ZAGREB - Zagrebački tramvaji za putnike su najopasniji utorkom i petkom, posebno u ožujku i rujnu i to u Maksimirskoj, Savskoj i Ilici. Upravo u to vrijeme i u tim ulicama lani se dogodilo najviše prometnih nesreća u kojima su sudjelovali tramvaji ZET-a, pokazuju službeni podaci o stanju javnog prijevoza u Gradu. Najopasnije su tramvajske linije broj 4, zatim broj 12 i, naravno, nesretna trinaestica.
Podsused kritičan
U autobusima se pak najopasnije voziti svakog radnog dana između podneva i 14 sati kada se dogodilo 17 posto svih nesreća lani, a opasno je i između 16-18 sati (14 posto) kada najviše građana ide s posla. Ilica je, zbog svoje duljine i velikog broja linija najcrnja točka za autobuse, a u njoj se lani dogodilo ukupno 14 nesreća. Najopasnije linije su 176 (Črnomerec-Gornja Bistra) i 268 (Glavni Kolodvor-Velika Gorica).
ZET-ova vozila prošle su godine sudjelovala u 569 prometnih nesreća, što je porast od 7,36 posto u odnosu na 2013. godinu kada su se dogodila 42 sudara manje. Ukupno je 115 putnika ozlijeđeno u sudarima buseva, a 80 putnika u tramvajima, ali srećom nitko nije poginuo. Crni rekorder je AP Podsused gdje je lani zabilježen porast od 140 posto u broju putnika koji su pali prilikom kočenja.
Ovi podaci o stanju javnog prijevoza Grada Zagreba tijekom jučerašnjeg jutra postavljeni su na oglasnoj ploči u zgradi Gradske Uprave. Zanimljivo, tijekom dana bilo je gotovo nemoguće utvrditi tko je i zašto tamo infografike postavio. Pod izvještaj se potpisao odjel kompliciranog imena, citiramo: “Odjel za sigurnost prometa i signalizaciju službe za nadzor, upravljanje i razvoj prometa”. Na kraju se ispostavilo da su oglas stavili stručnjaci iz ZET-a.
Iskusni vozači
- Moram reći da su naši vozači u sudskim postupcima vrlo rijetko odgovorni za izazivanje sudara, a najviše smo na ulicama. Od gotovo 1500 vozača koji su po gradu svakog dana, svaki od njih za svog radnog vremena zbog iskustva izbjegne najmanje tri sudara - kaže šef sindikata vozača ZET-a Ante Jelić, koji savjetuje putnicima da se drže za rukohvate i budu na oprezu zbog naglog kočenja. Ističe kako u zadnjih 25 godina ZET nije imao poginulog putnika i kako su vozači uglavnom zadovoljni modernim autobusima i tramvajima.
Nitko nije znao tko je i zašto objavio podatke
Zbog čega je ZET-ova statistika o prometnim nesrećama jučer osvanula u sjedištu Gradske uprave, pitanja su koja su jučer iznenadila sve stručne službe Grada i Zagrebačkog holdinga.
- Ne znam o čemu pričate, ali provjerit ćemo. Gdje je to izvješeno? - pitali su nas jučer oko podneva u ZET-u. U Holdingu su pak smatrali kako je to, s obzirom na loše pokazatelje, možda podvala sindikata. U ZET-ovih pet sindikata rekli su nam kako oni nisu postavljali nikakve plakate, te kako je sigurno riječ o podacima Gradskog ureda za promet. U tom uredu su se i sami zapitali kako su plakati uopće obješeni na oglasni pano i poručili nam kako se vjerojatno radi o statistici PU zagrebačke.
Potragu za odgovornim osobama koju su objesili plakate, završio je oko 16 sati Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a.
- Ma, naši djelatnici su ih jutros tamo stavili. Kako su mi rekli, to rade svake godine - kratak je bio Jurić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....