Koliko ste puta upali nekome usred rečenice želeći izraziti svoj stav, potrebu ili negodovanje? A koliko su puta drugi vama prekinuli tok misli izražavajući pritom svjesno ili nesvjesno svoje nepoštovanje prema vama kao govorniku? Da stvar bude još kompliciranija, u doba hibridnog načina rada, mnogi su se od nas susreli s ljepotom komunikacije s cijelim svijetom putem raznih platforma, međutim, ubrzo smo shvatili kako ovaj način komunikacije ni na koji način ne može zamijeniti dobar stari susret licem u lice. Štoviše, od nebrojenih, nespretnih situacija u kojima su tri ili više osoba u isti trenutak krenule govoriti, drugima je pucala veza pa nisu razumjeli koji im je zadatak, pa sve do trenutka kada smo shvatili da nam je ovakav način (ne)komunikacije često zamoran i frustrirajući.
Jedan od pet zaposlenika osjeća se usamljeno
Tome u prilog ide i Gallupovo istraživanje čiji su rezultati pokazali da smo postali usamljeniji nego ikad. U poslovnom svijetu ovo je istraživanje na globalnoj razini pokazalo da se jedna od pet zaposlenih osoba često osjeća usamljeno. Hibridni modeli rada uz dobre, pokazali su i onu negativnu stranu, odnosno povećali su osjećaj socijalne izolacije.
Moć slušanja
Ipak, istraživanje pokazuje da visoko-kvalitetno slušanje može pomoći u borbi protiv usamljenosti, stvarajući pritom osjećaj povezanosti i dobrobiti na mentalno zdravlje čiji se ovogodišnji Svjetski dan posebno reflektira na mentalno zdravlje na poslu. Kada je riječ o poslovnom okruženju, slušanje ima nevjerojatnu moć. Osim toga, kada se zaposlenici osjećaju istinski saslušano od strane menadžera ili kolega, vjerojatnije je da će podijeliti kreativne ideje koje bi u suprotnom mogle ostati neizrečene.
Kako postati bolji slušatelj?
Ako posvijestimo kako se osjećamo kad nas netko prekida, lakše ćemo razumjeti što i u svom nastupu prema drugima trebamo promijeniti. Postati boljim slušateljem prema doktoru znanosti Guyu Itzchakovu možemo kroz nekoliko jednostavnih koraka:
- Eliminirajte distrakcije - ako imate sastanak putem nekih od platforma ili uživo, eliminirajte distrakcije, a one se posebno odnose na mobitel i notifikacije koje svako malo pristižu. Simon Sinek, globalno poznati govornik i pisac u jednom se od svojih videa okarakterizirao je držanje mobitela u ruci dok fizički razgovaramo s drugom osobom, znakom nepoštovanja.
- Reflektirajte - ovakvo slušanje poziva na to da sažmete sve ono što ste čuli od govornika kako biste bili sigurni da ste ga dobro razumjeli i kako biste pokazali da ste bili potpuno prisutni u razgovoru.
- Ostavite prostor za tišinu - Umjesto da žurite s odgovorom, dajte govorniku nekoliko dodatnih sekundi da obradi svoje misli.
- Budite aktivni sugovornik - Potičite dublju raspravu postavljajući promišljena pitanja poput: ‘Kako ste se zbog toga osjećali?‘ ili ‘Možete li mi reći više o tome?‘
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....