ZAGREB - Tramvajska pruga od Kvaternikova trga do nove Zračne luke Pleso stajat će oko 50 milijuna eura, bit će duga oko devet kilometara, imat će 1 8 kilometara kolosijeka, na ovom potezu bit će postavljeno otprilike 15 tramvajskih stajališta u jednom smjeru, a cijela vožnja trajat će ukupno 20 minuta.
Prvi građevinski radovi trebali bi početi početkom 2017. godine, gradit će se u tri etape, a prvi putnici na ovoj relaciji prevozit će se početkom 2019. godine.
Ovako otprilike izgledaju planovi dugo najavljivanog projekta spoja centra grada i nove zračne luke koji je Jutarnji prvi dobio na uvid.
Radovi uoči izbora
Prema nedavnim najavama gradonačelnika Milana Bandića, projekt bi se trebao početi realizirati početkom 2017. godine, samo nekoliko mjeseci prije redovnih lokalnih izbora, a trasa nove tramvajske linije ići će od Kvaternikova trga pa preko Heinzelove ulice i Radničke ceste do Domovinskog mosta, nakon kojeg će se graditi spoj s novom zgradom zračne luke. Infrastruklturni projekt prema planovima gradit će se u više faza. Prva etapa gradnje bit će od Kvatrića do Savišća, i to u dužini od 4,1 kilometra.Ta etapa izvodit će se u dva dijela.
Prvi dio ići će od Kvaternikova trga do Ulice grada Vukovara u dužini 1,7 kilometara i taj dio stajat će oko 6,2 milijuna eura. Drugi dio ići će Radničkom od Vukovarske do Savišća, i to u dužini od 2,4 kilometra, što će stajati 14,3 milijuna eura. Ukupno će ova faza stajati dakle pet milijuna eura po kilometru. Na ovom potezu predviđeno je osam novih stajališta: na Heinzelovoj, kod Veterinarskog fakulteta, u Pokupskoj...
Druga etapa gradit će se od Savišća do Domovinskog mosta u dužini od 3,4 kilometra, što bi trebalo stajati 17 milijuna eura. Prema tome, investicija gradnje dva kolosijeka od Kvatrića do Domovinskog mosta stajat će ukupno 37,5 milijuna eura.
Nakon Domovinskog mosta gradila bi se velika zaokretnica prema Plesu, ali će se ostaviti otvorena mogućnost da tramvaj produži dalje prema Velikoj Gorici.
Cijena karte 10 kuna
Budući da na predviđenoj trasi nema automobila, vrijeme vožnje do zračne luke ne bi smjelo trajati više od 20 minuta. Cijena tramvajske karte ne bi se mijenjala i ona bi ostala deset kuna.
Cijeli projekt spoja centra grada i zračne luke novom tramvajskom linijom planira se financirati sredstvima iz fondova Europske unije, ali i vlastitim sredstvima Grada i Zagrebačkog holdinga, stoga će gradnja uvelike ovisiti o situaciji u gradskoj blagajni.
Gradnja tramvajske pruge najavljena je za 2017. godinu, kada, naime, na naplatu stižu i obveznice u visini 2,3 milijarde kuna.
BROJKE
50 milijuna eura procijenjena je vrijednost projekta
9 kilometara otprilike bit će duga tramvajska linija
3 etape radova predviđene su za realizaciju projekta
8 novih tramvajskih stajališta bit će postavljeno na relaciji od Kvatrića do Savišća
6,2 milijuna eura stajat će etapa od Kvaternikovog trga do križanja Heinzelove I Vukovarske ulice
20 minuta trajat će vožnja do zračne luke
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....