Svi se s vremena na vrijeme žalimo, to je činjenica. Postoji nešto primamljivo u tome, ali neki ljudi zaista previše "kvocaju". Primjerice, vaš kolega koji ustraje u tome bez obzira na sve. Ali zašto? I što možete učiniti da spriječite da to utječe na vas?
Ljudi se na poslu žale iz više razloga. Možda im je dosadno, osjećaju se podcijenjeno ili jednostavno nisu zainteresirani za obavljanje posla koji je pred njima. Isto tako, možda smatraju da im je učinjena nepravda od strane šefa. To je jaka emocija i mnogi ljudi se ne nose dobro s njom.
- Oni koji se stalno žale postaju ovisni o negativnostima, a privlači ih i drama koja dolazi sa prigovaranjem - navodi Manfred F.R. Kets de Vries, nizozemski stručnjak za menadžment i psihoanalitičar, za Harvard Business Review.
To znači da vaš pokušaj da nečiju ovisnosti o negativnosti smanjite, neće dovesti do željenog rezultata. Što možete učiniti? Zapravo, prvo ih pokušajte razumjeti, a zatim smislite kako ćete komunicirati s njima. Ako sami niste sigurni, evo kako postaviti granice prigovaraču na poslu.
Prekinite ih kako biste osvijestili njihovo ponašanje
Možda će vam ovo na početku biti teško ili ćete osjećati da ste nepristojni, ali to je vjerojatno jedini način. Sljedeći put kad vam kolega dođe sa svojim pritužbama, prekinite ga i pitajte koji je cilj razgovora. Da, to malo zvuči grubo, ali potom ga potaknite da razmotri rješenja za svoje probleme, odnosno da shvati što mu je potrebno ili što pokušava postići.
Evo kako se možete ubaciti: "Prije nego što nastaviš dalje, što želiš od ovog razgovora? Želiš li da ti pomognem riješiti problem ili samo želiš da te saslušam?" Kad oboje znate koji je cilj razgovora, on može biti produktivan. Nemojte se brinuti da će vas netko smatrati neprofesionalnim zbog prekidanja jer ovako znate koja je svrha razgovora.
Evo zašto prekidanje može biti korisno: Ljudi koje se žale, obično nisu svjesni da to čine. Prekid im pomaže da zastanu, razmotre svrhu razgovora i možda postanu samosvjesniji. Prvi korak prema promjeni ponašanja je stjecanje svijesti o tome.
Vrijeme za prigovore
Kao što smo već naveli, svi se žalimo, stoga je dobro odvojiti vrijeme za to. Primjerice, možete odrediti tjedni sastanak koji traje 10-15 minuta, i to samo za pritužbe. Slobodno iznesite sve što vam smeta, a nakon toga se vratite poslu. Ovaj "sastanak" također može pomoći kolegama da se zbliže oko zajedničkih frustracija.
Vremenska ograničenja također pomažu. Koliko dugo ste spremni slušati prigovore? Možda je to pet minuta, a možda 15. Možete imati brojač tijekom sastanka i slobodno nakon toga zaustavite kolege, ali i sebe.
Prigovaranje na poslu i u vezi s njim nije samo po sebi loše. Ponekad može pomoći timovima da izgrade prijateljstvo, ali i da uoče neki problem. No, ako radite s nekim tko stalno prigovara, situacija može biti malo drugačija. Možda prigovarač traži osjećaj pripadnosti, ali ako prigovaranje utječe na vas, morate preuzeti kontrolu nad situacijom. Vaša produktivnost i učinkovitost mogu ovisiti o tome.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....