NAJBOLJI CEED

ISPROBALI SMO NOVU KIJU XCEED Korejci su u kompaktnoj SUV klasi složili jako lijepi paket vrlina po cijeni od 20 tisuća eura

 
 Kia

Četvrti model iz obitelji Ceed, koji k nama stiže već potkraj listopada po cijeni od oko 155.000 kuna, lijepih je 8,5 centimetara dulji i 4,8 viši od hatchbacka, čemu duguje više prostora za glavu i prtljažnik od 426 litara...

Kia ne posustaje. Nakon lani predstavljenih modela Ceed, Ceed SW i Proceed, Korejci su u ožujku na salonu u Ženevi predstavili i četvrtog člana obitelji - crossover XCeed.

Najvažniji je to novitet korejskog proizvođača u čitavoj 2019., jer bi se trebao prodavati kao sva tri spomenuta modela. Zajedno. Gotovo svaki drugi lani prodani automobil C segmenta bio je, naime, ili crossover ili SUV.

Kia

Novi XCeed se sa svojih 4,4 metra, dakle 8,5 centimetara dulje nego Ceed, smjestio točno na pola puta između broj manjeg Stonica i broj većeg Sportagea, a na prvi pogled izgleda kao povišeni Ceed. S par offroad detalja na karoseriji.

Kia

Pažljiviji pogled, međutim, otkriva da s običnim Ceedom dijeli jedino prednja vrata. I to je sve. Svi drugi dijelovi karoserije pripadaju isključivo XCeedu. Poklopac motora je viši i dulji lijepih 2,5 centimetara, diodna svjetla sasvim nova, linija krova pada prema stražnjem dijelu kao na coupeu, novi su i naplaci od 16 i 18 cola...

I uživo izgleda sjajno, pogotovo u novoj zlatnožutoj boji Quantum.

Kia

S obzirom da većina rasta u odnosu na Ceed odlazi na dodatak iza stražnje osovine, sad raspolaže i velikim prtljažnikom od 426 litara, lijepu 31 litru više nego Ceed i samo 4 litre manje nego rekorder u klasi Nissan Qashqai.

Kia

Međuosovinski razmak ostao je isti, što znači da na stražnjim sjedalima putnici uživaju u rekordnih 88,3 centimetra prostora za koljena, a tijesno nije ni za ramena ni za glavu, jer je XCeed ne pretjeranih 4,8 centimetara viši od običnog Ceeda.

Ipak, udaljenost od tla je poprilična - 18,4 centimetra (sa 18,8 centimetara viši je samo Qashqai). Proporcijama je XCeed najbliži luksuznom Mercedesu GLA, a zatim i Toyoti C-HR.

Kia

Premda s plastičnim štitnicima blatobrana i pragova izgleda kao offroader, XCeed je ustvari samo povišeni Ceed. Kotrlja se, naime, na platformi K2. Inženjeri su tek produljili hod ovjesa i postavili broj veće kotače od 18 cola (serijski 16).

Najveća novost su prednji amortizeri s hidrauličkim umjesto gumenim graničnicima, rješenje koje je stiglo iz svjetskog prvenstva u reliju, a već ga godinama koriste Renault Clio R.S. i novi Citroen C5 Aircross. Sve ostalo je kao na običnom Ceedu.

Kia

Isto vrijedi i za motore. Uz tri moderna turbobenzinca - 1,0-litreni sa 120 KS, 1,4-litreni sa 140 KS i 1,6-litreni sa 204 KS - u ponudi će od starta biti i 1,6-litreni turbodizelaš sa 115 i 136 KS (kasnije stižu hibrid i plug-in hibrid).

Svi iz Ceeda, kao i 6-stupanjski ručni ili sjajni 7-stupanjski mjenjač s dvjema spojkama. Pokreću, dakako, samo prednje kotače, jer se pogon na sva četiri kotača rijetko traži kad je u pitanju crossover.

Kia

Za upravljačem se osjećate kao da ste sjeli u Ceed. U rukama držite poznati multifunkcijski upravljač, glazbu birate na središnjem zaslonu osjetljivom na dodir, temperaturu podešavate okruglim prekidačima ispred ručice mjenjača...

Jedino je oko otvora za ventilaciju žuti okvir, sjedala i obloge na vratima prošivena žutim koncem, a brzina i broj okretaja sada se prikazuju na virtualnoj instrumentnoj ploči, zajedno s još gomilom manje ili više korisnih podataka (Kia to zove Supervision).

Kia

Za upravljačem se osjećate kao da ste sjeli u jedva primjetno povišeni Ceed. Što i ne čudi s obzirom da je sjedalo postavljeno jedva 3,7 centimetara više. Taman dovoljno da vidite iznad krovova drugih automobila, ali ne i da stršite kao da ste sjeli u SUV.

Kia

Najugodnije smo se osjećali za upravljačem tihog i laganog, a dovoljno snažnog 1,4-litrenog turbobenzinca sa 140 KS u kombinaciji sa 7-stupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvjema spojkama koji se ne razbacuje gorivom - putno je računalo na kraju stotinjak kilometara duge rute pokazalo 7,2 litre.

Štedljiviji i moćniji, ali bučniji i osjetno teži je 1,6-litreni turbodizelaš sa 136 KS.

Kia

UKRATKO

Xceed je proporcijama, a u duljinu se protegnuo na lijepih 4,4 metra, najsličniji Toyoti C-HR i Kiji Niro

Već se i osnovni 1,0-litreni benzinac sa 120 KS pristojno snalazi u XCeedu, premda se nama najviše dopao 1.4 TGD-i sa 140 KS. Četverocilindraš je tih, lagan i sasvim pristojno vuče (242 Nm), a ne troši previše (oko 7 litara)

Specijalni naplaci od 18 cola (doplata), diodna prednja i stražnja svjetla te posebna zlatnožuta boja znaci su raspoznavanja XCeeda

S prtljažnikom od 426 litara XCeed je u samom vrhu klase, baš kao i ponudom prostora, pogotovo straga gdje putnici uživaju u rekordna 88,3 centimetra mjesta za koljena

Uz žute okvire oko ventilacijskih otvora najveća novost u unutrašnjosti je digitalna instrumentna ploča. Sve ostalo, od pravilnog rasporeda prekidača do pristojnih materijala, manje-više je kao u običnom Ceedu

Kia

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 15:07