 4x4 pogon (4motion)
2015. uvedena plug-in hibridna izvedba GTE (218 KS) i cross-country model Alltrack, a Passat je u ožujku proglašen Europskim autom godine (Car of the Year)
2016. turbobenzinski motor 2.0 TSI dobio još snažniju verziju (280 KS)
2018. u rujnu uveden turbobenzinski motor 1.5 TSI (150 KS), također s automatskim isključivanjem dva cilindra u defanzivnoj vožnji
2019. u ožujku na salonu u Ženevi predstavljanje redizajnirane izvedbe
CIJENE DIJELOVA
Prednji diskovi Textar (par) 690 kn
Prednje disk pločice Textar (par) 380 kn
Zamašnjak LuK 3635 kn
Spojka LuK (komplet) 3100 kn
Pumpa vode Bugatti 495 kn
Kompresor klime Delphi 1495 kn
Kugla (kom) od 105 kn
Spona Sidem (kom) 380 kn
*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene