DOBAR PROMET

Za ‘Crni petak‘ u maloprodaji ostvaren promet od 76,7 milijuna eura, 17,2 posto posto više nego lani

Black friday kolokvijalni je naziv petka nakon Dana zahvalnosti u SAD-u, koji označava početak predblagdanske kupovine

Ilustracija

 Nikola Vilic/Cropix

Na ovogodišnji "Crni petak" 24. studenoga trgovci u Hrvatskoj ostvarili su 76,7 milijuna eura prometa ili 17,2 posto posto više nego lani, ispostavivši pritom nešto više od četiri milijuna računa ili 0,9 posto više no na isti taj dan lani, podaci su Porezne uprave iz sustava fiskalizacije.

Podaci iz sustava fiskalizacije u djelatnosti trgovine na malo, osim trgovine motornih vozila i motocikala, dostavljeni na upit Hine, pokazuju da je na prošlogodišnji "Crni petak", koji je "pao" na 25. studenoga, fiskalizirano 3,96 milijuna računa, ukupne vrijednosti 65,4 milijuna eura.

"Crni petak" (Black friday) kolokvijalni je naziv petka nakon Dana zahvalnosti u SAD-u, koji označava početak predblagdanske kupovine. Taj se običaj, kojeg karakteriziraju sniženja u trgovinama, proširio diljem svijeta, pri čemu se popusti i promotivne prodaje najčešće protežu i na razdoblje duže od samo jednog dana.

Podaci Porezne uprave tako pokazuju da je u proteklom tjednu na godišnjoj razini u trgovini na malo ostvaren rast u broju računa za 0,2 posto, a u iznosu za 18,2 posto. Pritom, od 20. do 26. studenoga ove godine izdano je 22,93 milijuna računa, čija je vrijednost dosegnula 393,5 milijuna eura, dok je u razdoblju od 21. do 27. studenoga lani bilo izdano 22,88 milijuna računa, ukupne vrijednosti 333 milijuna eura.

Podaci Porezne uprave pokazuju i da je u tjednu "Crnog petka" ove godine u odnosu na tjedan ranije u trgovini na malo, osim trgovine motornih vozila i motocikala broj računa porastao za 10,4 posto, a njihov iznos za gotovo 23 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. listopad 2024 01:26