KREĆE ISTRAGA

Bili su 180 metara od smrti: Tek je dopis pilotima otkrio da se kod Havaja neki dan umalo srušio Boing pun putnika

Avionom upravljao ‘noviji‘ prvi časnik i nenamjerno upravljački palicu gurnuo prema naprijed

Ilustracija

 Daniel Slim/Afp

Započela je federalna istraga nakon incidenta na letu Southwest Airlinesa tijekom kojega je zrakoplov počeo naglo ponirati prema oceanu u blizini havajskog otočja, piše CNN.

Incident se dogodio 11. travnja na letu Southwest 2786, ali se o njemu doznalo tek u petak nakon što je Bloomberg izvijestio da je Southwest poslao dopis pilotima o incidentu.

U dopisu stoji da je u to vrijeme avionom upravljao ‘noviji‘ prvi časnik i nenamjerno upravljački palicu gurnuo prema naprijed.

Podaci o praćenju leta pokazuju da se zrakoplov spuštao brzinom većom od 1200 metara u minuti i u jednom trenutku bio samo 180 metara iznad razine mora. Boeing 737 Max 8 tako je nisko letio čak 180 metara prije nego što se brzo popeo.

‘Southwestu ništa nije važnije od sigurnosti. Naš robusni sustav upravljanja sigurnošću događaj tretirao na odgovarajući način jer uvijek težimo stalnom poboljšanju‘, obavijestili su iz tog avioprijevoznika.

Iako je Southwest priznao incident, nije objasnio zašto je do njega uopće došlo.

Federalna uprava za zrakoplovstvo rekla je da je odmah saznala za incident i otvorila istragu.

Udruga pilota Southwest Airlinesa nije komentirala slučaj.

Avion je letio od glavne zračne luke Honolulu do zračne luke Lihue na susjednom otoku Kauai. U internom dopisu stoji da su piloti odlučili prekinuti slijetanje na taj otok zbog lošeg vremena. Zrakoplov se zatim vratio u Honolulu.

U prosincu 2022., let United Airlinesa koji je polijetao iz druge havajske zračne luke, također je zaronio prema oceanu po lošem vremenu, došavši na 320 metara od površine mora, objavio je Nacionalni odbor za sigurnost prometa. Istraga je tada pokazala da su piloti pogrešno komunicirali o postavkama zakrilca aviona.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. lipanj 2024 05:42