1. Stanite u red iza nekoga tko ima puna kolica
Koliko god to zvuči nelogično, jer većina nas izbjegava stati iza osobe koja ima kolica puna robe misleći da će dulje čekati jer taj kupac ima mnoštvo artikala. No, zapravo je suprotno. Pogledate li bolje u kolica, vidjet ćete da osobe koje imaju gomilu artikala uglavnom imaju nekoliko istih artikala, poput 10-ak boca mlijeka, jogurta, vode... Uparene artikle lakše je i brže skenirati na blagajni pa će osoba s punim kolicima brže proći blagajnu. I to zaista funkcionira u praksi. Usporedili smo red u kojemu su ljudi nosili košarice - mi smo stali u takav red u isto vrijeme kada je bračni par s punim kolicima stao pokraj nas. Redovi su bili jednako dugi, a kupci s punim kolicima puno prije nas prošli su blagajnu. Mi smo imali još dvoje ljudi ispred sebe, a bračni par, koji je stajao u redu do nas, prošao je puno brže, te bismo i mi bili brži da smo se stali iza njih, ali nismo misleći da će red s nekoliko polupraznih košarica biti brži.
2. Proučite sadržaj košarice kupaca
Možda zvuči kao da vam sugeriramo da špijunirate druge ljude, ali će vam pogled na nečiju košaricu uvelike olakšati odabir reda. Primjerice, ako kupac u košarici ima artikle koji nemaju jasno označeni bar kod ili osoba ima puno voća i povrća, a ono se važe na blagajni, znate da ćete čekati dulje od nekoga tko ima jasno zapakirane artikle poput čokolade ili soka. I zaista to tako funkcionira u pratksi. Neki dan smo uzeli nekoliko vrećica voća i povrća te smo stali i gotovo prazan red. Dok smo završili s plaćanjem, pogledali smo iza sebe gdje se stvorio veliki red jer su svi računali da imamo tek nekoliko artikala u košarici, a zapravo smo bili spori zbog vaganja.
3. Na lijevim blagajnama manje se čeka
Mnogi stručnjaci razvili su ovu teoriju zato što su većina ljudi dešnjaci pa imaju tendenciju češće ići desno, pa tako i na blagajne. No, mi u praksi nismo zamijetili da je tako. Blagajne s lijeve i desne strane bile su jednako popunjene, na što je vjerojatno utjecalo i to što su izlazi iz supermarketa na obje strane, no ono što smo zamijetili jest da su duže kolne ispred blagajna na sredini.
4. Ne pouzdajte se u brze blagajne
Brze blagajne obično sugeriraju da ćete brže proći jer je riječ o redovima gdje mogu stati samo osobe s manjom košaricom ili oni koji imaju do pet artikala. Kupac odmah odlazi, bez razmišljanja, na tu blagajnu jer mu sama riječ brza sugerira da će brže proći, no u praksi to znači da će se na takvim blagajnama naći puno više kupaca, odnosno redovi će biti puno duži nego ispred ostalih blagajna. Sami smo jednom jako dugo čekali u takvom redu, a tijekom čekanja brojali smo artikle u drugim košaricama i gotovo svaki drugi kupac imao je više artikala nego što je dopušteno. Sve to oduljilo je prolazak kroz blagajnu, dok su kupci na drugim blagajnama bili brže gotovi nego mi.
5. Brže ćete proći ako koristite samoposlužne blagajne
U teoriji zvuči super. Sami skenirate artikle, pakirate ih u vrećice, platite i izlazite van. No, u posljednje dvije godine, otkako su takve blagajne postale popularne kod nas, to nam se niti jednom nije dogodilo. Uvijek su neki problemi sa skeniranjem, pa je stroj prespor ili nešto što je sniženo nije prošlo kroz sustav ili neka sasvim peta stvar. Ali uvijek smo morali zvati zaposlenicu trgovine da nam pomogle i na kraju potrošili isto vremena kao i da smo išli na standardnu blagajnu.
6. Birajte blagajne na kojima se plaća gotovinom
Koliko puta vam se dogodilo da ste zapeli u redu jer je netko ispred vas krivo ukucao PIN broj na kartici, ili su POS aparati otkazali, ili nekome ne prolazi kartica pa morate čekati da se taj problem popravi. Ako imate sa sobom gotovinu, a postoji blagajna na kojoj se plaća samo gotovinom, stanite u nju. Plaćanje gotovinom brže je nego plaćanje karticama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....