REDIZAJN

VOZILI SMO: SUBARU FORESTER Opušteniji na asfaltu, spretniji na terenu

Najveći dobitak je kombinacija 2,0-litrenog dizelskog boksera sa 148 KS i automatskog mjenjača

Subaruov svestrani crossover Forester (engl. šumar), poznat po sposobnosti da u jednom trenutku neumoljivo ore po blatu, u drugom udobno krstari običnom cestom, a u trećem je pogodan za večernji izlazak, nakon samo dvije godine na tržištu podvrgnut je poboljšanjima.

Zanimljivo, izvana je ostao u dlaku isti, pa je za otkrivanje novotarija potrebno zaviriti ispod kože. Čim smo zasjeli na povišenu vozačku poziciju, s koje kroz velike prozore puca pogled na sve strane, uočili smo dva najvažnija nova detalja. Prvo, iz novog Outbacka preuzet multimedijski uređaj na novom središnjem grebenu, s puno većim dodirnim zaslonom, kroz čiji se bogati sadržaj (podrazumijeva i preuzimanje aplikacija s pametnog telefona) sada prolazi brže, logičnije i jednostavnije.

Drugo, iz novog Outbacka je preuzet upravljač s daljinskim kontrolama putnog računala, tempomata i pojedinih funkcija multimedije. Lijepo sjeda u ruku, a sliku ugodnije atmosfere zaokružuju decentno dotjerani otvori ventilacije i kontrole klime te još bolja zvučna izolacija.

A najveća nova prodajna uzdanica je 2,0-litreni dizelski bokser s optimalnih 148 KS i 350 Nm, kojeg se sada može dobiti s automatskim mjenjačem CVT. Na prvoj vožnji smo isprobali upravo tu kombinaciju i ugodno se iznenadili. Osim što je sam motor dodatno utišan i uglađen, mjenjač je ostavio još bolji dojam. Nema iritantnih razvlačenja okretaja do beskonačnosti kao kod standardnih bestupanjskih mjenjača CVT.

Subaruov Lineartronic nova je vrsta, programirana na vozaču besprimjetnih 7 stupnjeva prijenosa. U smirenoj vožnji, u kojoj papučica gasa ne trpi pritisak veći od 65 posto, brzine mijenja brzo i posve mekano, pa je vožnja neočekivano elegantna i tekuća. Za ljubitelje klasike i dalje se nudi ručni mjenjač (troši tek 0,2 litre manje), no bez obzira na odabir Forester uvijek dolazi s uređajem za bolju prohodnost terenom X-Mod. Pametna elektronika u ekstremnim uvjetima i pri brzinama do 40 km/h upravlja radom motora, mjenjača, kočnica i prodornog prijenosa 4x4 te omogućuje Foresteru zapanjujuća svojstva divokoze.

Tako smo prolazili zemljane i kamene uspone i strmine, pojedine i pod 45 stupnjeva, za koje smo smatrali da nema šansi svladati ih. Forester je tako unaprijedio svoj karakter vizualno nezamjetnog, ali svestranog i čvrstog, kvalitetnog auta, a pohvalno je i što nudi još više opreme, bez rasta cijene.

Nova kombinacija dizelaša i automatskog mjenjača Lineartronic stoji 339.500 kuna. S ručnim mjenjačem cijena pada na 317.750 kuna, a u osnovnoj opremi na 300.000. Benzinac od 150 KS stoji 252.990 kuna.

FORESTER 2.0 TD

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1998 ccm

Snaga 148 KS pri 3600/min

Moment 350 Nm pri 1600-2400/min

Mjenjač automatski, CVT

Osovinski razmak 264 cm

Prtljažnik 505 litara

Brzina 188 km/h

0-100 km/h 9,9 sekundi

Potrošnja 6,3 l/100 km

Ispuh C02 158 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 02:20