Još od 1995. Outback se uspješno etablira kao vjerodostojna i svakodnevici odlično prilagođena alternativa klasičnim terencima.
Sada već peta generacija, koju smo provozali bespućima Italije i Slovenije, na još višu razinu diže njegova glavna obilježja: kvalitetnu i robusnu izradu, svestranu koncepciju povišene karavanske karoserije te rijetku kombinaciju bokser motora i stalnog 4x4 pogona, kao dodatno jamstvo prodornog ponašanja na cesti i terenu.
Novi model donosi uglađeniji vanjski izgled, ali zadržava klasičnu notu pa poput svojih prethodnika sigurno neće zastarjeti brzo. Masivna i naglašeno čvrsta karoserija pruža izuzetnu prostranost. Dizajn unutrašnjosti pritom miriši američki (glavnina prodaje odvija se u SAD), no osjet koji pružaju materijali su rafinirani i kao nikad dosad visokog europskog štiha.
Što se pogonske koncepcije tiče velikih iznenađenja nema, pa nova izvedba u miraz donosi poznate četverocilindraše bokser koncepcije. Poučeni iskustvom, u Europi će benzinski 2,5-litreni motor (175 KS) birati rijetki, pa će prodaju i dalje nositi vrlo štedljiv 2,0-litreni dizelaš (150 KS). Oba motora su povezana s automatskim bestupanjskim mjenjačem i stalnim pogonom 4x4, a premda je riječ o poznatim sklopovima, trud inženjera na poboljšanjima ne ostaje nezamijećen. Motori manje troše, novopodešen mjenjač sada prebacuje potpuno mekano i pri brzoj vožnji rijeđe iritira razvlačenjem okretaja.
Veće zadovoljstvo na asfaltu pruženo je i izravnijim upravljačem i poboljšanim ovjesom, koji pruža više udobnosti, a manje naginjanja. A tek na terenu! Subaruov terenski pogon 4x4 (raspodjela 50:50) ponovno je dorađen i opet proždire mekan teren.
Ponovno nas je fascinirao efikasnošću kojom gazi meko blato i grub makadam. Očvrsnuta šasija pritom s lakoćom podnosi iskušenja, a od pomoći je i uređaj za ograničenje brzine spuštanja strminom. Sve u svemu, moćni japanski univerzalac i u petoj generaciji pokazuje se u pravom svijetlu, no ruku na srce, ništa manje nismo ni očekivali.
Premda je bolje opremljen, novi Outback nije ni lipe skuplji od dosadašnjeg. Dizelaš s osnovnom opremom stoji 325.000 kuna, sa srednjom Style 350.000, a s najskupljom Unlimited 375.000 kuna.
OUTBACK 2.0 TD
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski
Obujam: 1998 ccm
Snaga: 150 KS pri 3600/min
Moment: 350 Nm pri 1600/min
Mjenjač: automatski, CVT
Prtljažnik: 525/1848 litara
Brzina: 192 km/h
0-100 km/h: 9,9 sekundi
Potrošnja: 6,1 l/100 km
C02 ispuh: 159 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski: 2.5 (175 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....