Nakon mjesec dana intenzivne kampanje u kojoj je Peugeot objavljivao ‘teasere‘ za svoj novi 408 konačno smo ugledali i kako će taj model zaista izgledati. Riječ je o nečem potpuno drugačijem u ponudi ove francuske marke i modelu koji nema nikakve poveznice s istoimenim Peugeotom koji se od 2010. proizvodi za kinesko i neka druga tržišta.
Iako je zasnovan na 308-ici ovo nije ni klasičan kompakt, ni karavan ni SUV, ni limuzina...
Peugeot tvrdi da je to prvi model ovakve vrste na svijetu, da je jedinstven i da ne spada u ni jednu za sada poznatu klasu. Zapravo tvrde da su njime osnovali novu klasu!
Novi 408 zaista je originalno dizajniran. Fastback silueta kombinirana je s elementima SUV-a: nešto većom udaljenosti od podloge i plastičnim zaštitnim detaljima i ukrasima na karoseriji. Ima u 408 i elemenata drugih klasa, primjerice klasičnog kompakta, coupea, pa i karavana...
Posebno impresivan je prednji dio s ogromnom maskom koja se tako uklapa u cjelinu, da imate dojam da automobil zapravo nema odvojenu masku i odbojnik. 408 izgleda prilično drugačije od bilo kojeg drugog Peugeota na tržištu i moguće je da je ovo novi dizajnerski stil kojeg će prtiti i drugi modeli.
Koliko su pažnje posvetili želji do budu drugačiji svjedoče i naplatci od 20 inča koji su nešto najoriginalnije što smo na kotačima vidjeli dugo vremena.
Peugeot 408 je baziran na 308, no svojim dimenzijama je mnogo bliži 508-ici. Dugačak je 469 centimetara, a međuosovinski razmak mu je 279 centimetara što je 11 cm više nego kod 308 i 5,5 cm više nego kod karavanskog 308 SW-a koji je nedavno stigao u Hrvatsku. Rezultat je vrlo prostrana kabina, posebno drugi red sjedala koji nudi 188 mm prostora za noge. I prtljažnik je s 536 litara raskošan, a preklapanjem sjedala može se povećati na 1611 litara. Visina auta je 148 cm.
Dizajn unutrašnjosti je očekivan. I-Cockpit s malim volanom, 3D digitalnim instrumentima iznad njega i dvodijelnim dodirnim zaslonom u sredini. Donji dio zaslona sadrži prečace ili komande koje se mogu mijenjati po želji vozača. Gotovo sve osim nekih detalja je ovdje izravno preuzeto iz 308, na jednoj slici koja je za sada objavljena teško je primijetiti neke veće razlike.
Ponuda pogona je, s druge strane, prilično drugačija u odnosu na 308. Novi 408 neće imati dizelski motor ni ručne mjenjače. Također, benzinac od 110 KS također nije našao svoje mjesto u ponudi. Od klasičnih motora tu će biti samo 1,2-litreni trocilindrični benzinac sa 130 KS i poznatim automatskim mjenjačem s osam brzina. Uz njega u ponudi će biti plug-in hibridni sustavi sa 180 i 225 KS i oko 60 km električnog dosega.
Peugeot posebno ističe sustave pomoći u vožnji i aktivne sigurnosti. Automobil je opremljen sa šest kamera i čak 9 radara koji su osnova brojnih ‘pomoćnika u vožnji‘, od adaptivnog tempomata sa Stop and Go funkcijom, preko nadzora mrtvog kuta od čak 75 metara do Night Vision sustava koji životinje, pješake i bicikle vidi prije nego što ih osvijetle duga svjetla.
Novi 408 na tržište stiže početkom 2023. godine, a cijene i druge detalje Peugeot za sada još ne objavljuje...