Downsizing? Ne hvala

Novi CX-60 nije samo broj veći od CX-5, nego sa 327 KS i najsnažnija Mazda ikad

Zasad je u ponudi samo plug-in hibrid, ali već u siječnju stižu i šesterocilindarski dizelaši sa 200 i 254 KS. Cilj? Lexus i Volvo

Mazda CX-60

 Mazda

Dovoljno je sjesti za upravljač i pogledati prema minijaturnoj videokameri kraj središnjeg zaslona, koja će vas odmjeriti od glave do pete, a zatim u idealan položaj dovesti sjedalo, upravljač i retorovizore, kao i odraz projektora podataka o vožnji na vjetrobran (head-up).

image

Mazda CX-60

Mazda

Meni se položaj nije svidio, još sam malo spustio i sjedalo i upravljač jer volim sjediti niže, što je automobil registirirao i vezao uz fotografiju mog lica. Svaki sljedeći put kad sjednem za upravljač, sve će se podesiti automatski. Je li to nužno? Nije, ali čovjeka veseli... I to je najzanimljivji detalj na naše tržište upravo pristigle nove Mazde CX-60, broj veće od popularne CX-5.

Kad smo već kod usporedbe s CX-5, CX-60 je sa svojih 4,75 metara duljine, 1,89 širine i 1,68 metara visine priličnih 17 centimetara dulja i 4 šira, ali u dlaku jednako visoka, a kotrlja se na sasvim novoj platformi – LP ili Large Platform.

image

Mazda CX-60

Mazda

S, dakle, uzdužno ugrađenim motorima, stražnjim ili pogonom na sva četiri kotača te benzinskim, dizelskim ili plug-in hibridnim pogonom i do 327 KS. I međuosovinski je razmak sa 2,87 metara čak 17 centimetara dulji nego na CX-5.

image

Mazda CX-60

Mazda

Prostora je dovoljno, nijansu više nego u mnogima tijesnoj CX-5, ne samo za ramena i glave vozača i suvozača, nego i za koljena putnika na stražnjim sjedalima, a tijesno nije ni u prtljažniku od 570 do 1726 litara. Veličinom je, dakle, najbliži 2012. ugašenoj CX-7 i pokušat će preoteti pokojeg kupca Audija Q5, BMW X3, Mercedesa GLC, a pogotovo Lexusa NX i Volva XC60.

image

Mazda CX-60

Mazda

Ima li šanse? Itekako. Ne samo što privlačno izgleda, barem u bojama koje nisu sasvim nova bijela (Rhodium), nego se i za upravljačem osjećate kao da ste sjeli u luksuzni SUV. Uređenje jest minimalističko, ali materijali su vrhunski – od najfinije nappa kože i mekane plastike do brušenog aluminija i specijalne tkanine sa šavovima kao na kimonu. Izrada je filigranska, što i ne čudi budući CX-60 k nama dolazi iz tvornice Hofu na jugu Japana.

image

Mazda CX-60

Mazda

Prva četiri mjeseca u ponudi će biti isključivo plug-in hibridno izdanje sa 327 KS, što ju čini najjačom serijskom Mazdom. Ikad. Zajednički ga pokreću 2,5-litreni atmosferski benzinac sa 191 KS i između motora i 8-stupanjskog mjenjača ugrađeni elektromotor od 150 KS, koji zahvaljujući litij-ionskoj bateriji od lijepih 17,8 kWh samostalno pokreće japanski SUV pristojna 63 kilometra.

image

Mazda CX-60

Mazda

Nama je opuštenijim ritmom na otvorenoj i odlučnijim na autocesti oko Leverkusena u prosjeku trošio 3,5 litara benzina, a kolega koji je njemačkom autocestom na četiri-pet dionica bez ograničenja vozio krajnjih 200 km/h na cilj rute stigao je s prosjekom od 7,5 litara. Lijepa vrijednost za automobil težak dvije tone...

Isto vrijedi i za ubrzanje od svega 5,8 sekundi. Pritom se jasno osjeća da se okretni moment od čak 500 Nm prenosi na stražnje kotače, dok se prednji uključuju samo po potrebi (PHEV je dostupan isključivo kao 4x4). Jedino je krajnja brzina ograničena na 200 km/h.

image

Mazda CX-60

Mazda

No, CX-60 ionako nije za jurnjavu, pogotovo kao PHEV, premda u zavojima prilično kasno pokazuje sklonost podupravljanju, u čemu joj pomaže već poznati sustav laganog kočenja stražnjim unutarnjim kotačem na ulasku u zavoj, a lijepo se snalazi i u off-roadu, zahaljujući karoseriji od tla odignutoj pristojnih 17,5 centimetara i prikazu terena između prednjih kotača (See-Through View).

image

Mazda CX-60

Mazda

Našim će kupcima od plug-in hibrida zanimljiviji biti novi 3,3-litreni šesterocilindarski dizelaš sa stupnjem iskoristivosti od čak 40 posto i 200 KS (8,4 sekunde, 212 km/h) i 254 KS (7,4 sekunde, 219 km/h), koji stiže već u siječnju 2023., a krajem godine pridružit će mu se i novi 3,0-litreni šesterocilindarski benzinac s 48-voltnom hibridnom tehnologijom i kompresijskim paljenjem e-Skyactive X.

image

Mazda CX-60

Mazda

Dotad je u prodaji isključivo 327 KS jak plug-in hibrid za 424.272 kune (56.500 eura), koliko stoji osnovni CX-60 s paketom Prime-Line. U prijevodu, 75.000 kuna manje od Audija Q5 (ne prodaje se kao plug-in hibrid), BMW X3 (292 KS/500.000 kuna), Mercedesa GLC (211 KS/500.000 kuna) i Volva XC60 (350 KS/552.000 kuna).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. srpanj 2024 09:41