Peugeot je ukinuo GTi prije nekoliko godina, a Renault će učiniti isto 2023. s RS-om. S obzirom na to da Ford najavljuje planove za ukidanje Fieste i Focusa, nestat će i ST modeli. Štoviše, Hyundai i30 N neće tako skoro dobiti novu generaciju.
No nije izgubljena sva nada za "hot-hatcheve" jer je VW već najavio da će se držati svojih GTI modela. Honda također neće odustati od uzbudljivih automobila, prema riječima glavnog inženjera Civica Type R-a.
U intervjuu za Autocar, Hideki Kakinuma je rekao "bez Type R, nema Honde." Nastavio je objašnjavati da japanski proizvođač automobila "snažno vjeruje da je užitak u vožnji srž privatne mobilnosti, osobne mobilnosti." Naravno, on ostaje realan u automobilskoj industriji u kojoj stroža pravila prisiljavaju tvrtke da prihvate elektrifikaciju.
"Zbog ugljične neutralnosti i propisa o emisijama koji su vrlo strogi, vrlo je teško razmišljati o takvom sportskom modelu u ovim granicama". Dobra vijest je da Honda ove prepreke vidi kao "nove izazove kako bi našim kupcima pružili užitak vožnje." U tu svrhu, Kakinuma je britanskom časopisu rekao da tvrtka ostaje predana uvođenju dodatnih Type R-ova.
Zanimljivo, spomenuo je da bi još moglo biti dovoljno vremena za automobil performansi s motorom s unutarnjim izgaranjem, iako se ne nada previše. Inženjer je rekao da se ugljična neutralnost još uvijek može postići s automobilom s pogonom na unutarnje izgaranje, pri čemu je vjerojatno mislio na sintetička goriva.
Kao usputna napomena, Toyota i BMW eksperimentiraju s motorima s unutarnjim izgaranjem na vodik. Sa strožim propisima Euro 7 koji stupaju na snagu kasnije ovog desetljeća, budućnost ne izgleda dobro za automobile performansi s konvencionalnim pogonom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....