Mercedes C-klase nikada nije bio jeftin automobil stoga većina kupaca može o njegovoj nabavi samo sanjati, no stvari se mijenjaju kada je u pitanju tržište rabljenih.
Mercedesi C-klase su na glasu kao vrlo kvalitetni automobili te su rabljeni primjerci vrlo česti i popularni na našem tržištu, pri čemu velik dio njih dolazi i iz uvoza. Kako je danas prošlo već 10 godina od početka prodaje prošle generacije C-klase (W205) u međuvremenu su i cijene dosta pale pa se na tržištu mogu pronaći i primjerci za od oko 12.000 eura.
Za oko 20.000 eura može se dobiti auto u još uvijek vrlo dobrom stanju, pa ne čudi da mnogi posežu za upravo ovim modelom u želji da se počaste nečim luksuznim, kada već to nisu mogli dok je auto bio nov ili noviji.
Prošla generacija C-klase došla je na hrvatsko tržište 2014. kao limuzina i T-model (karavan), no velika većina modela koji su prodani ili kasnije uvezeni kao rabljeni su limuzine koje su kod nas mnogo popularnije od karavana. Ipak, ne bi trebalo zanemariti ni karavansku verziju jer one su se u njemačkoj osjetno bolje prodavale te su čak i veći izgledi da ćete za situ cijenu pronaći bolji karavan nego limuzinu iz uvoza.
Izgled ovog Mercedesa srednje klase uvelike se temeljio na tadašnjoj S-klasi i bio je vrlo elegantan, a tako je ostalo i do danas kada W205 izgleda prilično moderno i profinjeno.
U godinama koje su slijedile u ponudu su dodane coupe i kabriolet verzije. Za njih se u pravilu na tržištu rabljenih mora izdvojiti mnogo više jer su raspoloživi primjerci uglavnom mnogo snažnije motorizirani i luksuznije opremljeni od limuzine i karavana.
Pri razvoju i proizvodnji ove C-klase Mercedes nije zaboravio na svoje vrijednosti pa je automobil, primjerice, izvrsno izrađen uz korištenje visokokvalitetnih materijala. Udobnost ovjesa također je vrlo dobra čak i sa standardnim čeličnim ovjesom koji prevladava na tržištu. S opcijskim zračnim ovjesom, jedinstvenim u srednjoj klasi tog doba, ovjes je još udobniji.
Dobra zvučna izolacija i izuzetno udobna sjedala čine C-klasu ugodnim vozilom za putovanja. Vlasnike veseli i precizno upravljanje s dobrim povratnim informacijama, vrlo snažan kočioni sustav i visoka razina sigurnosti. Činjenicu da je obujam prtljažnika prilično ispod prosjeka može se tolerirati, s obzirom na to da se radi o luksuznom automobilu.
Ipak, oni koji često putuju s više od dvije osobe u autu trebali bi razmisliti o karavanu jer u njemu ima osjetno više prostora straga te u prtljažniku. Ipak, ono na što se treba naviknuti na putovanjima je vrlo mai spremnik goriva od 41 litre u slabijim dizelskim i benzinskim verzijama koje su i najčešće na tržištu.
Modeli koje ćete najlakše pronaći na našem tržištu i koji su među najpovoljnijima su dizelski C 180 d, C 200 d i C 220 d sa 116, 136 i 163-170 KS. Modeli 180 d i 200 d imaju izuzetno štedljiviji 1,6-litreni dizelski motor, a snažnija varijanta vrlo izdržljivi veliki 2,1 litreni dizel. Godine 2018. automobil je detaljno redizajniran pri čemu je i paleta motora obnovljena te su svi u pravilu postali snažniji.
C-klasa W205 se pokazala izuzetno kvalitetnim i pouzdanim automobilom. U izvješću njemačkog TÜV-a, ova C-klasa je najbolji automobil srednje klase u usporedbi s modelima istih godišta s izuzetno niskom stopom kvarova i nedostataka.
Samo ovjes osovine s vremena na vrijeme stvara probleme. U statistici kvarova ADAC-a, ova C-klasa je također među najbolji. Sve u svemu, serija W205 se stoga može smatrati "pravim Mercedesom" i vrlo je dobar izbor.
PLUS:
Izvrsna izrada, vrlo pouzdana tehnologija, udobna vožnja, visoka razina sigurnosti, udobna sjedala, kratki put kočenja, dobra zvučna izolacija, precizno upravljanje, ekonomični dizeli
MINUS:
Manje mjesta straga od prosjeka klase, relativno mali prtljažnik, visoki troškovi održavanja, mali standardni spremnik goriva
Uobičajeni uzroci kvarova
Mali nedostaci na ovjesu osovina
Povijest modela Mercedes C-klasa (W205)
2014.
Lansiranje modela pete generacije limuzine C-klase sa šest varijanti motora: C 180 (156 KS), C 200 (184 KS), C 250 (211 KS), C 220 BlueTEC BlueEFFICIENCY Edition (dizel, 163 KS), C 220 BlueTEC (dizel, 170 KS) i C 250 BlueTEC (dizel, 204 KS). Svi motori zadovoljavaju emisijsku klasu Euro 6b.
Sigurnosne značajke kao što su zračni jastuk za vozača, zračni jastuk za suvozača, bočni zračni jastuk uključujući zaštitu za kukove, prednji i stražnji zračni jastuci za glavu, zračni jastuk za koljena za vozača, sigurnosni sustav za grad, detekcija umora i aktivni poklopac motora (zaštita pješaka) standardni su.
Prednja LED svjetla su prvi puta opcija. Kasnije iste godine stiže karavan i nove dodatne varijante motora C 180 BlueTEC (dizel, 116 KS), C 200 BlueTEC (dizel, 136 KS) i C 300 BlueTEC HYBRID (231 KS)
2015.
Na tržište stižu coupe. Stiže i nova dodatna plug-in hibridna varijanta C 350 e (279 KS) te dodatne verzije benzinskih motora C 160 (129 KS), C 300 (245 KS) i C 450 AMG (367 KS). Oznake dizelskog motora "BlueTEC" preimenovane su u jednostavnu kraticu "d".
2016.
Stiže kabrio varijanta. Nove dodatne varijante motora C 400 (333 KS) i C 43 AMG (367 KS), varijanta motora C 220 d BlueTEC BlueEFFICIENCY Edition sa 163 KS je ukinuta.
2018.
Redizajn s paletom prerađenih motora C 160 (129 KS), C 180 (156 KS), C 200 (184 KS), C 300 (258 KS), C 400 (333 KS), C 43 AMG (390 KS), C 180 d (122 KS), C 200 d (160 KS) i C 220 d (194 KS). Svi motori zadovoljavaju emisijsku klasu Euro 6d-TEMP. U opremi su uz nadoplatu dostupni kontrola udaljenosti s asistentom za kočenje u nuždi, asistent za prometne gužve, asistent za održavanje trake i promjenu trake, asistent detekciju prometnih znakova i pospanosti, asistent za hitne slučajeve i head-up zaslon. Kasnije iste godine stiže i nova dodatna varijanta motora: C 300 d (245 KS).
2019.
Nova dodatna plug-in hibridna varijanta C 300 de (306 KS).
2021.
Kraj proizvodnje i dolazak nasljednika W206.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....