ZA 500 MIL. DOLARA

MEDIJSKA PRODAJA KOJA JE UZDRMALA SAD Al Gore Al Jazeeri otvorio vrata američkih domova

Jedan od najslavnijih svjetskih aktivista za spas planeta, bivši američki potpredsjednik Al Gore, našao se u središtu nove kontroverze

Jedan od najslavnijih svjetskih aktivista za spas planeta, bivši američki potpredsjednik Al Gore, našao se u središtu nove kontroverze. Nakon što su mu prije nekoliko godina izvukli da troši 20 puta više struje od prosječnog Amerikanca, sada je prodao svoj kabelski kanal Current TV arapskoj televiziji Al-Jazeera, u vlasništvu katarske kraljevske obitelji koja svoje bogatstvo može zahvaliti ponajprije nafti.

Novac od nafte

Current TV je prodan za, kako se procjenjuje, 500 milijuna dolara. Gore, koji se već godinama zalaže za prestanak ovisnosti o fosilnim gorivima, o tome je snimio film “Neugodna istina” te dobio Nobelovu nagradu za mir, u tvrtki je imao otprilike 20 posto - što bi značilo da je zaradio oko 100 milijuna naftnih dolara.

Ne samo to, iz SAD-a se čuju optužbe da je svojim potezom omogućio snažniji ulaz na tržište televiziji koja u Americi nikad nije postigla uspjeh, dijelom i zbog optužbi da je negativno nastrojena prema Americi.

- Boja novca ne zna za političke granice. Kada se bavite investicijama, prioritet mora biti što veći profit - rekao je Charles Elson sa sveučilišta u Delawareu, no Goreova odluka zasigurno će naštetiti njegovu ugledu.

Bivši voditelj na Fox Newsu Glenn Beck, koji je također bio zainteresiran za kupovinu Current TV-a, već ga je optužio da se prodao “kanalu katarske vlade koji je emitirao baš svaki teroristički video i koji mrzi Ameriku”. Beck tvrdi da je na njegov upit o kupovini odgovor stigao za 15 minuta - rečeno im je da bi bivšem potpredsjedniku bilo teško objasniti svojim prijateljima zašto je prodao televiziju desničaru.

- Čovjek koji je bio potpredsjednik SAD-a i samo ga je 537 glasova dijelilo od toga da postane predsjednik u vrijeme 11. rujna, ideološki je kompatibilan, prema svojoj definiciji, s mrežom kojoj je Osama bin Laden obraćao svaki put kada je htio poslati neku poruku - rekao je Beck.

Uspješan lobist

Al Jazeera će na ovaj način pokušati snažnije ući na američko tržište, gdje ju je dosad gledalo samo 4,7 milijuna domaćinstava. Sada će dobiti pristup u 40-ak milijuna domova, planiraju otvoriti deset dodatnih ureda uz pet koja već imaju, udvostručiti broj zaposlenih u svojim američkim operacijama na 300. Kanal će se preimenovati u Al Jazeera America, imat će sjedište u New Yorku i više od polovice vijesti bit će iz SAD-a.

Current TV nikad nije bio posebno uspješan, dapače, ovih su se dana komentatori na njega obrušili kao na primjer iznimno lošeg kanala koji nije gledao nitko - u zadnjem tromjesečju 2012. gledalo ih je tek 42.000 ljudi dnevno - a unatoč tomu imali su godišnje prihode od 100 milijuna dolara. Financijski se uspjeh zapravo dijelom temeljio na Goreovom utjecaju i lobiranju. Kada je s partnerima 2004. televiziju kupio za 60 milijuna dolara, prvo je osobno s australskim magnatom Rupertom Murdochom dogovorio da njegovu televiziju Murdochov DirecTV ne samo distribuira, nego joj i plaća 10 centi mjesečno po svakom od 20 milijuna domaćinstava u kojima je kanal dostupan. To je potom bio temelj za pregovore s drugim distributerima - Current TV je donedavno bio dostupan u 60 milijuna od 100 milijuna kućanstava s kabelskom televizijom.

Pobuna CNN-a

Prvi problemi s Al-Jazeerinim planovima u međuvremenu su već počeli - čim je objavljena prodaja, Time Warner Cable najavio je da će ih “što je moguće prije” prestati distribuirati, što će značiti i 20-ak milijuna potencijalnih gledatelja manje. I ranije je ta tvrtka razmišljala o tome da prestane s distribucijom Current TV-a zbog loše gledanosti, a navodno su tome skloni i drugi distributeri, no Gore ih je proteklih mjeseci osobno posjetio i podsjetio da s njegovom tvrtkom imaju ugovor koji ne mogu tako lako prekršiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. rujan 2022 14:07