Fiksni radari i nadzorne kamere, koje će se uskoro trajno postaviti na deset gradskih lokacija, izazvale su negodovanje građana i vozača, ali i iznenađene reakcije prometnih stručnjaka. U prometnim su se krugovima pojavila nagađanja da razlog postavljanja trajnog nadzora nije smanjenje broja nesreća kojima je uzrok brzina, već kažnjavanje vozača za brzu vožnju i - punjenje proračuna.
S prometnim stručnjakom Goranom Husinecom obišli smo lokacije na koje se nadzor planira postaviti. Situacija je uglavnom slična - nije riječ o problematičnim raskrižjima, već o pravcima na kojima je moguće brzo voziti. Prva lokacija koju smo obišli je pothodnik na Slavonskoj ulici, ispod Savske.
Brzina u pothodniku
- Na ovom se dijelu ceste ne mogu tijekom radnih dana razviti velike brzine, ali se to događa po noći i u danima vikenda. Tu nikad nije bilo nesreća, tako da se ne radi o problematičnoj dionici. Kamera će se očito postaviti kako bi se promatrala situacija u pothodniku i kaznilo one koji prebrzo voze - smatra Husinec.
Foto: Avenija Marina Držića (snimio: Davor Pongračić/CROPIX)
Slično je i na Aveniji Marina Držića, gdje se ispred petlje sa Slavonskom avenijom u smjeru juga planira postaviti videonadzor. Tamo se izvan gužvi vozi prilično brzo, no kamera će samo dovesti do novih problema.
Foto: Slavonska avenija (snimio: Davor Pongračić/CROPIX)
- Prvo će vrijeme nadzor služiti isključivo popunjavanju proračuna. Nitko neće znati da ih se nadzire i vozit će jednako brzo kao i prije. Nakon što počnu plaćati kazne, ljudi će saznati gdje treba paziti, pa će na tom dijelu ceste voziti polako. No, tu je drugi problem: čim prođu nadzornu kameru, počet će opet brzo voziti - tvrdi Husinec, koji pojašnjava da bi ciljana skupina prekršitelja trebala biti oni koji voze brže od 50 kilometara na sat od ograničenja. Ako se budu kažnjavali oni koji u koloni voze nešto brže od ograničenja, primjerice 20 kilometara, tada je jedini cilj kamera punjenje proračuna - smatra Husinec.
Kritična Maksimirska
Na Aleji Bologne također će se na dva mjesta postaviti nadzor: u smjeru zapada i istoka. Na toj prometnici, kaže stručnjak, bilo je prometnih nesreća, ali to nije cesta kojoj je nadzor najpotrebniji. Nadzor bi bio potreban, tvrdi, na dijelu od Maksimirske ceste do Donjih Svetica, potom na Novoj Branimirovoj od Heinzelove do Donjih Svetica, a uz to i na cijeloj Vukovarskoj. Ako nema gužve, a semafori se dobro slože, na potonjoj je moguće razviti jako velike brzine.
Mostovi su opasni
- Potrebno je nadzirati Most mladosti i Jadranski most. Vozači znaju da se tamo policija nema gdje zaustaviti, pa koriste priliku i jure preko mosta. Kad nema gužve, tamo se može voziti i po 200 kilometara na sat - tvrdi Husinec.
Foto: Avenija Dubrava (snimio: Davor Pongračić/CROPIX)
S njime se slažu i drugi prometni stručnjaci. Stipan Matoš smatra da su odabrane lokacije dobre, no da bi bilo dobro nadzor postaviti i na Bukovačkoj, na potezu do Hondlove ulice, gdje je situacija zaista kritična. S Husincem se slaže u vezi s Branimirovom, a o problematičnoj ulici jednako misli i prometni stručnjak Ivan Dadić.
On ističe da bi kamere trebalo postaviti i na zeleni val, na Vukovarsku na nekoliko lokacija i Zvonimirovu ulicu.
STATISTIKA PUZ-a Najkritičniji rotor i Vukovarska ulica
Prema podacima Policijske uprave zagrebačke, na vrhu popisa gradskih lokacija s najviše prometnih nesreća već su godinama iste točke. Neslavni rekord drži rotor Remetinec, na kojem se godišnje u prosjeku obavi gotovo 300 očevida i strada 60 osoba. Problematična je i Vukovarska, koju prometni stručnjaci navode kao ulicu koja je neopravdano izostala s popisa lokacija za fiksne radare. Na pet njezinih križanja godišnje stradaju deseci sudionika u prometu, a više od 150 nesreća godišnje dogodi se i na Branimirovoj. I ostatak lokacija koje su stručnjaci predložili za postavljanje radara poklapa se s policijskom statistikom: Maksimirska, Držićeva, Slavonska...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....