Najnoviji 208 ne samo da u tome nije izuzetak, nego ide i korak dalje i u trovratnoj i u petvratnoj karoserijskoj izvedbi. No, mada bi se moglo pomisliti da s prethodnikom nema mnogo veze, novi je automobil stvoren na dorađenoj platformi 207-ice te koristi istu geometriju ovjesa s poprečnim ramenima sprijeda i polukrutom osovinom straga. Međuosovinski razmak ostao je isti kao i dosad, no automobil je sad kraći 83, a niži i uži za po 10 milimetara.
Dijelom zahvaljujući tome, a dijelom i nekim novim rješenjima u gradnji, od prethodnika je lakši 110 kilograma. No, pritom nije nimalo izgubio na praktičnosti. Štoviše, sad i u kabini i u prtljažniku čak ima i više mjesta nego ranije. Straga, primjerice, broji 15 litara više (285). Nije revolucionarno puno, ali može jako dobro doći.
Neobičan koncept prema kojemu se na instrumentnu ploču ne gleda kroz upravljač nego iznad njega u praksi traži malo privikavanja, ali funkcionira. Zgodan je i iznad mjenjača postavljeni 17,8 centimetara veliki zaslon u boji, preko kojega se upravlja audio sustavom, telefonom i putnim računalom, a sam volan je malen i zanimljivo oblikovan, mesnat i sjajno leži u rukama, no nježnijim bi vozačicama pri okretanju na parkingu mogao biti malo pretežak.
Sličan dojam ostavlja i ručica mjenjača, koja kao da je također umjetno očvrsnuta ne bi li ostavila bolji dojam. No, ne nasjedajte, jednako je neprecizna kao i dosad, ali sad k tome pruža i nešto više otpora. No, kupci koji ciljaju na 208-icu sve će te detalje lako zaboraviti, posebice u okruženju najbogatije Allure opreme.
Motor 1,6 HDi najjači je dizelaš u ponudi te dolazi u kombinaciji s tradicionalno besprijekornim Peugeotovim start & stop uređajem. Zbog njega, ali i odgovarajuće posloženog mjenjača, 208-ica može biti uzorno štedljiva i uz 115 KS i 270 Nm momenta. Na otvorenoj cesti prosjek se može spustiti ispod 4 litre, dok u gradu ne zahtijeva više od 6.
U dinamičnom se nastupu vozi vrlo slično kao i 207, dakle s izraženom sklonošću curenja preko nosa, pa ESP ovdje ima spasonosnu ulogu. Nova 208-ica na cesti je najčešće francuski udobna, u dobro izoliranu kabinu uspijevaju se probiti tek se najizraženiji udarci na poprečnim neravninama.
Na koncu, 208-ica se i u petvratnoj izvedbi s velikim HDi motorom dokazuje kao snažan igrač s mnogo više snažnih negoli slabih strana. Uteg u konkretnom slučaju predstavlja cijena, koja u kombinaciji najjačeg motora i najjače opreme ne može biti mala.
Njezinih 133.200 kuna (bez doplata) progutat će tek rijetki, no onima koji mogu ili moraju kontrolirati svoj apetit cijela priča može izgledati i bitno prihvatljivije - prvi 208 (benzinski 1.0 VTi sa 68 KS i opremom Access), naime, starta već na 80.300 kuna.
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski
Obujam 1560 ccm
Snaga 85 kW/115 KS pri 3600/min
Moment 270/285 Nm pri 1750/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon prednji
Dimenzije 396,2 x 146 x 174 cm
Osovinski razmak 253,8 cm
Gume 195/55 R16
Prtljažnik 285/1076 litara
Težina 1090 kg
MJERENJA
Brzina 190 km/h
0-100 km/h 9,7 sekundi
Potrošnja 4,6 l/100 km
CIJENA
133.200 kuna
S DOPLATAMA
141.800 kn
OPREMA ALLURE
* 16-colni alu naplatci * automatska dvozonska klima s hlađenim pretincem za rukavice * prednji i bočni zračni jastuci i zavjese * ručica mjenjača i upravljač presvučeni kožom * automatsko zaključavanje vrata i prtljažnika u vožnji * ESP, ABS * diodna dnevna svjetla * putno računalo * rezervni kotač * tempomat * parkirni senzori * maglenke * Bluetooth...
DOPLATNA OPREMA
* metalik boja * el. preklopivi retrovizori * stakleni krov Cielo * CD čitač
UKUPNO 8600 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....