AKTUALNO

Peugeot je objavio detalje za hibridni Le Mans Hypercar s Twin-turbo V6 motorom od 680 KS

Hibridni sustav turbo benzinca u kombinaciji s elektromotorom raspolaže izlaznom snagom od 952 KS
Peugeot Le Mans Hypercar
 Peugeot Sport

Peugeot Sport i Total surađuju već 25 godina, a sada su objavili glavne tehničke karakteristike pogonskog sklopa Peugeot hiperautomobila posebno konstruiranog za Le Mans kojim najavljuju povratak na FIA Svjetsko prvenstvo u utrkama izdržljivosti.

U skladu s novim FIA-inim pravilnikom Svjetskog prvenstva u utrkama izdržljivosti, udruženim iskustvom i stručnošću u području razvoja hibrida i utrka prionuli su razvoju pogona Peugeota Hybrid4 500 KW.

image
Peugeot Le Mans Hypercar
Peugeot Sport

Glavna su obilježja hiperautomobila: hibridni pogon koji čine 2,6-litreni benzinski V6 motor s dva turbopunjača snage 680 KS koji je smješten središnje te koji pokreće stražnje kotače i koji teži tek 165 kg, kombiniran je s električni motorom snage 200 kW koji je smješten na prednjoj osovini. Pritom je pogon izveden a sve kotače, a snaga se na kotače prenosi putem 7-stupanjskog sekvencijalnog mjenjača.

Kod razvoja motora Peugeot Sport oslonio se na dosadašnje iskustvo u utrkama izdržljivosti (Peugeot 908 s motorima V8 i V12) i sudjelovanju Odjela PSA Motorsport u FIA-inom Svjetskom prvenstvu u reliju (četverocilindarski motor) kako bi razvio novi 2,6-litreni motor V6 s dva turbopunjača i cilindrima pod kutom od 90 stupnjeva.

image
Peugeot Le Mans Hypercar
Peugeot Sport

"Arhitektura pogonskog sklopa za Peugeot Hybrid4 500 kW razvijena je u skladu s izmjenama FIA-ina pravilnika za sudjelovanje u Svjetskom prvenstvu u utrkama izdržljivosti”, istaknuo je François Coudrain, direktor programa za razvoj motora za Svjetsko prvenstveno u izdržljivosti pri odjelu Peugeot Sport.

Poluautomatskim 7-stupanjskim sekvencijalnim mjenjačem upravljat će se s pomoću polugica za promjenu brzina na upravljaču, dok će se sustavom kočenja koji je razvio Peugeot Sport također upravljati elektronički.

Vozač će moći prilagođavati snagu kočenja električnim motorom prilikom usporavanja, kao i kontrolirati pritisak kočionih obloga na diskove kako bi se optimizirala raspodjela električnog regenerativnog kočenja i hidrauličkog kočenja. Optimalno upravljanje energijom prilikom ubrzavanja i regenerativnog kočenja (ograničeno na 200 kW u skladu s pravilnikom) ključno je za poboljšanje performansi i učinkovitosti vozila.

image
Peugeot Le Mans Hypercar
Peugeot Sport

Nadalje, rashladne tekućine i ulja za motor i mjenjač od velike su važnosti za konkurentnost hiperautomobila pa je Total razvio prototipne tekućine i maziva namijenjene intenzivnoj vožnji i produljenju životnog vijeka pri većem rasponu temperatura. Osim toga, dosadašnje iskustvo u automobilističkim sportovima nadahnulo je tvrtku Total da kroz poboljšanje postojećih formula razvije nova maziva i ulja.

“Električni motor bit će povezan s laganim i visokoučinkovitim jednostupanjskim mjenjačem i najnovijim pretvaračem koji će prenositi snagu iz pogonske baterije u motor”, rekao je François Coudrain. “Moći će trenutačno iskoristiti svu raspoloživu energiju u bateriji zahvaljujući naprednom sustavu upravljanja energijom motora.

Iskustvo Odjela PSA Motorsport u Svjetskom prvenstvu u utrkama izdržljivosti i Formuli E pridonijet će razvoju rješenja za upravljanje programskim sustavom vozila i sustavima za upravljanje energijom (prikupljanje energije kočenja, isporuka snage tijekom ubrzanja, sprječavanje turbo-rupe, smanjenje potrošnje goriva).

image
Peugeot Le Mans Hypercar
Peugeot Sport

Bateriju visoke energetske gustoće i snage zajedno su razvili Peugeot Sport i Saft, podružnica tvrtke Total. Kako bi se iskoristile vrhunske performanse koje pruža, važno je savršeno je integrirati u vozilo i u potpunosti povezati sa sustavom upravljanja energijom.

Nova baterija bit će smještena u karbonskom kućištu ugrađenom u monokok šasiju, neposredno iza vozača i ispod spremnika za gorivo. Dizajnirana je da zajamči izdržljivost i ujednačene performanse tijekom utrka koje traju 24 sata ili dulje. Iako motor s unutarnjim izgaranjem razvija 500 kW (680 KS), a električni motor 200 kW (272 KS), maksimalna propisana snaga na utrkama iznosi 500 kW.

Pogonski sklop, konstruiran za projekt Le Mans Hypercar, razvijen je da se prilagodi različitim aspektima natjecanja. Propisima je zabranjena uporaba električnog pogona ispod brzine od 120 km/h, stoga se električni motor uključuje samo iznad te brzine vozilo se pokreće s mjesta isključivo snagom motora s unutarnjim izgaranjem.

Maksimalna snaga motora V6 s dvama turbopunjačima ograničena je na 300 kW (408 KS) i prilagođena da upotpuni maksimalnu snagu električnog motora (200 kW) koji se pokreće isključivo energijom iz baterije. Kada se upotrebljava električni motor, vozilo automatski aktivira pogon na sve kotače i tako poboljšava vozne osobine, primjerice prilikom prolaska zavojem pri većim brzinama.

Kada se baterija visoke gustoće isprazni, motor s unutarnjim izgaranjem vraća se na snagu od 500 kW (680 KS) te se ponovno aktivira pogon na stražnje kotače. Prije početka utrke baterija se puni do punog kapaciteta s pomoću energije iz električne mreže, dok u vožnji radi samostalno i puni se isključivo energijom kočenja.

image
Peugeot Le Mans Hypercar
Peugeot Sport

Sljedeće su iznimke obuhvaćene pravilnikom, međutim: snagu motora s unutarnjim izgaranjem moguće je povećati za 3 posto na 515 kW (700 KS) na kraju ravnog dijela staze kada je baterija ispražnjena. U tim slučajevima električni motor funkcionira kao alternator snage 15 kW. Elektronički sustav vozila automatski primjenjuje takvu konfiguraciju.

Moguće je aktivirati benzinski, električni ili hibridni pogon za potrebe ulaska u boks ili kada je brzina ograničena na 60 km/h. Hiperautomobil će u skladu s pravilnikom biti opremljen posebnim senzorima koji će u stvarnom vremenu nadzirati i dojavljivati razinu snage svih kotača FIA-i. Na taj se način osigurava usklađenost maksimalne snage s vrijednošću propisanom u pravilniku "Ravnoteža performansi” (Balance of Performance).

Početak ispitivanja na stazi predviđen je za kraj 2021. godine. Peugeot Sport i Total dotad će nastaviti razvijati svoj hiperautomobil pa ispitivanje pogonskog sklopa na testnoj klupi i simulatoru možemo očekivati već u prvoj polovici sljedeće godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 03:22