UCJENOM DO REPUTACIJE

BURA NA INTERNETU Zbog negativnog komentara mora platiti 20.000 kuna kazne

Nezadovoljna uslugom web-trgovine, Jen Palmer je napisala komentar, a tri godine kasnije je web-shop zatražio da ukloni komentar ili plati kaznu u iznosu 3.500 dolara
 Arhiva CROPIX

Kupovina putem interneta pruža lagodno iskustvo šopinga, bez guranja i gužve. No, kada nešto s kuponjom pođe krivo, nije uvijek jednostavno od web-trgovina dobiti potrebne informacije. Primjer tome je slučaj Amerikanke Jen Palmer, koji je izazvao buru među korisnicima interneta, posebno u vrijeme kada se mnogi pripremaju na stresove predbožićnog šopinga.

Ona je nezadovoljna web-trgovinom Kleargear.com, iz koje je njen suprug naručio božićne poklone koji nikad nisu došli, napisala 2008. o tome komentar na stranici RipOffReport . Tri godine kasnije, njen suprug je dobio e-mail od web-shopa Kleargear.com u kojem se traži da ukloni komentar ili moraju platiti kaznu u iznosu 3,500 dolara (19.700 kuna).

Naime, iz dućana su poručili da je bračni par prekršio uvjete na koje su pristali prilikom kupovine, a među uvjetima je sitnim slovima navodno pisalo kako se kupac kupnjom obavezuje da neće "poduzeti nikakav korak koji bi se negativno odrazio" na kleargear.com i njegovu reputaciju.

Također, u klauzuli ugovora je navodno stajalo da ukoliko kupac prekrši ugovor, mora u roku 72 sata ukloniti komentar ili platiti 3.500 dolara globe. Ukoliko ne plati, bit će prijavljen kreditnim kućama kao prekršitelj ugovora.

Kad je bračni par kontaktirao RipoffReport da uklone komentar, doznali su da bi ih to stajalo 2.000 dolara. Kako nisu imali novca da to plate, uskoro su im počeli pristizati dopisi kreditnih tvrtki s odbijenicama za pozajmice popravka automobila i pećnice.

No, tada su se uključili mediji, pa je KUTV doznao da je 2010. godine web-dućan imao nizak kreditni rejting zahvaljujući nepravovremenom slanju naručenih proizvoda, a nakon što su uveli globu za kritiziranje njihovih usluga, rejting im se popravio. Drugim riječima, ucijenili su kupce da šute i ne žale se zbog loše usluge.

Tu priči nije kraj! Pretragom Internet Archive, otkriveno je da 2008. godine web-dućan nije imao tu klauzulu, koju su uveli tek 2012. godine, te trgovina nije imala nikakve pravne osnove iznuđivati globu od obitelji Palmer.

Buka nastala ovog slučaja izazvala je, paradoksalno, veći promet u web-shopu Kleargear, na kojem su objavili da će zbog neočekivanog rasta narudžbi robu isporučivati u roku 48 radnih sati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 00:26