Broj naleta tramvaja na pješake u prva dva i pol mjeseca ove godine skoro je jednak broju naleta koji su se dogodili tijekom cijele 2014. kada ih je bilo 21. Podaci su to izneseni na jednom od sastanaka Sindikata vozača i prometnih djelatnika ZET-a.
Ove zabrinjavajuće brojke sindikalisti pripisuju činjenici da je količina vozača zaposlenih u ZET-u premalena, te su radnici premoreni, a njihova procjena i reakcija tijekom vožnje lošija. Prema ZET-ovoj statistici broj naleta tramvaja na pješake i protekle je godine bio u porastu u odnosu na 2013. Tijekom 2014. na Tramvajskom području Trešnjevka zabilježeno je 15 naleta tramvaja na pješake što je povećanje za čak 150 posto u odnosu na 2013., dok je na Tramvajskom području Dubrava tramvaj na pješaka naletio šest puta, što je 20 posto više nego ranijih godina.
Premalo vozača
- Evidentan je nedostatak broja vozača u našem pogonu. U zadnjih par mjeseci imamo slučaj da vozači rade šest dana pa imaju samo jedan dan odmora, a kad imaju dva dana slobodna u komadu onda se pozivaju sa slobodnih dana u službu kako bi se mogao ostvariti planirani vozni red. Vozače se na posao vraća i s godišnjih odmora. Za sada se time ne krši Zakon o radu, ali se vozače forsira do maksimuma koji Zakon dopušta - kazao je Tomo Batina, dopredsjednik Sindikata vozača i prometnih djelatnika ZET-a.
Pojasnio je kako trenutno nedostaje oko 50 vozača tramvaja i čak 150 vozača autobusa, a sve i da se sada otvori natječaj za nova radna mjesta, novi radnici ne bi bili na raspolaganju odmah nego tek nakon obuke.
Iz ZET-a pak kažu kako se zaposlenim vozačima poštuju svi zakonski akti te odlučno odbacuju insinuacije da se radi više nego što bi trebalo. Također tvrde da prometne nesreće ne izazivaju njihovi vozači već nepažljivi prolaznici.
Splet okolnosti
- Naša služba prati pokazatelje, ali je važno naglasiti kako taj broj naleta tramvaja na pješake ne znači krivnju vozača. Na oprez u prometu kontinuirano pozivamo, osobito u zimsko i proljetno vrijeme i teško je zaključiti je li povećani broj nesreća splet okolnosti. Pogotovo u proljeće na ceste izlazi veći broj biciklista i pješaka koji preko slušalica slušaju glazbu i ne čuju upozorenja vozača tramvaja. Treba podsjetiti kako tramvaj nije lako zaustaviti i povećanje broja nesreća ne dovodimo u vezu s pogreškama vozača ili bilo kojim drugim faktorima na koje ZET može utjecati - izjavio je Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a.
Ipak je dodao kako ZET u budućnosti ima u planu zapošljavanje novih vozača, no, napomenuo je da se radi o dugotrajnom procesu koji je sada tek u pripremi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....