NOVA EPOHA

DOKAZ DA NISMO SAMI U SVEMIRU? 'Rover Curiosity moždaje otkrio tragove života na Marsu!'

Rover Curiosity od 2012. godine istražuje 150 kilometara širok krater Gale na Marsu
 NASA

NASA je možda pronašla dokaz o životu na Marsu, objavljeno je iz američke svemirske agencije.

Naime, rover Curiosity otkrio je misteriozan rast koncentracije metana u atmosferi, za kojeg geolozi, kao niti ostali teoretičari, nemaju jednostavno objašnjenje. Znanstvenici još uvijek nisu sigurni što uzrokuje ove iznenadne poraste, ali moguće je da do njih dolazi zbog vrlo sitnih bakterijskih organizama. Na Zemlji, čak 95 posto metana proizvode mikrobi.

Ako ovaj plin na Marsu zaista proizvode živa bića, odnosno mikrobi, to bi značilo da je čovječanstvo stiglo do jednog od najvećih otkrića u povijesti.

Znanstvenici su do otkrića došli uz pomoć posebnih instrumenata na roveru Curiosity koji su posljednjih 20 mjeseci uzimali i analizirali uzorke atmosfere. Krajem 2013. i početkom 2014. u četiri navrata razina metana je na dva mjesta udaljena svega 200 do 300 metara iznosila 7,2 čestica na milijardu volumena, a prije i poslije tih iznenadnih skokova, koncentracija metana iznosila je svega jednu desetinu te razine.

Rover Curiosity od kolovoza 2012. godine istražuje 150 kilometara širok krater Gale na Marsu nastao udarom asteroida, gdje je NASA-in robot izbušio i nekoliko rupa u površini Crvenog planeta.

Prijašnje satelitske snimke otkrile su neobične "oblačiće" metana u atmosferi, ali nikada ovako iznenadan rast koncentracije kao ovaj izmjeren u Galeovom krateru, mjestu na kojem je, prema ranije otkrivenim dokazima, prije nekoliko milijarda godina bilo tekuće vode.

26. lipanj 2024 09:37