Dobro, a što ćete kada napravite baš sve? Bit će vam dosadno, govorim nakon dvosatnog razgledavanja nautičkog imperija direktorici Renati Marević. Nabacila je svoj trademark osmijeh i lakonski odgovorila...
- Nikad ovdje neće sve biti gotovo. Uvijek, ali baš uvijek imamo prostor za novi napredak.
Viša brzina
Napredak koji se teško prati. Jer, nakon što je ovjenčana Zlatnim sidrom, nagradom Nautičke patrole Jutarnjeg za najbolju marinu 2017. godine, Marina Punat ubacila je u višu brzinu. Umjesto ljuljkanja u samozadovoljstvu, sjedimo u onom nautičkom “papamobilu” i gledamo širenje carstva...
Pred nama se gore iznad marine, u hladu mladih maslina, skrio hotel Kanajt, negdašnji samostan koji se preobrazio u moderni hotel s četiri zvjezdice, 22 sobe te dva apartmana. Pored njega još četiri bungalova, shuttle kombi koji besplatno prevozi ljude na preuređenu puntarsku plažu, u prizemlju wellness, a pored bazen od tisuću kvadrata, prostorije za fitness i šetnice kroz prirodni inhalator i spokoj punatskog krša. Malo dolje, pak, još jedan suhi vez, novi sanitarni čvor, prvi plutajući apartman na moru u Hrvatskoj, preuređena hala za popravak...
- Pa stanite malo direktorice - apeliram jer ponestaje mjesta u notesu za ispratiti sve što je napravljeno samo unazad godinu dana.
Dok je, međutim, nije bilo, pokušao sam isprobati bilo onih koji tu žive. Suludo zvuči, ali gosti zaista obožavaju bazen, premda im je more na tri metra. Meni neshvatljivo, ali...
- Preporuka nas je dovela, a doživljaj usidrio ovdje. Ovo je - sve. Kao da nismo u Puntu, već u mini nautičkom gradu u kojem imamo baš sve što nam treba - govori mi na bazenskom podiju 45-godišnji Nijemac Franz.
Idealan scenarij
- Brod je siguran, djeca se kupaju, supruga pijucka koktele... vjerujte, ja sam miran čovjek - smije se.
- Čujem da postoje novi planovi, modernizacija i revolucija, gledam kako marina ide naprijed. I stoga se ne bunim što mi vez godišnje stoji nekih 10-ak tisuća eura. Dapače. Jer mi uživamo, a brodovi su u sigurnim rukama. Idealan scenarij... - priključit će se i Austrijanac Josef.
- Radila sam u marinama, ali ovako nešto nisam doživjela - priznat će nam i stažistica Sabine, Francuskinja koja je u marinu stigla kao pariška studentica.
Pogled lijevo, pogled desno. Dva pitanja ovdje, tri ondje. I isti odgovori. I ista mantra. Punat kao vodilja? Definitivno. Gospođi Marević smiju se i zelene oči...
- U ovom poslu nema podmetanja nogu, nema zlobe, ovo je malo tržište i volimo se međusobno pomagati - nudi otpor na pitanje (domaće) konkurencije.
Perfekcija
- Bila nam je ovdje britanska ekipa britanskog udruženja marina TYYA (The Yacht Harbour Association), koja nam je dodijelila maksimalnih pet zvjezdica. Bili su ovdje danima, ulazili svugdje i pazili na apsolutno sve, pa čak i činjenice koliko imamo papira u sanitarnim čvorovima.
Bili su zadovoljni. No čak ni to nije umirilo ove nautičke perfekcioniste.
- Čekamo potvrdu Vlade oko dobivanja koncesije, koja je ključna za nastavak naših planova. U času kada je dobijemo, krećemo dalje: širit ćemo hotelski kapacitet s dodatnim sadržajima, obnavljat ćemo i dalje postojeću infrastrukturu, definitivno i obnavljati škver, koji je bitan dio naše grupacije, dodatno urediti plažu za naše nautičare, a postepeno sređivati i postojeće objekte poput zgrade recepcije, restorana, kao i dotjerati mjesto oko čarter ponude, kako bismo zaklonili trenutačne kontejnere i uljepšali unutarnju vizuru marine - ne prestaje gđa Marević.
Drvene brodice
Prije 60-ak godine ovdje je nadlijetajući avijatičar RAF-a ostao očaran. Nakon rata stigao je u Zagreb tražeći ljude koji će mu pomoći izgraditi brod. Ekipa ga je poslala ljudima u Puntu, tada vrsnim brodograditeljima drvenih brodica. Poslušao ih je. Došao i naručio.
