Četvrti model iz obitelji Ceed, koji k nama stiže već potkraj listopada po cijeni od oko 155.000 kuna, lijepih je 8,5 centimetara dulji i 4,8 viši od hatchbacka, čemu duguje više prostora za glavu i prtljažnik od 426 litara...
Kia ne posustaje. Nakon lani predstavljenih modela Ceed, Ceed SW i Proceed, Korejci su u ožujku na salonu u Ženevi predstavili i četvrtog člana obitelji - crossover XCeed.
Najvažniji je to novitet korejskog proizvođača u čitavoj 2019., jer bi se trebao prodavati kao sva tri spomenuta modela. Zajedno. Gotovo svaki drugi lani prodani automobil C segmenta bio je, naime, ili crossover ili SUV.
Novi XCeed se sa svojih 4,4 metra, dakle 8,5 centimetara dulje nego Ceed, smjestio točno na pola puta između broj manjeg Stonica i broj većeg Sportagea, a na prvi pogled izgleda kao povišeni Ceed. S par offroad detalja na karoseriji.
Pažljiviji pogled, međutim, otkriva da s običnim Ceedom dijeli jedino prednja vrata. I to je sve. Svi drugi dijelovi karoserije pripadaju isključivo XCeedu. Poklopac motora je viši i dulji lijepih 2,5 centimetara, diodna svjetla sasvim nova, linija krova pada prema stražnjem dijelu kao na coupeu, novi su i naplaci od 16 i 18 cola...
I uživo izgleda sjajno, pogotovo u novoj zlatnožutoj boji Quantum.
S obzirom da većina rasta u odnosu na Ceed odlazi na dodatak iza stražnje osovine, sad raspolaže i velikim prtljažnikom od 426 litara, lijepu 31 litru više nego Ceed i samo 4 litre manje nego rekorder u klasi Nissan Qashqai.
Međuosovinski razmak ostao je isti, što znači da na stražnjim sjedalima putnici uživaju u rekordnih 88,3 centimetra prostora za koljena, a tijesno nije ni za ramena ni za glavu, jer je XCeed ne pretjeranih 4,8 centimetara viši od običnog Ceeda.
Ipak, udaljenost od tla je poprilična - 18,4 centimetra (sa 18,8 centimetara viši je samo Qashqai). Proporcijama je XCeed najbliži luksuznom Mercedesu GLA, a zatim i Toyoti C-HR.
Premda s plastičnim štitnicima blatobrana i pragova izgleda kao offroader, XCeed je ustvari samo povišeni Ceed. Kotrlja se, naime, na platformi K2. Inženjeri su tek produljili hod ovjesa i postavili broj veće kotače od 18 cola (serijski 16).
Najveća novost su prednji amortizeri s hidrauličkim umjesto gumenim graničnicima, rješenje koje je stiglo iz svjetskog prvenstva u reliju, a već ga godinama koriste Renault Clio R.S. i novi Citroen C5 Aircross. Sve ostalo je kao na običnom Ceedu.
Isto vrijedi i za motore. Uz tri moderna turbobenzinca - 1,0-litreni sa 120 KS, 1,4-litreni sa 140 KS i 1,6-litreni sa 204 KS - u ponudi će od starta biti i 1,6-litreni turbodizelaš sa 115 i 136 KS (kasnije stižu hibrid i plug-in hibrid).
Svi iz Ceeda, kao i 6-stupanjski ručni ili sjajni 7-stupanjski mjenjač s dvjema spojkama. Pokreću, dakako, samo prednje kotače, jer se pogon na sva četiri kotača rijetko traži kad je u pitanju crossover.
Za upravljačem se osjećate kao da ste sjeli u Ceed. U rukama držite poznati multifunkcijski upravljač, glazbu birate na središnjem zaslonu osjetljivom na dodir, temperaturu podešavate okruglim prekidačima ispred ručice mjenjača...
Jedino je oko otvora za ventilaciju žuti okvir, sjedala i obloge na vratima prošivena žutim koncem, a brzina i broj okretaja sada se prikazuju na virtualnoj instrumentnoj ploči, zajedno s još gomilom manje ili više korisnih podataka (Kia to zove Supervision).
Za upravljačem se osjećate kao da ste sjeli u jedva primjetno povišeni Ceed. Što i ne čudi s obzirom da je sjedalo postavljeno jedva 3,7 centimetara više. Taman dovoljno da vidite iznad krovova drugih automobila, ali ne i da stršite kao da ste sjeli u SUV.
Najugodnije smo se osjećali za upravljačem tihog i laganog, a dovoljno snažnog 1,4-litrenog turbobenzinca sa 140 KS u kombinaciji sa 7-stupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvjema spojkama koji se ne razbacuje gorivom - putno je računalo na kraju stotinjak kilometara duge rute pokazalo 7,2 litre.
Štedljiviji i moćniji, ali bučniji i osjetno teži je 1,6-litreni turbodizelaš sa 136 KS.
UKRATKO
Xceed je proporcijama, a u duljinu se protegnuo na lijepih 4,4 metra, najsličniji Toyoti C-HR i Kiji Niro
Već se i osnovni 1,0-litreni benzinac sa 120 KS pristojno snalazi u XCeedu, premda se nama najviše dopao 1.4 TGD-i sa 140 KS. Četverocilindraš je tih, lagan i sasvim pristojno vuče (242 Nm), a ne troši previše (oko 7 litara)
Specijalni naplaci od 18 cola (doplata), diodna prednja i stražnja svjetla te posebna zlatnožuta boja znaci su raspoznavanja XCeeda
S prtljažnikom od 426 litara XCeed je u samom vrhu klase, baš kao i ponudom prostora, pogotovo straga gdje putnici uživaju u rekordna 88,3 centimetra mjesta za koljena
Uz žute okvire oko ventilacijskih otvora najveća novost u unutrašnjosti je digitalna instrumentna ploča. Sve ostalo, od pravilnog rasporeda prekidača do pristojnih materijala, manje-više je kao u običnom Ceedu
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....