Svojom pojavom je Mazda CX-5 jedan od najimpresivnijih SUV-ova kompaktne klase. Djeluje visoko, veliko, robusno, agresivno i teško biste rekli da je na tržištu već punih pet godina.
Dizajn je odlično pogođen, rekli bismo ne stari, još uvijek izgleda vrlo svježe. Stoga ne čudi da se Mazda nije žurila s redizajnom. A i sada kad je konačno stigao, on je vrlo diskretan. Treba se jako dobro zagledati u automobil da biste otkrili razlike između “starog” i novog.
Obnovljena Mazda CX-5 razlikuje se samo po detaljima. Tu su modificirana prednja svjetla, maska koja sada ima trodimenzionalne elemente, a tu je i zeleni detalj u maski koji nije direktno vezan s redizajnom već je obilježje nove razine opreme Newground kojom je opremljen testirani primjerak.
Tu je i nova, prilično neuobičajena zelena boja koja automobilu odlično pristaje. Drugih bitnijih razlika u odnosu na jednostavno prethodnika nema. Redizajn nije mogao biti diskretniji.
Ni u unutrašnjosti auto ne donosi neke bitnije dizajnerske novitete, no tu je jedna važna praktična promjena, nova sjedala koja donose bolji položaj sjedenja i poboljšanu ergonomiju.
Testirana verzija u oči upada bogatom razinom opreme i ukrasima poput zelenih šavova na raskošnim sjedalima presvučenima kombinacijom kože i brušene kože i zelenim detaljima na otvorima ventilacije. Tražeći novitete u unutrašnjosti naišli smo i na bežični punjač za mobitele. Koristan detalj koji je prethodniku nedostajao.
Ono što je u automobilu impresioniralo, impresionira i dalje. Riječ je o raskošnoj ponudi prostora. Automobil koji je nešto duži od 4,5 metara unutra djeluje kao rasni SUV srednje klase.
Straga će dovoljno mjesta za glavu i koljena imati i dvometraši, a prtljažnik je s 522 litre raskošan, iako ne i najveći u klasi. CX-5 je na vrhu klase i kada je u pitanju kvaliteta materijala i završne obrade. Automobil je po tome, rekli bismo, premium.
Posebne pohvale zaslužuje odličan Infotainment sustav koji se ističe jednostavnošću i velikom brzinom rada bez ikakvog zapinjanja i zadrške tipičnog za mnoge slične moderne sustave.
Najinteresantnije kod njega je da se njime može upravljati putem okretnog kontrolera (može i dodirom) što je značajka od koje su skoro svi drugi odustali. Na takav način “surfanja” menijima brzo se priviknete te je on praktičniji i sigurniji od “tipkanja” po zaslonu.
Za pogon testiranog modela služi najsnažniji benzinski motor u ponudi, SkyActiv benzinac potpuno neobične koncepcije u odnosu na konkurenciju. Mazda već dugo ima svoju filozofiju kada su u pitanju motori.
Kod njih Downsizing nije zaživio i tako ovaj motor nema turbopunjač i ima obujam od čak 2,5 litara. Snaga mu je 194 KS. Iako je “potpuno drugačiji od drugih” motor impresionira svojim svojstvima. Vrlo je miran, uglavnom tih i prilično elastičan.
Nedostatak turbo punjača vidljiv je tek kad poželite agresivno juriti. Motor će se vrtjeti u visoke okretaje, a sve će biti popraćeno prilično izraženom bukom i ubrzanjem koje objektivno ne odgovara popriličnoj snazi motora od 194 KS. Ovoj Mazdi CX-5 do 100 km/h treba devet sekundi. Realno, očekivali smo bolji rezultat.
Ne impresioniraju ni međuubrzanja prilikom preticanja. Danas, kada u gotovo svi snažniji motori opremljeni turbopunjačem teško se priviknuti na motor koji ima prilično drugačiji princip rada i karakteristike. Automatski mjenjač radi besprijekorno. Promjene brzina su neprimjetne i relativno brze.
Kako je riječ o velikom i prilično teškom automobilu s velikim motorom ne možete očekivati nisku potrošnju goriva. CX-5 nam je na testu u gradu trošio između 9 i 10 litara na 100 kilometara,a uz oštriji stil vožnje više. Na otvorenoj cesti je potrošnja iznosila oko 7 litara na 100 kilometara, a ukupni prosjek testa bio je 8,7 l/100 km. Nešto iznad očekivanog.
Redizajn je zahvatio i ovjes koji je sada malo omekšan. Automobil je nešto udobniji bez da je izgubio svoje vrhunske osobine kada je u pitanju “držanje ceste.
Svaka Mazda je po tome vrhunska,a CX-5 se bez obzira na svoju veliku masu i SUV-oblik zavojima vozi lakoćom sportskog automobila. Tome doprinosi i vrhunski precizan upravljač te uvjerljive kočnice. Automobil kojeg je zaista užitak voziti uvjerljiv je i na zavojitim cestama, ali i pri visokim brzinama na autocestama gdje se kreće lakoćom.
Mazda CX-5 možda polako zalazi u godine, motor možda ima svoje mane zato što je drugačiji, no kad se sve zbroji ostaje činjenica da je ovo i dalje jedan od najboljih automobila u svojoj klasi.
Impresivan SUV zbog svega toga nije baš jeftin. Testni ima cijenu od 309.567 kuna, ali i vrlo bogatu opremu, dok početni model CX-5 G194 s prednjim pogonom i automatskim mjenjačem stoji 293.860 kuna, još uvijek pristupačnije od premium vedeta u klasi BMW-a X1 ili Audija Q3...
CX-5 G194
Tehnički podaci
Motor benzinski, atmosferski
Cilindri/obujam 4/2488 ccm
Snaga 143 kW/194 KS pri 6000 o/min
Okr. moment 258 Nm pri 4000 o/min
Mjenjač automatski (6 stupnjeva)
Dimenzije 458 x 185 x 169 cm
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 522 litre
Gume 225/55 R19, Bridgestone
Težina 1566 kg
Jamstvo 5 godina/150.000 km
Mjerenja
Najveća brzina 195 km/h
0-100 km/h 9,0 sekundi
Potrošnja 8,6 l/100 km
Cijena 293.859 kuna
S doplatama 309.567 kuna
Serijska oprema (Newground) - aut. dvozonska klima • zakretna diodna svjetla • aut. paljenje brisača i svjetala • el. podizači sprijeda i straga • el. grijani retrovizori • grijana sjedala • el. podesivo sjedalo vozača • bežično punjenje telefona • senzori sprijeda i straga + kamera (360°) • zatamnjena stražnja stakla • el. otvaranje prtljažnika • head-up • navigacija • radio 6 zvučnika • radarski tempomat • aut. kočenje u gradu • nadzor mrtvog kuta • aut. zadržavanje u voznom traku • prepoznavanje znakova
Dodatna oprema - zimske gume • zaštitni rub prtljažnog prostora • osvijetljene letvice na pragovima • krovni nosači • kadica prtljažnika • tepisi...