pitanje povjerenje

Sigurnosnom skandalu u Japanu nema kraja: Toyota zaustavila prodaju nekih od modela

Novi nalazi ukazuju na produbljivanje krize povjerenja kupaca prema japanskim proizvođačima automobila

Akio Toyoda

 Profimedia

Krajem prošle godine japansku auto industriju je potresao skandal s krivotvorenjem sigurnosnih provjera automobila, kad je Japansko ministarstvo prometa opozvalo certifikate za neke Daihatsu modele (u vlasništvu Toyote).

Tada je japanski ministar prometa Tetsuo Sato objavio da su poduzeti postupci potrebni za oduzimanje certifikata za proizvodnju lakog gospodarskog vozila Daihatsu Grand Max i dva druga modela kao i za također komercijalne modele Toyota Town Ace i Mazda Bongo.

Pritom je ministarstvo naredbom prisililo Daihatsu na reformu organizacijske strukture, pri čemu je proizvođač prekinuo kompletnu isporuku modela.

Sam skandal je izbio nakon što je interna istraga sigurnosnih provjera otkrila nepravilnosti u 64 modela vozila koje je tvrtka proizvela, uključujući nekoliko prodanih pod markom Toyota, a sada priča dobiva epilog.

Obustavljena je isporuka i prodaju šest vozila koja su trenutno u prometu uključujući tri modela Toyote.

image

Toyota logo, ilustracija

Profimedia

Toyota je, naime, dostavila neispravne podatke tijekom ispitivanja sigurnosti pješaka za tri trenutna modela Fielder Axio i Yaris Cross, jer je, piše Bloomberg, koristila modificirana testna vozila tijekom ispitivanja sigurnosti sudara za četiri prošla modela, uključujući model Crown, priopćilo je ministarstvo prometa 3. lipnja.

Ukupno je pet proizvođača uključujući Honda Motor i Mazda Motor, za koje je utvrđeno da su krivotvorili ili manipulirali sigurnosnim podacima dok su se prijavljivali za certifikaciju.

"Zanemarili smo proces certifikacije i masovno proizveli naše automobile bez prethodnog poduzimanja odgovarajućih mjera predostrožnosti", rekao je novinarima 3. lipnja predsjednik Toyote Akio Toyoda. "Zbog toga se ispričavamo našim kupcima."

Iz uprave najvećeg svjetskog proizvođača automobila su rekli da će zaustavljanje isporuke utjecati na dvije montažne linije odgovorne za proizvodnju 130.000 jedinica godišnje.

U međuvremenu, Mazda je rekla da je izradila rezultate ispitivanja za testiranje sudara u pet modela, uključujući Mazdu 2 i MX-5, prema priopćenju tvrtke od 3. lipnja.

Nepravilnosti su utvrđene u više od 150.000 jedinica koje je proizvođač automobila proizveo od 2014. za japansko tržište.

"Snosit ćemo troškove nastale dobavljačima zbog zaustavljanja pošiljke", rekao je glavni izvršni direktor Mazde Masahiro Moro 3. lipnja, dodajući da će tvrtka uložiti napore kako bi spriječila ponavljanje propusta.

image

Toyota pogon, ilustracija

Profimedia

Zaustavljanje će vjerojatno utjecati na 3500 narudžbi, a proizvođač automobila u ovom trenutku ne razmišlja o opozivu.

Moro je probleme s podacima pripisao pogrešnim tumačenjima nejasnih priručnika za postupke zaposlenika, a ne "organizacijskom zataškavanju" ili "zlonamjernom krivotvorenju". Japansko Ministarstvo prometa je također označilo 32 vozila koja su ranije proizvedena kao neispravno certificirana.

Ovi nalazi ukazuju na produbljivanje krize povjerenja kupaca prema japanskim proizvođačima automobila.

Najnovije istrage uslijedile su nakon prethodnih skandala vezanih za proizvođače Nissan, Mazdu i Suzuki uključujući krivotvorenje emisija i podataka o ekonomičnosti potrošnje goriva, dok je jedan od najvećih svjetskih opoziva za zračne jastuke kompanije Takata 2017. godine završio njihovim bankrotom.

Od završenih 68 istraga, ministarstvo je utvrdilo prijestupe i kod Honde, Mazde, Yamahe i Suzukija kojima je naloženo da obustave pošiljke svih vozila s neispravnim certifikatima. Istraga ministarstva je u tijeku, a od 17 tvrtki koje su još uvijek pod istragom, Toyota je jedina kod koje su zasad otkriveni problemi...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. lipanj 2024 15:00