Iako se to na površi grada baš i ne vidi, u Parizu je u tijeku jedan od najvećih i najambicioznijih infrastrukturnih projekata na svijetu, piše ugledni portal za infrastrukturu B1M.
Riječ je o 38 milijardi eura teškom megaprojektu "Grand Pariz Express" u sklopu kojeg se grade četiri potpuno nove linije podzemne željeznice. Da bi se sagradile, ukupno će se iskopati više od 200 kilometara tunela čime će se veličina pariškog metroa doslovno udvostručiti, a dnevni broj putnika povećati za čak 2 milijuna.
Za šire područje Pariza, koje broji više od 11 milijuna stanovnika (koliko i 13 sljedećih najvećih gradova u Francuskoj zajedno) ovaj projekt je nužan da bi rasteretio prezagušen promet u gradu. A kako su proteklih desetljeća zbog visokih cijena nekretnina u samom gradu mnogi odselili u predgrađa Pariza, sve je važnije postalo povezati ih sa samim gradom.
Naime, postojeće linije bliže se maksimalnom predviđenom kapacitetu, a mnoge ne sežu dovoljno daleko u predgrađa. Kao najveći nedostatak pokazalo se nepostojanje kružne linije oko šireg prstena grada, čime bi se olakšalo putovanje putnicima koji trebaju doći s jednog kraja grada na drugi bez da pritom moraju proći kroz zagušeni centar.
Stoga je još 2007. predložen megaprojekt Pariz Grand Express u sklopu kojeg će se predgrađa povezati sa zračnim lukama Charles De Gaulle, Orly i Beauvais–Tillé Airport, poslovnim centrima grada i tehnološkim "hubovima". Jednom kad projekt bude gotov trebao bi smanjiti količinu automobila u Parizu za 150.000 i potaknuti izgradnju čak 55 novih projekata stanogradnje raspoređenih oko grada.
Četiri nove linije bit će potpuno automatizirane i povezane s postojećim linijama metro, a u sklopu projekta gradi se i čak 68 novih stanica. Sama gradnja počela je prije pet godina, a linije će se završavati u više faza od 2020. do 2030 godine kada bi cijeli projekt trebao biti završen.
Za probijanje više od 200 kilometara novih tunela koristi se čak 21 stroj za bušenje tunela, a zanimljivo je i to da se nove linije grade na dubinama od 30 do 40 metara ispod površine grada, znatno dublje nego što je to slučaj s postojećom mrežom.
Za Pariz je važno i da će veliki dijelovi nove mreže biti u funkciji do ljeta 2024. godine kada se u "Gradu svjetla" održavaju Olimpijske igre, a čaki ni pandemija nije uspjela zaustaviti radove zbog kojih bi eventualno bio ugrožen konačni cilj dovršetka Grand Pariz Expressa do 2030. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....