Oni su, pak, tadašnjoj državi poslali upit mogu li stvoriti mjesto za zimovanje brodica. Začudo, odgovor je bio pozitivan. I onda je taj pilot postao prvi stranac čiji je brod odzimovao u ondašnjoj Jugoslaviji. U međuvremenu se pojavio genijalni mladi inženjer Dragutin Žic, koji je na šinama stvorio marinu. Prošlo je 50 godina, no odonda do danas, eto, marina Punat jest nautička avangarda. Koja i danas pomiče granice. I koja se sprema na nove revolucije...
Ne brinite, ovo nije plaćen oglas. Ovo je dojam ekipe koja jedri i putuje diljem Jadrana, pa i šire. Ali svakoga ljeta ostaje začuđena...
- Jeste vidjeli kako smo otjerali galebove? - smije se stari Žic. - E, ali Renata, što se čeka s onim zadnjim gatom?
Savršenstvo očito ne postoji. Pogotovo ako ste punatska marina...
Tri generacije obitelji Gold u jednoj jedrilici
Felix Gold strastveno govori o svom ocu i djeci, o zaljubljenosti sve tri generacije obitelji Gold u djedov jedrenjak Erpel i jedrenje Jadranom.
- Prvo smo jedrili prema Crnoj Gori, a onda smo 80-ih godina došli u Punat. Imali smo sreću što je otac bio učitelj pa su nam praznici bili u isto vrijeme i svake godine smo provodili zajedničkih šest tjedana na jedrenju.
Felix je u Engleskoj zaslužio kapetanski čin sa 4 crte, a nakon službe je osam godina plovio kao skiper na privatnim jahtama.
U marini Punat osjeća se kao doma punih 38 godina. “Sjećam se marine kad je bila jako mala, ja sam se kao mali igrao na ovom parkiralištu. Kasnije je tako moja kćer. Marina je rasla, ali se nije promijenio pristup prema gostima, ostao je prijateljski i obiteljski. Osim toga, nigdje u Hrvatskoj ne možeš doći u škver s popisom stvari koje trebaš srediti, osim ovdje. Hrvatsku obalu i more ne prestaje hvaliti:
- Ako želiš jedriti od mjesta do mjesta, Hrvatska je najbolja za to. Jedino Grčka joj može parirati, ali Hrvatska je bolje uređena. Snaga Hrvatske je u raznolikosti. (T.M.)
Najveća je gužva od 10 do 18 sati, a s vjetrom nema problema
Maloprodajno mjesto INA Krk radi svaki dan od 6 do 22 sata. S radom tog maloprodajnog mjesta upoznao nas je voditelj Dino Poropat.
- Na maloprodajnom mjestu radi sedam djelatnika koji uvijek stoje na raspolaganju korisnicima. Odjednom možemo primiti dva velika i dva mala broda. Dubina mora ispred maloprodajnog mjesta iznosi 3,5 metra - kaže Poropat.
Korisnici na raspolaganju imaju Eurosuper BS 95 Class Plus, Eurodiesel BS Class Plus te Eurodiesel BS Plavi. Maloprodajno mjesto broji četiri agregatne stanice i četiri pištolja, a maksimalna brzina benzinskih pištolja iznosi 75 litara u minuti, a dizelskih 130 litara u minuti. U jednom su danu najviše prodali oko 35.000 litara goriva.
- Najveća nam je gužva od 10 do 18 sati. Što se tiče vjetra, nemamo problema - ističe Poropat.
Osim goriva, na maloprodajnom mjestu korisnici na raspolaganju imaju i standardnu nautičku opremu.
ID CARD
Vezovi: 850 vezova u moru, 500 vezova na kopnu (14 gatova i 8 suhih dokova)
Usluge: recepcija, sanitarije, praonica rublja, Marina Cloud Proactive Boat Care sustav s tjednim izvještajima o nadzoru i fotografijom plovila, 24-satna služba nadzora uklj. i CCTV sustav, restoran, caffe bar i pizzerija, trgovine...
Servis: travel-liftovi do 100 tona, navozi do 600 tona , hale, hidraulične platforme za rad na visini, održavanje, široka palate servisa i popravaka, bojanje, lakiranje, popravak tikovih paluba, brodobravarske i tokarske usluge, čišćenje, pranje i poliranje brodova
EXTRA: bazen, wellness, fitness, dječji klub
EXCLUSICVE: hotel Kanajt, bungalovi, floating holiday home (plutajući apartman na moru), za goste marine besplatan prijevoz do zračne luke, do vlastite plaže kao i do hotela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....