ZAGREB - Grad planira postaviti dodatne ležeće policajce slične onima koji su prošlog tjedna postavljeni u Ulici Hrvatske bratske zajednice na još nekoliko lokacija u gradu. Riječ je o tzv. vibracijskim trakama koje prema važećem pravilniku o prometnim znakovima ne smiju biti viši od 2,5 centimetara. Do kraja tjedna ležeći policajci bit će postavljeni na raskrižju Avenije Većeslava Holjevca, Ulice Jozsefa Antalla i Ulice Damira Tomljanovića Gavrana.
Uništavanje auta
Iz gradskog Ureda za promet tvrde da će ovakav tip prometne opreme biti postavljen na svim privozima raskrižju, a planira se postaviti radi sprečavanja nesreća na opasnim lokacijama.
Doznajemo da se već postavljene vibracijske trake u Ulici Hrvatske bratske zajednice neće ukloniti, no odlučili su im prilagoditi visinu. Naime, otkad su postavljene prije tjedan dana, mnogi se vozači bune jer tvrde da oštećuju vozila.
Pregledom visine postavljenih vibracijskih traka novinari Jutarnjeg ustanovili su da trake jesu postavljene u skladu s pravilnikom, no da pri prolasku vozila dolazi do udarca kotača, što bi moglo prouzročiti oštećenje vozila. U međuvremenu je iz Grada stigla odluka da se zbog brojnih prigovora vozača ipak prilagodi visina traka sa sadašnjih 1,8 centimetara na visinu od 0,4 do 0,6 centimetara.
Neslužbeno doznajemo, a građevinski stručnjaci koje smo kontaktirali to su nam potvrdili, da postavljanje jednog para ovakvih ležećih policajaca stoji između deset i dvadeset tisuća kuna, a ako se naknadno mijenja izgled ili smanjuje visina uspornika, taj iznos može biti i veći.
Dvostruki trošak
Vibracijske trake postavljene su s obje strane Ulice Hrvatske bratske zajednice, a ukupno je postavljeno devet parova. To može značiti da je za postavljanje potrošeno između 90 i 140 tisuća kuna, a zbog napravljenog propusta Grad bi za isti posao mogao platiti dvostruko.
Uspornike u zoni raskrižja sa Slavonskom avenijom, u Ulici Hrvatske bratske zajednice i na Aveniji Većeslava Holjevca postavila je podružnica Zagrebačke ceste na zahtjev PU zagrebačke i Gradskog ureda za prostorno uređenje, odnosno Sektora za promet, koji su na temelju analize utvrdili da se u razdoblju od tri godine na raskrižju dogodilo ukupno 130 prometnih nesreća u kojima su ozlijeđene 34 osobe. Kao najčešći uzrok prometnih nesreća navode se nepropisno prestrojavanje, neodržavanje razmaka, prekomjerna brzina i nepoštivanje svjetlosnih signala. Prometni stručnjaci koje smo kontaktirali ne osporavaju da je riječ o opasnom raskrižju, no ističu da se uvođenjem ovakvog rješenja neće smanjiti broj nesreća.
Potrebne su kamere
- Jedino je smisleno rješenje da se na raskrižje postave nadzorne kamere jer će samo ispisivanje kazni za grube prekršaje vozače prisiliti da se pridržavaju pravila - rekao je prometni stručnjak Goran Husinec te dodao da je postavljanje uspornika na tom djelu ceste nepotrebno.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....