Značajan broj djece pati od specifičnih poremećaja učenja.
 Foto: iStock
Metoda koja pomaže

Simptomi poremećaja učenja i da nešto nije u redu u razvoju djeteta

Bez odgovarajuće intervencije, učenik ili student može biti u kritičnom nedostatku, s malo vjerojatnosti da ostvari svoj akademski potencijal.

Piše: mr. sc. Irena Brbić, mag. educ. philol. franc. et hisp. • ihc.hr


Velike su šanse da poznajete nekoga tko se bori s Parkinsonovom bolešću ili nekoga tko boluje od multiple skleroze ili pak nekoga tko ima posljedice ozljede mozga? Možda poznajete nekoga tko ima dijete s poremećajem iz autističnog spektra ili poznajete dijete s disleksijom koje se svakodnevno bori sa školskim gradivom?

Sve donedavno smatralo se da se mozak ne može mijenjati. Recentna otkrića u neuroznanosti otkrila su da je mozak plastičan i da se može mijenjati kako po strukturi tako i po funkciji čak i u starijoj životnoj dobi.

Neurološki poremećaji

Bazirana na neuroplastičnosti, Tomatis® Metoda pomaže djeci i odraslima svih dobi kroz nježan, holistički i individualizirani program re-edukacije slušanja koristeći glazbu i glas s promjenama frekvencija kako bi stimulirala uspavane neurološke krugove mozga i tako pozitivno djelovala na mnoge neurološke poremećaje od epilepsije, autizma pa sve do poremećaja u učenju.

Postoji niz poremećaja koje nazivamo specifičnim poremećajima učenja. Značajan broj djece pati od takvih poremećaja. Ti se poremećaji ne mogu objasniti nedostatkom inteligencije ili nepovoljnim društveno-ekonomskim okruženjem.

Kako ih prepoznati?

Dijete govori loše, ima poteškoća u finoj motorici, ne zna vezati svoje cipele, nepravilno drži olovku. U školi je pisanje, čitanje ili aritmetika problem, teško slijedi nastavu, njegovi rezultati nisu zadovoljavajući i bilježnice su vrlo neuredne.

A što ako vaše dijete ima sve gore navedene simptome?

Dogovorite sastanak u Tomatis® centru Zagreb za prvi besplatni intervju, gdje ćemo procijeniti situaciju djeteta. Ova se procjena radi pomoću uređaja nazvanog TLTS (Tomatis® sustav testova slušanja). On nam omogućuje da procijenimo kako senzomotorni korteks reagira i prilagođava se zvučnim informacijama. Tako ćete dobiti dodatne informacije o poremećaju koji utječe na vaše dijete te će vam biti predloženi prilagođen Tomatis program.

Slušanje je mnogo više od sluha

Često imamo izvrstan sluh, ali loše slušanje. Dr. Tomatis je utvrdio da 80% učenika ima probleme sa slušanjem, pa stoga ne iznenađuje da vrlo veliki broj učenika i studenata doživljava poteškoće u učenju. Teškoće u učenju predstavljaju značajne probleme u stjecanju osnovnih akademskih vještina, a te su teškoće najčešće slušanje, govorenje, pisanje, čitanje, pravopis i matematika.

Bez odgovarajuće intervencije, učenik ili student može biti u kritičnom nedostatku, s malo vjerojatnosti da ostvari svoj akademski potencijal.

Problemi 13-godišnjeg dječaka koji mi se obratio za pomoć bili su tipični za mnogu današnju djecu: usporen razvoj govora, agramatičnost, nemogućnost da svoje misli pretvori u rečenicu, nedostatak pažnje i vrlo teško praćenje školskih obveza. Uz redovite logopedske vježbe dječak je donekle korigirao govor, ali i dalje nije mogao usmjeravati svoju pažnju tijekom učenja školskog gradiva.

Nakon prvog ciklusa slušanja bio je primjetno drugačiji, koncentracija i strpljenje su mu se poboljšali, a povratna informacija iz redovne, ali i iz glazbene škole bila je više nego pozitivna: ostvaren je velik napredak u verbalnom izražavanju, vokabularu, pismenom izražavanju, samopouzdanju, a trema mu se smanjila. Dječak je nastavio s Tomatis® metodom i odradio ukupno 3 ciklusa programa što je napravilo značajni napredak i veliki skok u njegovom akademskom postignuću, ali i emocionalnom razvoju.

Jeste li znali?

Tomatis® metoda se koristi diljem svijeta. Dr. Tomatis ustanovio je više 200 Tomatis centara od Australije, Južne Afrike, sjeverne i južne Amerike do Japana i Kine u Aziji a danas 16 godina nakon smrti dr. Tomatisa, brojka se penje na 2000 Tomatis® centara. Unatoč fantastičnim rezultatima i postignućima, ova metoda nije tzv.“quick fix”, umjesto toga ona zahtijeva puno napornog rada.

U kojim slučajevima poteškoća u učenju Tomatis® metoda može pomoći mojem djetetu?

  • poteškoće pri koncentraciji i pažnji
  • nedostatak motivacije,
  • gubitak samopouzdanja,
  • diskalkulija
  • problem pamćenja
  • poteškoće govornog i/ili pisanog jezika: disleksija, disfazija, kašnjenje jezika, poteškoće s izgovorom.

Linker
29. listopad 2024 07:29