Grad Zagreb objavio je danas natječaj za odabir izvođača radova za 1. etapu izgradnje Sarajevske ceste s komunalnom infrastrukturom. Natječaj je objavljen u Elektroničkom oglasniku javne nabave (EOJN), a rok za dostavu ponuda je 27. veljače 2024. godine, objavljeno je na Facebook stranici Grada.
‘Ove godine kreće izgradnja još jednog od naših najavljenih strateških projekata‘, istaknuo je gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević. ‘Sarajevska cesta bit će novi, južni ulaz u Grad Zagreb, a osim toga i prvo proširenje tramvajske mreže u Zagrebu nakon dvadeset godina.‘
Izvođenje Sarajevske ulice predviđeno je s dva kolnika te pješačko-biciklističkim stazama s obje strane. Osim cestovne prometnice predviđena je i izgradnja nove tramvajske pruge od Avenije Dubrovnik do Ranžirnog kolodvora u duljini od cca 2,25 km sa zaokretnicom i objektom ZET-a (otpremničkim blokom) na jugu kod Ranžirnog kolodvora. Objava natječaja za odabir izvođača radova za tramvajsku prugu planira se na proljeće.
‘Realizacijom Sarajevske ulice poboljšat ćemo prometnu povezanost naselja i rasteretiti postojeću prometnu mrežu, ali i ojačati održive oblike putovanja proširenjem tramvajske mreže i izgradnjom biciklističke i pješačke infrastrukture‘, rekao je gradonačelnik Tomašević.
‘Procijenjena vrijednost radova izgradnje ceste s komunalnom infrastrukturom i izgradnje tramvajske pruge iznosi 25 milijuna eura (bez PDV-a), za što očekujemo većinsko sufinanciranje iz EU fondova u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture. Uz pretpostavku uspješnog natječaja za izbor izvođača, početak radova na Sarajevskoj očekujemo početkom jeseni.‘
Uz to, Hrvatske autoceste izvode radove na izgradnji novog cestovnog vijadukta preko Ranžirnog kolodvora Zagreb kod željezničke postaje ‘Ranžirni kolodvor‘.
Kako je Jutarnji već pisao, riječ je o izuzetno složenom projektu jer će biti potrebno izmještanje željezničkih instalacija te najmanje tri kolosijeka. Sam vijadukt sastojat će se od dvije paralelne mostne konstrukcije s po dva traka i jednim zaustavnim trakom za svaki smjer. Jedna konstrukcija biti će dugačka 702, a druga 714 metara. Vijadukt neće imati upornjaka već više manjih raspona kako bi se smanjili troškovi izgradnje.
Vijadukt će s jedne strane biti spojen na čvor Jakuševac odakle će putnici moći izaći na zagrebačku obilaznicu ili na autocestu Zagreb -Sisak. Kako vijadukt s čvora Jakuševac ne bi otišao u prazno donijeta je odluka da se s njega izgradi spojna cesta u dužini od oko jednog kilometra. Njome će se vijadukt spojiti na zapadni kolnik Sarajevske ceste. Na taj način realizirat će se novi, južni, ulaz u grad Zagreb te poveznica Držićeve ulice a time praktički centra grada sa zagrebačkom obilaznicom. Poveznicu istočnog kolnika sa novim vijaduktom trebat će izgraditi Grad Zagreb.
Procjenjuje se kako bi cijeli projekt trebao biti završen dvije i pol godine od početka izgradnje. Otvaranje novog ulaza u Zagreb značilo bi i zatvaranje čvora Buzin za promet sa zagrebačke obilaznice koji bi ostao otvoren samo za promet prema Velikoj Gorici. Procjenjuje se kako će se s novim ulazom u grad oko 50 posto prometa preusmjeriti na čvor Jakuševac. U ovom trenutku je prosječni godišnji dnevni promet između ta dva čvora je oko 60 tisuća vozila što dovoljno govori o potrebi izgradnje novog ulaza u grad.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....