Agencija Alan uskoro će objaviti natječaj za prodaju šest aviona Pilatus PC9, dva transportna aviona Antonov An-32 te šest helikoptera Mi-24. Oružane snage u ovom trenutku posjeduju 20 školskih aviona Pilatus koji se koriste za obuku pilota.
Avioni su stari oko 20 godina, ali su u jako dobrom stanju. Kako doznajemo, Oružanim snagama nije potreban toliki broj aviona pa manji dio žele prodati.
Prema najavama, MORH bi nakon prodaje tih aviona kupio dva Pilatusa PC-12 NG. Te avione u Oružanim snagama smatraju jako pogodnima za svoje potrebe jer bi ih mogli koristiti i za padobransku obuku specijalnih snaga. Prodaja šest Pilatusa je razumljiva s obzirom na to da svake godine ima sve manje mladih kandidata za letačku obuku.
Prema dostupnim informacijama, za tri Pilatusa zainteresiran je proizvođač tih aviona iz Švicarske. U tijeku su razgovori, a Švicarci nude 400.000 švicarskih franaka po avionu, što se smatra prilično korektnom cijenom.
Prodaju oglašava Alan
Ministarstvo obrane borbene helikoptere Mi-24 pokušava prodati već deset godina. Njihova prodaja najavljena je još u vrijeme mandata ministrice Željke Antunović.
Ministar Berislav Rončević je nakon stupanja na dužnost tvrdio da su ti helikopteri potrebni Oružanim snagama, da bi 2006. Agencija Alan objavila natječaj za prodaju šest helikoptera. Tada je početna cijena iznosila 83.000 dolara. Na natječaj se javilo gruzijsko Ministarstvo obrane. Između dvaju ministarstava sklopljen je i ugovor o prodaji, a u Hrvatsku su stigli gruzijski vojni predstavnici koji su pripremili dva helikoptera za transport, ali se na kraju od svega odustalo.
Početna cijena
Naime, za prodaju je saznala službena Rusija koja se tome oštro suprotstavila i zaprijetila da neće isporučivati dodatne količine plina Hrvatskoj. Helikopteri su od tada smješteni u vojnoj bazi Pleso i čekaju novog kupca. Kolika bi mogla biti početna cijena na novom natječaju, zasad nije poznato.
Oružane snage su prije nekoliko godina transportne avione An-32 proglasile neperspektivnima. Prethodno je jedan avion remontiran, a drugi je avion trebao ići na remont, no od toga se odustalo. Jedan Antonov remontiran je 2008. godine preko ukrajinske tvrtke Ukrspetsexport.
Istovremeno su u Ukrajini remontirani i transportni helikopteri koji su isporučeni bez elektronskih regulatora pa je MORH odbio platiti remont. Stoga su Ukrajinci počeli zavlačiti s isporukom remontiranog transportnog aviona.
Blokada u Ukrajini
Avion je bio duže vrijeme blokiran na aerodromu u Ukrajini i “izvučen” je tek nakon angažmana diplomacije. Prema dostupnim informacijama, remontirani je avion u jako dobrom stanju, dok bi drugoga tek trebalo remontirati.
Prema našim inforamcijama, vrijednost oba transportna aviona kreće se između 1 i 4 milijuna dolara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....