MISTERIJ

TAJNA MISIJA NASA-e Letjelica neobičnog oblika uočena tamo gdje nije trebala biti: 'Ne smijemo vam ništa reći, stvarno'

Digital Globe

Nakon što je satelit Digital Globea snimio NASA-in tajnoviti zrakoplov na tlu Afrike, teoretičari zavjera noćima ne spavaju, a rješenju senzacionalnog misterija ne nazire se kraj.

Štoviše, NASA-ini dužnosnici potvrdili su za ABC News da letjelica koja je snimljena u američkoj vojnoj bazi u Džibutiju na istoku Afrike zaista jest njihova, ali su odlučno odbili komentirati što ovaj primjerak čuda visoke tehnologije ondje radi.

- Zaista vam ne mogu otkriti nikakve detalje. Zrakoplov uistinu jest bio ondje, vidite ga na slici, ali ne mogu vam reći što je ondje radio - kazao je za ABC News Jim Alexander, NASA-in dužnosnik zaposlen na programu WB-57.

Zrakoplov neobičnog oblika s ogromnim krilima snimila je satelitska kompanija Digital Globe u rujnu ove godine u zračnoj bazi Camp Lemmonier u malenoj afričkoj državi Džibuti.

Cijeli slučaj razotkriven je prošlog mjeseca na blogu "War Is Boring".

NASA-ina stranica koja prati projekt WB-57 i njegova tri zrakoplova, pokazuje da je jedan od njih, onaj pod kodnim brojem 926, bio u misijama na stranom tlu od srpnja do listopada ove godine. Na popisu koji se može naći na NASA-inim internetskim stranicama objavljeno je 14 inozemnih odrednica za dotični zrakoplov, ali američka zračna luka u Džibutiju se ne spominje.

FOTO: NASA

Pentagon je odbio bilo kakav komentar na upite oko misterioznog slučaja, a američko ratno zrakoplovstvo tvrdi da nema saznanja o misiji.

S druge pak strane, AFRICOM, Zapovjedništvo američke vojske u Africi, kaže da "zrakoplovi čitavog niza agencija iz različitih država svakoga dana slijeću u zračnu bazu Camp Lemmonier kao podrška američkim i savezničkim mirovnim snagama na istoku Afrike, ali i Bliskom istoku".

- Ali naravno, ne možemo raspravljati o detaljima operacija - stoji u priopćenju AFRICOM-a kao odgovor na e-mail ABC Newsa.

NASA-in dužnosnik Jim Alexander rekao je da njihova letjelica WB-57 obavlja brojne poslove za cijeli niz klijenata, od vlada, industrije, pa sve do znanstvene zajednice, uključujući i ministarstvo obrane.

Kako iznosi NASA na svojim internetskim stranicama, prve misije zrakoplova WB-57 krenule se davnih 1970-ih godina, a letjelica je od tada sudjelovala u brojnim znanstvenim misijama, poput one u Kostariki kad su znanstvenici istraživali gornje dijelove troposfere i donje dijelove stratosfere, pa sve do prikupljanja kozmičke prašine, nastale od kometa i asteroida, u gornjim dijelovima Zemljine atmosfere, kao i uzimanja uzoraka zraka iznad nuklearnih testnih područja.

Ali kako navode na blogu "War Is Boring", vojska nije zainteresirana za ovaj zrakoplov zbog znanstvenih ciljeva, već zbog same činjenice da WB-57 može letjeti na istoj visini kao i poznati špijunski zrakoplov U2, a uz to ima i veću nosivost pa se u njega može instalirati cijela kolekcija špijunske tehnologije.

Jedna takva misija odvila se iznad Afganistana krajem 2010. godine, kad je WB-57 nekoliko mjeseci letio iznad zaraćene zone i prikupljao dragocjene podatke uz pomoć revolucionarne laserske tehnologije koja mapira područje u tri dimenzije. Na taj način je prikupljeno terenskih podataka koji pokrivaju područje od oko 70.000 četvornih kilometara u Afganistanu.

30. lipanj 2024 12:46