Ministar prometa Oleg Butković i zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević dogovorili su realizaciju još jednog zagrebačkog projekta. Kako neslužbeno saznajemo, ovih dana u Ministarstvu prometa održan je sastanak Butkovića i Tomaševića na kojem je dogovoren plan realizacije jednog od Tomaševićevih kapitalnih infrastrukturnih projekata - izgradnja novog južnog ulaza u grad Zagreb preko Sarajevske ceste.
Projekt uključuje gradnju četiri i pol kilometra tramvajske pruge, 1,8 kilometara produžetka Sarajevske ceste te gradnju vijadukta iznad Ranžirnog kolodvora koji bi se spojio na čvor Jakuševec, odakle bi putnici mogli izaći na zagrebačku obilaznicu ili produžiti autocestom prema Sisku.
Sufinanciranje iz EU
Prema riječima naših sugovornika, vrijednost projekta ugrubo se procjenjuje između 80 i 100 milijuna eura najviše. Na spomenutom sastanku dogovoreno je da će se projekt realizirati po modelu izgradnje zagrebačkog rotora. Ministarstvo prometa će preko EU fondova osigurati europsko sufinanciranje, dok će Grad Zagreb riješiti potrebnu papirologiju i raspisati natječaj za projekt Sarajevska. Plan je da se ovaj projekt kandidira kroz novi operativni program u sklopu realizacije Gradskog i prigradskog prometa.
U projekt su uključene i Hrvatske autoceste u čijoj ingerenciji je izgradnja nadvožnjaka preko Ranžirnog kolodvora. HAC za ovaj objekt otprije ima ishođenu građevinsku dozvolu, što bi trebalo znatno skratiti realizaciju projekta. S druge strane, Grad Zagreb u sljedećih nekoliko mjeseci namjerava provesti otkup zemljišta na planiranoj trasi produžetka Sarajevske ceste. Procjenjuje se kako bi Grad Zagreb svoj dio papirologije mogao riješiti do kraja rujna.
Sama tramvajska pruga nalazila bi se u srednjem pojasu između dva kolnika te bi se protezala od Avenije Dubrovnik do hotela Porin, gdje bi bilo izgrađeno okretište. Vijadukt preko Ranžirnog kolodovora imao bi dvije paralelne mostne konstrukcije s po dva traka i jednim zaustavnim trakom za svaki smjer. Jedna konstrukcija bila bi dužine 714, a druga 701,9 metara. Naši sugovornici smatraju kako bi sama izgradnja mogla trajati dvije godine.
Ovaj projekt jedan je od krucijalnih infrastrukturnih projekata zagrebačkog gradonačelnika koji bi on želio završiti u ovom mandatu i još jedan od dokaza odlične suradnje ministra Butkovića i Tomaševića. Njih dvojica odmah su kliknuli na toj projektnoj razini, a ministar je uvijek spreman podržati Tomaševićeve projekte, posebno u dijelu rješavanja njihova sufinaciranja kroz EU fondove.
Viša cijena
Projekt novog ulaza u Grad Zagreb razmatra se još od 2006., kad su ga najavili tadašnji ministar Božidar Kalmeta i tadašnji zagrebački gradonačelnik Milan Bandić. Bilo je to u vrijeme izgradnje autoceste prema Sisku. Autocesta je u međuvremenu izgrađena do Leknika, ali Sarajevska cesta je i dalje slijepo crijevo bez spoja na čvor Jakuševec.
On je 2016. s HAC-om potpisao Sporazum o suradnji na izgradnji prijelaza preko Ranžirnog kolodvora i rekonstrukcije Sarajevske ulice s izgradnjom tramvajske pruge. Vrijednost projekta tad se procjenjivala na 510 milijuna kuna te je najavljeno apliciranje za sufinanciranje sredstvima iz EU fondova.
Prije sedam godina procijenjeno je da će izgradnja vijadukta preko Ranžirnog kolodvora stajati 330 milijuna kuna, a rekonstrukcija Sarajevske ulice 65 milijuna kuna i 50 milijuna kuna izgradnja tramvajske pruge, a otkup zemljišta 35 milijuna kuna. Unatoč potpisanom sporazumu, Grad Zagreb po pitanju otkupa zemljišta u sedam godina ništa nije učinio, dok je HAC ishodio građevinsku dozvolu.
S obzirom na to da nisu riješeni imovinsko-pravni odnosi, nije se moglo aplicirati za EU novac te je projekt ponovo ostavljen za neka buduća vremena. U međuvremenu su cijene znatno skočile pa bi cijena cijelog projekta sad mogla biti viša za čak 30 milijuna eura, odnosno za oko 40 posto u odnosu na procjene prije sedam godina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....