Prvih 11 kilometara proširenog Istarskog ipsilona od Pazina do Cerovlja otvoreno je danas u 15 sati, i to prije zakazanog roka, a u promet će biti puštena u ponoć. Kako je rekao ministar prometa Oleg Butković na otvorenu ove dionice u Pazinu, plan je da se cjelokupna dionica do tunela Učka otvori do početka iduće turističke sezone, a do kraja godine trebali bi početi i radovi na probijanju druge cijevi tunela Učka. Riječ je o novoj dionici od 8 kilometara koja će ići prema Matuljima
- Dobili smo sve dozvole, dobili smo i zeleno svjetlo Europske komisije i državnog odvjetništva. Nastavljaju se radovi, a cjelokupna vrijednost ovog projekta s drugom cijevi tunela Učka je 360 milijuna eura. To je velika pomoć hrvatskoj građevinskoj operativi, a takvi projekti utječu na rast BDP-a oko 0,5 do 1 posto i prilika da naša građevinska operativa da stane na noge, kazao je Butković. Dodao je i da se u hrvatski promet ulaže oko 20 milijardi kuna, a najveći su infrastrukturni projekti uz Istarski ipsilon i Pelješki most.
Generalni direktor Bina Istre Dario Silić kazao je da je ovaj dio Ipsilona vrijedan 500 milijuna kuna te da je na gradilištu radilo tisuću ljudi, od čega je 95 posto hrvatskih podizvođača.
- Sljedeća dionica od Cerovlja do Vranje otvara se u lipnju iduće godine i dugačka je 17 kilometara. I dalje nastavljamo jer imamo osigurano financiranje. To će pomoći smanjenju prometnih nesreća, budući na ovoj dionici imamo najveći broj nesreća i poginulih. Imamo još jako puno posla, ali možemo se pohvaliti da je ova dionica sagrađena 4 mjeseca prije roka, a tako će biti i iduća, kazao je Silić.
Inače, cjelokupna dionica, od Pazina do tunela Učka u dužini 28 kilometara, predstavlja veliki izazov za izvođače radova obzirom da uključuje izgradnju čak 31 objekta (nadvožnjaka i vijadukta) te potpuno novo odmorište. Kako bi se poštovali rokovi izgradnje i projektna dinamika, na gradilištu je održavan intenzivan tempo rada što je rezultiralo time da je poddionica Pazin – Cerovlje, završena u predviđenom roku.
Istarski ipsilon prvi je projekt gradnje cestovne infrastrukture prema modelu javno-privatnog partnerstva u Hrvatskoj u koji je od početka projekta uloženo 800 milijuna eura. Ova cestovna mreža predstavlja žilu kucavicu Istarskog poluotoka kojom godišnje prometuje preko 10 milijuna vozila. U kolovozu ove godine Europska komisija dala „zeleno svjetlo“ za produljenje koncesijskog ugovora s koncesionarom Bina Istrom što je bilo preduvjet za donošenje odluke o nastavku izgradnje Istarskog ipsilona i izgradnji druge cijevi tunela Učka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....